branding
Destiny 2

Bungie přinese bezplatný next-gen update Destiny 2

Vývojáři chtějí druhý díl podporovat minimálně do roku 2023. Pokračování není zatím v plánu

Zdroj: Bungie
10. 6. 2020
Název: Destiny 2 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: Datum vydání: 6. 9. 2017

Už při premiéře prvního dílu Destiny bylo jasné, že Bungie a Activision to myslí se značkou vážně a nová IP měla být jménem dlouhodobě známým napříč generacemi hráčů. Slib se ale ukázal být problematickým i při vyjednávání s vydavatelem a se sérií to jeden čas vypadalo všelijak. Nicméně od loňska začíná být čím dál tím jasnější, že v Bungie mají v plánu do druhého dílu hry vkládat co nejvíce energie i prostředků a věnují se dalšímu rozvoji titulu. Informace o budoucích plánech přinesli v plánovaném streamu generální manažer hry Mark Noseworthy a game director Luke Smith a společně slíbili, že do druhého dílu hry bude stále proudit obsah. Destiny 2 navíc dorazí také na nové konzole, zatím tedy další úplně nový díl série na pořadu dne určitě není.

Bungie se tím snaží naplnit závazek, který vyřkli již před vydáním prvního dílu – Destiny má být dekádu trvající zážitek, který byl však minimálně v případě první hry přerušen vydáním dvojky. Activision měl zkrátka odlišnou představu týkající se podpory a pravidelné vydávání nových dílů a rozšíření pro něj bylo lákavější. V Bungie ale chtěli razit představu hry jakožto dlouhotrvající služby, což nakonec minulý rok vedlo k rozkolu mezi vydavatelem a vývojáři, a z Bungie se stalo nezávislé studio, které si značku Destiny vzalo s sebou. Díky tomu mohla loni na podzim hra dorazit rovněž na Steam a ve studio začali rozmýšlet další plány.

Už 22. září vyjde rozšíření Beyond Light, jež bude zasazené na měsíc Jupitera Europu a hráči se zde částečně vrátí do lokací z prvního dílu hry. Rozšíření přinese mimo jiné novou antagonistku jménem Eramis, jež hráčům přestaví čerstvou třídu – Stasis. V roce 2021 pak dorazí další přídavek The Witch Queen, o rok později dorazí ještě expanze jménem Lightfall. Samotná podpora hry by pak měla trvat ještě minimálně o rok dále. Už jen z přibližných dat vydání je očividné, že současný hardware nebude tou dobou tak docela v kurzu a přechod na nové konzole je nutností.

Na PS5 i na Xbox Series X se hra bude moci pochlubit rozlišením 4K a 60 snímky za sekundu. Možný bude i přenos postav, což si v Bungie vyzkoušeli už v rámci současné, respektive předchozí generace. Z dosavadních informací dále vyplývá, že plánovaný cross-platform multiplayer bude nejprve možný pouze v rámci konzolí od jednoho výrobce, v Bungie ale doufají, že už příští rok Destiny nabídne plnohodnotný multiplayer také mezi hráči na Xboxu a na PlayStationu. Platí přitom, že přechod na PlayStation 5 a Xbox Series X bude pro majitele stávající hry bezplatný.

Vydání pokračování by štěpilo komunitu

Méně už pravděpodobně fanoušky potěší, že část staršího obsahu přesunem na novou platformu zmizí, což Mark Noseworthy z Bungie vysvětluje takto: „Hra se stala příliš objemnou na to, aby ji bylo možné efektivně aktualizovat a udržovat. Jen na PlayStationu už atakujeme hranici 150 GB.“ Z tohoto důvodu se starší a obecně nehraný obsah přesune ze hry stranou (na místo nazývané Destiny Content Vault) a na jeho pozici naopak může dorazit obsah jiný. Zde Mark Noseworthy a Luke Smith avizují, že může jít například o comeback lokací a misí z prvního dílu. Jako příklad uvedli ruský kosmodrom či raid Vault of Glass.

K absenci pokračování pak vývojáři dodali, že je cílem ochránit komunitu. „Teď už víme, že vytvoření situace štěpící komunitu a poškození zážitku hráčů takovým způsobem, že jsme se z toho dostávali po celý rok, bylo chybou. Jde o přešlap, který nechceme vytvořením Destiny 3 opakovat,“ uvedli autoři. „Nevěříme, že pokračování je tím správným směrem, a poslední dva roky jsme investovali veškeré naše úsilí do nového obsahu a do nových funkcí, jež podporují vyvíjející se svět v Destiny 2,“ dodal. Čili další tři roky tu s námi Destiny 2 bude zcela určitě. Dle některých náznaků, přání i komentářů fanoušků však může Bungie směřovat k vypuštění číslovky z názvu úplně, neboť teď titul dostává podobu, kterou měl mít na samotném začátku – jakéhosi kontinuální zážitku, který se neustále rozrůstá.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru