branding
Skate, Electronic Arts, EA oznamuje pokračování Skate, do vydání je ale daleko

EA oznamuje pokračování Skate, do vydání je ale daleko

Na hře zřejmě pracují autoři Plants vs. Zombies. Nikdo neví, zda jde o přímé pokračování

Zdroj: Skate 3, Electronic Arts
19. 6. 2020
Název: Skate Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr:

Úplný závěr včerejší prezentace EA Play Live přinesl velké překvapení. Vývojáři Deran Chung a Chris „Cuz“ Parry s velkým nadšením oznámili, že se fanoušci doslova prokomentovali k pokračování série Skate, na kterém se po dlouhých letech naléhání ze strany fanoušků začíná konečně pracovat. Ovšem bez ohledu na to, že neznáme název nové hry a neviděli jsme z ní zhola nic, internetové diskuze doslova vybuchly nasdšením a fanoušci si už v hlavě stihli vytvořit obraz dokonalé skateboardové hry, která srazí na kolena chystaný remake Tony Hawk’s Pro Skater, Skater XL i Session. Jenže i když si opravdu hodně přejeme, aby pokračování Skate dostálo vysokým očekáváním, nic z výše uvedeného nemusí platit, začnete-li si klást správné otázky.

První z nich musí směřovat k Chungovi s Parrym. Oba se na vývoji série Skate v minulosti podíleli – Deran Chung coby specialista přes grafiku, videa a hudbu, Chris Parry především jako producent. Je tedy rozhodně příjemné vidět, že EA angažaovala dva veterány, na což i fanoušci v diskuzích reagují pozitivně, neznáme však okolnosti, které oba zmíněné vývojáře svedly dohromady. Parry totiž z Electronic Arts odešel po vydání Skate 3 v roce 2010 a po krátké pauze nastoupil do studia Kabam. To se specializuje na mobilní hry a má ve svém portfoliu tituly jako Shop Titans, Mini Guns: Omega Wars, ale také licencované záležitosti Transformers: Forged to Fight či Contest of Champions s hrdiny od Marvelu. Ovšem jinými slovy řečeno, na produkci her pro PC a konzole se Parry už sedm let nezaměřuje a z jeho profilu na LinekdInu není v tuto chvíli patrné jasné, jestli odešel zpět do EA, nebo bude s vývojem jen na dálku pomáhat.

Ani tak ale nelze vyloučit, že by se mohlo jednat například o free to play titul, což sice nemusí být ve všech případě úplně na škodu, ale určitě si uvědomujete, co se s takovým přístupem pojí.

Hra by totiž měla podle dosavadních indicií vznikat ve studiu PopCap, který patří Electronic Arts a kde právě Deran Chung plnil roli game directora u akční série Plants vs. Zombies, jmenovitě u obou dílů Garden Warfare a loňského Battle for Neighborville. Angažování PopCap Games by se proto zdálo v úvahách jako logické, vzhledem k tomu, že od vydání jejich poslední hry uběhl necelý rok a žádná další nebyla dosud oznámena. Pokud by se tedy mělo jednat o plnohodnotné pokračování Skate, které je zatím mylně označováno jako Skate 4, pak mají v PopCapu možnost zapojit do vývoje přibližně 250 zaměstnanců, kteří se podíleli na posledních Plants vs. Zombies a kteří by skateboardový AAA projekt měli zvládnout. Ani tak ale nelze vyloučit, že by se mohlo jednat například o free to play titul, což sice nemusí být ve všech případě úplně na škodu, ale určitě si uvědomujete, co se s takovým přístupem pojí. Odtud pak navíc nejsou příliš vzdálené scénáře na multiplayerovou či obecný online ekosystém zaměřenou záležitost, a ani tato představa fanoušky zrovna netěší.

A pak je tu samozřejmě ta pro fanoušky nejhorší alternativa, že všechny řeči o návratu Skate směřují k tomu, o čem v květnu mluvil profesionální skateboardista Jason Dill v podcastu The Nine Club. Ačkoliv na jeho tvrzení lidé z Electronic Arts nijak nereagovali, Dill tvrdil, že se mu před časem vývojáři ozvali s nabídkou, aby se stal součástí mobilní verze Skate 3. To měl však razantně odmítnout a poradit EA, ať se na mobilní hru vykašlou a udělají radši Skate 4. Můžeme se však v tuto chvíli pouze domnívat, nakolik jsou tyto spekulace věrohodné a zda vůbec s včerejším oznámením souvisí. Pokud ano, po rozjuchaném příslibu návratu série ve velkém stylu by to pro fanoušky bylo zdrcující zklamání…

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru