Na konci dubna dostali vývojáři z Naughty Dog ledovou sprchu v podobě masivního úniku příběhových detailů z chystaného The Last of Us Part II. Nešlo přitom jen o textový soupis důležitých bodů, ale rovnou o několik videí, na nichž byly zachyceny stěžejní části, které navíc hráči nepřijali zrovna smířlivě. Detaily samozřejmě dáváme stranou – spoilerů se bát nemusíte – vývojáře ale vyzrazení děje pochopitelně zasáhlo a jediné, co se dalo v danou chvíli dělat, byl apel směrem k hráčům, aby videa dál nešířili. Po měsíci od incidentu a pouhý týden do vydání recenzí ale konečně promlouvá designér hry Neil Druckmann o tom, co se ve studiu během úniku dělo, a jak jeho tým těžkou situaci zvládl.
Dotaz přišel od redaktorky britského Eurogameru Aoife Wilson, která měla příležitost promluvit si s Druckmannem v době vydání prvních dojmů z plné verze hry, které jsme vám v pondělí zprostředkovali i my. Podle očekávání nebyl designér hry únikem nijak nadšený: „ Je to vážně na ho*no. Na něčem pracujete takovou dobu a nakonec se to dostane ven takovým způsobem, který zklamal mě i všechny členy týmu.“ Hned vzápětí ale Druckmann dodává, že se ve studiu rychle rozběhla debata a všichni si uvědomili, že ještě nemusí být tak zle. „Informace unikly u [prvního] The Last of Us. Pak někdo přepadl náklaďák s [krabicemi] Uncharted 4, tkaže se k tomu lidi dostali dřív a začali vyzrazovat konec. A ani to nakonec ve výsledku mnoho neznamenalo, protože vůbec nic se nevyrovná tomu, když si hru můžete sami zahrát,“ říká s nadějí autor hry. Konkrétně popisuje emoce, které vyvolává vlastní zážitek, posloupnost jednotlivých cutscén, dialogů i hratlených částí a nezapomíná ani na hudbu, dotvářející výsledný dojem.
Ellie je tím, kým je. Definovali jsme jí už v předchozí hře a hodláme v tom pokračovat. Je jí 19, jak jinak máme pokračovat v odhalování jejích dalších stránek?
Dále zmiňuje Druckmann zajímavou věc, která se týká dávkování důležitých momentů a naznačuje, že vědět něco dopředu nemusí mít takový dopad, jaký si někteří hráči myslí. „Příběh není vytvořen tak, aby spoléhal na nečekané zvraty. Jde o pozvolné odvíjení děje a narůstající napětí, které přichází s volbami jednotlivých postav,“ vysvětluje Druckmann. A i když se znovu vrací k tomu, jak hodně ho úniky nepotěšily, je přesvědčený, že hráči pochopí, jaký příběh chtělo studio Naughty Dog vyprávět a snahu celého týmu ocení. Navíc, a to je rovněž důležité, podle Druckmanna nejsou všechny uniklé informace interpretovány správně. Jak už jsme řekli v úvodu, nebudeme zacházet do žádných podrobností, ale šéf vývoje The Last of Us Part II si myslí, že i to by mělo dobrému přijetí ve výsledku pomoct. Zmínit pak nezapomíná ani sexuální orientaci hlavní hrdinky Ellie, která vyvolala rozruch už v době zveřejnění traileru, v němž dojde na polibek s Dinou.
„Ellie je tím, kým je. Definovali jsme jí už v předchozí hře a hodláme v tom pokračovat. Je jí 19, jak jinak máme pokračovat v odhalování jejích dalších stránek. V devatenácti si myslíte, že jste neporazitelní. Myslíte si, že dokážete rozeznat, co je správné a co nikoliv. Jste sexuálně přitahováni lidmi, kteří se vám líbí. Tohle jsou věci, které na postavu [Ellie] čekají, tímhle způsobem můžeme příběh vyprávět upřímně,“ vysvětluje Druckmann. Dodává pak obratem, že pokud s tím má někdo problém, pak ho to mrzí, ale příběh byl pro Naughty Dog tím nejdůležitějším a hodlají se ho držet. „Jasně, hodně lidí si myslí, že jsme obětovali příběh, abychom vyhráli nějaké body za diverzitu. Ale takhle to nefunguje. Všechno slouží příběhu. Až si hru zahrajete, doufám, že si tohle uvědomíte,“ uzavírá šéf Naughty Dog.
Za nás pouze připomínáme, že už 12. června vám budeme moci přinést recenzi plné verze, kterou plynule navážeme na první dojmy z tohoto týdne. Čeká vás zhodnocení celého průchodu, jednotlivých funkcí a dojmů z příběhu, aniž bychom ale vyzradili příliš a ochudili vás o zásadní momenty. Společně s vydáním hry pak přijde prostor pro odpovězení vašich případných otázek a pochopitelně i ukázka hry v prodlouženém streamu.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Pokud jde o homo agendu, tak v prvním díle to podle mě řečeno nebylo, až v DLC. A z morálního hlediska to musím taky odsoudit, aby tam někdo cpal lesbický život dítěte. To už zavání pedofílií, což by mě u Naughty dog nepřekvapilo vzhledem k minulým obviněním z homo obtěžování na pracovišti atd. Grafika a vše okolo jsou pozlátka pro šíření agitky homo, feminismu apod. a všech dalších levicových blábolů díky kterým evidentně Západ nyní prosperuje. Mrzí mě, jak populace morálně upadla do sraček. Ale každý dostane co zaslouží…
Nevím proč by hlavní hrdinka videohry proste nemohla byt lesba? To je někde napsáno v kodexu správné videohry, ze hrdinou musí byt heterosexuální řizek?
Mužu poprosit nějaký odkaz na článek kde se píše o tom homo obtěžování na pracovišti ND?
Proč jsou lesby dobré
1: neznám chlapa co by nedal trojku s lesbickama😆
2:Pokecas s nima jak s chlapama, postěžujete si oba na starou jaká to není pi..a jestli nekdo takový jako Milan F má starou tak to bude i pravda.
3. Popijes s nima jak s chlapama
Hru si nekupujte, ve vašem případě si raději zahrajte Candy crush ale upozorňuji, že nevím jestli v týmu vyvijecim tuto hru nejsou homosexuálové..😆