Jedním z včerejších velkých překvapení, na které došlo během prezentace her pro PlayStation 5, bylo představení nového Spider-Mana s podtitulem Miles Morales. Hrdina, který byl do komiksového univerza uveden v roce 2011, se tvářil jako adekvátní náhrada za Petera Parkera a z prvních záběrů vycházelo najevo, že vývojáři ze studia Insomniac Games využívají potenciál nové konzole naplno. Záběrů na samotnou hru sice nenabídli mnoho, ale zejména efekty ray tracingu v ulicích působily v kombinaci se zasněženým New Yorkem velmi svěžím dojmem. Oznámení hry ale bylo o to překvapivější, když během prezentace došlo na představení dalšího ambiciózního titulu zmiňovaného studia – Ratchet & Clank: Rift Apart – a právě kvůli tomu začaly na povrch vyplouvat první pochyby, jak to s tím Spider-Manem vlastně je. Několik hodin po skončení akce pak zástupci Sony vysvětlují, že Spider-Man: Miles Morales není novou hrou, která by vznikla v rekordním čase pouhých dvou let, ale remasterovanou verzí původního titulu z roku 2018, doplněnou o nové funkce a hlavně příběhové rozšíření s výše jmenovaným hrdinou.
Informaci přináší magazín Video Games Chronicle, který se odkazuje na vyjádření výkonného viceprezidenta evropské pobočky Sony Simona Ruttera pro list The Telegraph: „Myslím, že to můžete považovat za rozšíření a vylepšení předchozí hry.“ Rutter pak dále vysvětlil, že oním rozšírením je právě příběh Milese Moralese, který byl naznačen už na konci původní hry a měl by doplnit linku Petera Parkera o nové události. Co se týče vylepšení jádra hry, Rutter zmiňuje velké změny interního enginu Insomniac Games, stejně jako plnou podporu nových funkcí PlayStationu 5, kam zcela bez přemýšlení spadá zejména rychlé streamování dat díky zastoupenému SSD.
Spider-Man: Miles Morales není novou hrou, která by vznikla v rekordním čase pouhých dvou let, ale remasterovanou verzí původního titulu z roku 2018.
Spider-Man: Miles Morales by pak měl posloužit jako demonstrace, jakým způsobem lze vylepšovat nepříliš staré tituly ze současné generace a není tudíž vyloučeno, že podobný servis potká i další hry. „Myslím, že bude pro každého hodně zajímavé sledovat, jak známé hry mohou vypadat s několika změnami na PlayStationu 5,“ láká Rutter, konkrétnější ale ve svém vyjádření nebyl. Za nás můžeme proto pouze připomenout, že Sony dokázala Spider-Manem od Insomniac Games oslovit více než 13 milionů hráčů po celém světě a chlubit se může i vynikajícím skóre z recenzí – na portálu Metacritic má hra souhrnné hodnocení 87 procent a od hráčů téměř shodnou známku 8,6. My jsme hře udělili osm bodů a upřímně se na přepracovaný New York v podání obou pavoučích mužů moc těšíme. Hra by měla vyjít souběžně s uvedením PlayStationu 5.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
https://twitter.com/jasonschreier/status/1271468048017432577
V rámci zpětné trochu vylepšíme, přidáme nějaký obsah (typu DLC) a prodáme (jako launchový titul)?
Ovšem jestli si takhle představuje Sony širší pojetí zpětné kompatibility a uspějí, pak klobouk dolů nad PR a marketingem.
Bude záležet na kombinaci cena, délka a kvalita, ale nejsem asi jediný, komu zůstala pachuť z prezentace: první AAA hra od Sony na PS5 , všichni myslí Spiderman 2 a ono je to DLC.
Nicméně taky si říkám, jestli by to byl Remaster ve smyslu nová hra, nebo patch který stávající hru obohatí. Trošku se bojím že to bude to druhé, protože cena Spidermana klesla na 499 díky tomu že titul byl zařazen do toho „must-have“ výběru her od Sony. Teďka nevím jak tomu říkají.