Dokument o Arkane Studios, který měl na youtubovém kanále Noclip premiéru před třemi dny a který jsme náležitě rozebrali v samostatném článku, přišel ruku v ruce s oslavou 20. výročí založení studia. U té příležitosti proto vývojáři vzpomínají na uplynulá léta prostřednictvím mnoha rozhovorů a článků, z nichž k hráčům proudí další zajímavé informace. Pokud vás ale příliš nezajímají hlubší detaily o zrušených projektech, netoužíte po první hře studia Arx Fatalis zdarma a mnohem raději byste věděli, co se stalo s Dishonored a kdy se může série vrátit, uspokojivou odpověď přináší IGN prostřednictvím interview s jedním z creative directorů studia Dingou Bakabou.
V části, která se týká zmiňované série, se Bakaba vrací k vyjádření vedoucího designéra druhého dílu Ricarda Barea, který dva roky po vydání hry uvedl, že série momentálně odpočívá. Toto vyjádření ale bylo v kombinaci s nízkými prodejními čísly – Dishonored 2 zaujalo jen přibližně 2,5 milionů zákazníků naproti třem milionům, kteří si koupili první díl jen na PC – spojováno se spekulacemi o klinické smrti série a vyvstávaly obavy, že se Dishonored z plánované dovolené nevrátí už nikdy.
Cokoliv se stane, Dishonored je kompletní. To je nejlepší a nejupřímnější odpověď, jakou od nás můžete dostat. Nemyslím si, že se budeme znovu zabývat touhle příběhovou linkou.
To však podle Bakaby bylo jen nepříjemné nedorozumění a nikdo v Arkane prý sérii určitě nepohřbil: „Spekulace o uložení téhle značky k ledu byly značně přehnané a nepřesné.“ Bakaba dále vysvětluje, že je mnohdy poměrně složité mluvit s novináři o některé ze značek, na níž chce studio v budoucnu zcela určitě pracovat, když se tak ale v danou chvíli kvůli jiným projektům neděje. A přesně to měl být případ Arkane, kteří po vydání Dishonored 2 v roce 2016 vrhli své síly směrem k Prey a v dalších letech – stejně jako v minulosti – pomáhali s dalšími tituly jako byl Fallout 76 či Wolfenstein: Youngblood a Cyberpilot. Mezi tím oznámili loni na E3 svůj další počin, akční hru Deathloop, která ještě nemá datum vydání a je pravděpodobné, že se na ní bude ještě nějakou dobu pracovat. Pak by ale mohlo Dishonored podle Bakaby opět přijít do úvahy, byť se už zřejmě nebude týkat rodiny Kaldwinů.
Nebojte, vývojáři z Arkane pracují na dalším ambiciózním projektu, o kterém se však od jeho představení loni na E3 v podstatě nemluvilo. Jak už padlo v článku několikrát, jedná se o akci Deathloop, v níž se dvojice po sobě jdoucích assassinů ocitne ve stále se opakující časové smyčce a každý z ní hledá cestu jiným způsobem. Colt si myslí, že ukončí paradox zabitím Julianna. Ta pro změnu doufá, že se všechno spraví, když nebude dělat vůbec nic. Jak to celé dopadne, si ale budeme muset ještě počkat - vývojáři ani v náznaku neřekli, kdy se hrou počítají a je pravděpodobné, že ji uvedou až na nových konzolích.
„Cokoliv se stane, Dishonored je kompletní. To je nejlepší a nejupřímnější odpověď, jakou od nás můžete dostat. Nemyslím si, že se budeme znovu zabývat touhle příběhovou linkou,“ říká Bakaba. Jde podle jeho slov o umělecké rozhodnutí a tvrdí, že bylo řečeno vše, co původně zamýšleli. Neustále však Bakaba naráží na fakt, že se už nechtějí zabývat touto konkrétní částí univerza Dishonored, pevně však věříme, že vytvořený svět má co dalšího nabídnout a Arkane se ke svému immersive simulátoru v budoucnu doopravdy vrátít. Ostatně, jak Bakaba v závěru rozhovoru připomíná, nejsou vývojáři jediné hry a jejich posláním je vytvářet nové světy a zážitky, založené na propracovaných detailech a prozkoumávání. Pokud jste tedy před lety trochu panikařili, zřejmě k tomu neexistují důvody, podobně jako jiní vývojáři ale i Arkane jen čekají, až uzraje ta správná chvíle.