Je pravděpodobné, že jste o studiu Pixelmatic a jejich připravované MMO strategii Infinite Fleet dosud neslyšeli. Není se ostatně čemu divit – letmý pohled na doprovodné obrázky či videa ničím výrazným nezaujme a i proto sledují účty hry na sociálních sítích pouhé desítky, maximálně nižší stovky fanoušků. Přesto se kolem Infinite Fleet začínají v posledních týdnech dít poměrně zajímavé věci, spojené jednak s konkrétními lidmi, kteří na ni v Pixelmatic pracují, a jednak s neobvyklým přístupem k herní ekonomice a platidlu. Na rozdíl od jiných MMO her chce totiž Pixelmatic přímo podporovat obchod mezi hráči i mimo prostředí hry a za tímto účelem se v ní bude platit pomocí kryptoměny odvozené od Bitcoinu.
Tento nápad není zcela náhodný, uvážíte-li, že Pixelmatic založil před devíti lety odborník na kryptoměny Samson Mow. Po svém angažmá v herním průmyslu – jmenovitě ve společnostech Relic Entertainment a Ubisoft China – se stal hlavním manažerem bezpečnosti v uznávané společnosti Blockstream a své know-how následně spojil s vášní pro videohry založením vlastního vývojářského studia. Tým, který ve vancouverské a šanghajské pobočce Pixelmatic pracuje, pak sestává z veteránů dvojice zmiňovaných herních firem a je doplněn dalšími zkušenými vývojáři například z BioWare. Společně pak pracují na MMORTS, které si vzalo za úkol změnit způsob obchodování mezi hráči a výsledky jejich práce bychom měli sledovat už koncem letošního roku.
Jak vývojáři sami uvádí, až do momentu, kdy někdo projeví zájem o reálné zpeněžení svého úsilí ve hře, lze Infinite Fleet hrát jako standardní off-chain záležitost.
Co se týče herní kryptoměny, nese označení INF a její vlastnosti odpovídají Bitcoinu. Obchodovat se s ní bude na sidechainu Liquid Network, který shodou okolností spravuje „Mowův“ Blockstream, a hráčům by měla být zaručena maximální míra zabezpečení. Na rozdíl od jiných podobných projektů, které se snažily herní obsah spojit s kryptoměnami, však chce Infinite Fleet nabídnout plnohodnotný zážitek i těm, kdo o žádné obchodování mimo hru nestojí. Jak vývojáři sami uvádí, až do momentu, kdy někdo projeví zájem o reálné zpeněžení svého úsilí ve hře, lze Infinite Fleet hrát jako standardní off-chain záležitost. Slíbená jednoduchost spolu se zabezpečením chystaného konceptu by ale mohla zafungovat jako přijatelná forma prvního seznámení s kryptoměnami, což by hře přihrálo tolik potřebnou pozornost.
Samotná hra se totiž stále netváří jako něco přelomového – v konfliktu mezi lidskou rasou a mimozemšťany zaujímáte roli ochránců Země, kteří se se svou velkou vesmírnou lodí snaží odrážet dílčí útoky. Jak uvádí tisková zpráva, stanete se v polovině 22. století příslušníky United Sol Federation, kteří už deset let vedou tuhou bitvu s Atroxy. Před nimi je ale nutné se nejen ubránit, nýbrž také je aktivně vyhledávat a ničit jejich kolonie, až zase ve vesmíru zavládne mír. Že jste tuhle písničku už někdy slyšeli, vám rozhodně nevymlouváme, vracíme se ale stále k onomu zapojení odborníků nejen na žánr strategií, kteří i podle informační sekce oficiálního webu tvoří páteř celého vývoje. Bavíme se o lidech, kteří podle svých resumé pracovali na Age of Empires, Mass Effectu, Homeworldu či Dawn of War, tak snad budou schopní své umění promítnout i do online hry. Jak už bylo řečeno několikrát, Infinite Fleet má své předběžné datum nastaveno na konec letošního roku, se hrou se momentálně počítá pouze na PC.