V souvislosti s blížícím se červencovým datem vydání remaku Trackmanie Nations, nově označené jednoduše Trackmania, se vývojáři z Nadea pustili do vysvětlování, jakým způsobem budou moci hráči titul získat. Ačkoliv byla původní hra bezplatná, pro remake si vývojáři ve spolupráci s Ubisoftem přichystali tři obsahově odlišné balíčky, z nichž dva budou zpoplatněné a vždy nabídnou více než balíček předchozí. Hráče tato informace nezaskočila primárně kvůli ceně – ta je nastavena na 10, resp. 30 dolarů ročně – ale spíše kvůli tomu, že neexistuje žádná možnost, jak získat kompletní obsah napořád. Začaly se proto objevovat kritické ohlasy, na které vývojáři nejdříve reagovali vysvětlením, že poplatek za hru je možné vnímat jako poplatek sportovní organizaci. Teď přidávají další podivné vysvětlení a uvádí, že i když se prý zcela určitě (!) nejedná o žádnou formu předplatného, hráči si zkrátka platí po omezený čas přístup k obsahu hry…
Pokud jste trochu zmatení, a až dosud jste si mysleli, že právě tohle je definice předplatného, nejste sami. Abychom se ale vrátili k původnímu odůvodnění, o kterém jsme vás informovali na konci května, vývojáři z Nadea uvedli, že oním poplatkem získává hráč přístup k veškerému obsahu hry, tedy včetně editoru tratí či replayů, a zároveň se může účastnit Open Grand League a následně, pokud se kvalifikuje, také Trackmania Grand League. Potud se mohlo zdát, že vývojáři vědí, co říkají, aktuální vyjádření oblíbeného komunitního manažera hry z Ubisoftu, vystupujícího pod přezdívkou Alinoa, ale vrací nejasnosti na začátek a dávají opět prostor ke kritice.
Na příspěvek, v němž jeden z fanoušků říká, že z principu nedůvěřuje službám, vyžadující pravidelný poplatek za předplatné, Alinoa odpovídá: „Ve skutečnosti se o žádné předplatné nejedná, jde o přístup do hry po omezený čas. Zaplatíte za přístup na vybranou dobu, a až tento čas vyprší, musíte si hru koupit znovu.“ Dalším hráčům pak Alinoa vysvětluje, že předplatné nejde pozastavit, takže v momentě, kdy předplatné vyprší (tedy nebude automaticky obnoveno), přepne se účet na základní bezplatnou variantu. Důležitý je ovšem dodatek, že tím nezmizí v editoru vytvořené tratě ani zajeté rekordy v módech, které s bezplatným účtem nelze hrát. To mnohé fanoušky uklidnilo a objevují se i pozitivní reakce, všichni se ale shodují, že by se Ubisoft neměl tolik snažit, udělat ze zcela zjevného modelu předplatného něco jiného.
Podle dalších reakcí diskutujících hráčů pro ně také bude důležité, jak moc se začne hra v ročních intervalech měnit. Alinoa se totiž opírá o to, že očekávaná Trackmania má být ultimátní verzí oblíbených závodů a je tudíž pravděpodobné – také vzhledem k možnosti koupit si nejdražší členství za 60 dolarů na dobu tří let – že tu s námi nějakou dobu bude. Pokud tedy vývojáři dostanou možnost soustředit se na jedinou hru a budou za ni od hráčů dostávat pravidelně zaplaceno, mělo by to být znát na míře obsahu i postupném vylepšování. Až čas tedy ukáže, jestli je tento dlouhodobější a finančně nákladnější model předplatného úspěšnější, než nižší poplatky na měsíční bázi a zda vývojáři budou schopní dostát vysokým očekáváním.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.