V říjnu 2018 dorazila do programu předběžného přístupu na Steamu akce World War 3, jež přinesla zajímavou alternativu k moderním akčním titulům typu Battlefield či Call of Duty. Ovšem tam, kde se ostatní snaží zaujmout frenetickou akcí a mechanismy podřízenými zábavě, tam se tým The Farm 51 soustředil na výrazně realističtější pojetí. Zásahy ve World War 3 víc bolí a mnohdy stačí jediná kulka, aby se už nebylo možné zvednout ze země. Hra ale bohužel nezažila úplně silný start a kromě problémů se servery obsahovala dílčí chyby, ke kterým nebyli všichni hráči úplně shovívaví. A i když vývoj pokračoval a nezdálo se, že hra trpí dalšími vážnějšími problémy, vývojáři se před nějakou dobou odmlčeli a nevysílali tím žádné dobré signály. Nyní se ale dozvídáme, že hlavním důvodem byly námluvy s novým vydavatelem a spolu s tím spojený částečný restart hry.
Stávající fanoušky je vhodné uklidnit, že základní DNA hry se nemění. World War 3 tak i v budoucnu na rozdíl od série Battlefied (ke které má tento titul vzhledem k masivním bitvám nejblíže) přinese kompaktnější mapy, ve kterých se více vyřádí pěchota. Snaze o realismus by ale neměla ustupovat zábava a konkrétnější detaily k tomu už přináší nový příspěvek na vývojářském blogu autorů hry. Informují, že se po jednání s několika vydavateli domluvili s MY.GAMES, kteří stojí například za úspěšným Warface a vývojáři si díky tomu mohou zachovat kontrolu nad novým obsahem i strategií postupného vylepšování hry. „Myšlenka o zachování tvůrčí kontroly je jednou z nejdůležitějších. Toto partnerství nám umožňuje zaměřit se více na samotnou hru, hratelnost i na celkový zážitek, zatímco se odborníci [z MY.GAMES] postarají o vydání, marketing, správu komunity, zákaznickou podporu a infrastrukturu v pozadí,“ říkají vývojáři konkrétně.
Kreativní ředitel Kamil Bilczyński k dohodě s novým vydavatelem dodává v tiskovém prohlášení následující: „Jsme rádi, že můžeme oznámit partnerství s MY.GAMES a těžit z jejich bohatých zkušeností s publikováním multiplayerových stříleček. Naše spolupráce zajišťuje, že můžeme využít přístupu globálně působícího vydavatele a přitom zůstat věrni původní vizi hry a pracovat na posílení základních mechanismů, na dalším vylaďování i na celkovém růstu.“ Vývojáři přitom ve zmíněném příspěvku sdílejí mimo jiné také konkrétní plán, co do hry v průběhu tohoto roku ještě dorazí:
Jak můžeme vidět výše, plány jsou pro zbytek letošního roku poměrně ambiciózní a vévodí jím primárně rozšíření bojiště do Asie. Spolu s tím pochopitelně dorazí i nové mapy a dokonce i nové dopravní prostředky, chybět ale nebude ani řada menších přídavků a úprav. Vývojáři například plánují obohatit postavy o nové sady pohybů a chystají celkové rozšíření pohybových animací. Z hlediska herní náplně ještě plánují zapracovat i na podnětech plynoucích ze zpětné vazby hráčů. To znamená obohatit možnosti vývoje postav, změny ve stávajících mapách a přidání úprav zbraní přímo v rozehrané hře.
Co z roadmapy už ale nevyčteme je chystaná změna obchodního modelu hry. World War 3 plynule přejde na free-to-play, vývojáři se ale v nedávném AMA dušovali, že rozhodně nechystají jakékoli pay-to-win prvky a slibují férový zážitek pro všechny hráče. Spolu s tím se také pochopitelně pozastaví i prodej hry na Steamu, sávající hráči a majitelé placených kopií hry ale nezůstanou opomenuti. U prvků z roadmapy pak platí, že žádná z novinek nemá pevně stanovené datum vydání, všechny zmíněné prvky by ale měly dorazit ještě letos.