Jak už jsme vás upozorňovali ve včerejším novinkovém souhrnu, Sony si na středeční večer přichystala prezentaci The Last of Us Part II, která na ploše necelých 25 minut proběhla v podobném duchu jako v případě Ghost of Tsushima minulý týden. Šéf vývoje Neil Druckmann byl průvodcem krátkého shrnutí dosavadního příběhu, resp. jeho vyústění v závěru prvního dílu a nabídl hráčům informační most, po kterém bude možné pohodlně přejít k druhému dějství. Závěr prezentace pak byl věnován nepřerušené desetiminutové sekvenci z blíže nespecifikované části příběhu, v němž se hlavní hrdinka Ellie proplétá v okolí seattleské nemocnice i uvnitř ní mezi příslušníky milice WLF.
V bezmála patnáctiminutovém úvodu popsal Neil Druckmann stěžejní mechanismy a představil jednotlivé části hry bez výrazných spoilerů. Už nyní je proto jisté, že se hra bude odehrávat v několika časových rovinách, vzhledem k zasněženému i sluncem prozářenému prostředí. Jak už padlo dříve, postupně bychom měli navštívit lokace Jackson City ze závěru prvního dílu a následně jednotlivé distrikty Seattlu, které si příroda tu více zřetelně, tu méně bere zpátky. Aby se mohla Ellie v rozbořeném městě pohybovat, přijde druhé The Last of Us, budete moci skákat, lézt po laně a konečně i plavat. Nové vlastnosti hlavní hrdinky pak bude možné uplatnit i v boji, který byl v ukázce rovněž prezentován a podrobně vysvětlen, ať už se týkal střetů s WLF, zástupci kultu Serafitů, nebo nakažených. A i když se ze hry možná vytratilo cosi z lehkosti a filmovosti, prezentované v gameplay ukázce z předloňské E3, souboj stále působí velmi dobře. Zachována byla reakce umělé inteligence na zabité spolubojovníky, která nás nadchnula už na loňském preview eventu v Los Angeles, a v kombinaci s přímočarostí a surovostí vytváří mezi hrami pro současnou generaci konzolí poměrně speciální zážitek.
V prezentovaném souboji navíc Ellie při úspěšném vyhnutí použije mačetu nepřítele proti němu a za doprovodu plynulých animací se nepřítele zbaví poměrně efektním způsobem.
Vedle střelby z plejády modifikovatelných zbraní, včetně tichého a účinného luku, se to pak týká i těsných soubojů na blízko, do kterých Ellie zpravidla vstupuje v nevýhodě. Nepřátelé z řad urostlých mužů a subtilních žen mají výškovou i váhovou převahu, což si vývojáři plně uvědomují a přidávají do systému možnost rychlých úskoků a protiútoků. V prezentovaném souboji navíc Ellie při úspěšném vyhnutí použije mačetu nepřítele proti němu a za doprovodu plynulých animací se nepřítele zbaví poměrně efektním způsobem. Kromě toho hra spoléhá i na stealth prvky a možnost nepřátele odlákat, či v případě nakažených nahnat na jedno místo, kdy může Ellie uplatnit některou ze zbraní s plošným efektem. Miny nebo zápalné lahve si navíc může hráč vytvářet přímo v akci a otevřít si tak spoustu možností, jak se s akčními pasážemi na daných místech vypořádat.
V nekomentované části můžete sledovat reprezentativní ukázku, jak se The Last of Us Part II hraje a všímat si maličkostí, jako jsou například zcela plynulé přechody mezi vlastním hraní a připravenými cut-scénami. Pokud si snad někdo myslel, že hra doplatí na výkon dosluhujícího PlayStationu 4, pak ho musely záběry vyvést z omylu a rozptýlit veškeré obavy, vzhledem k tomu, že alespoň z videa se zdá, že vizuální prezentace je na stejné úrovni jako v případě God of War nebo Red Dead Redemption 2, ačkoliv to druhá zmiňovaná hra zvládla i v masivním open-worldu. Bez ohledu na míru detailů, měkké stíny nebo přirozené světlo v jednotlivých scénách se nicméně debata mezi fanoušky stočila k Hotline Miami, které hraje jedna z postav na Vitě a samozřejmě k nebohému psovi, kterého Ellie sprovodí ze světa pomocí zápalné lahve. Míra brutality je totiž opravdu vysoká a zdá se, že vývojáři nemluvili do větru, když slibovali vážnou hru pro dospělé publikum.
Jak na tom bude hra coby celek, se díky naší recenzi dozvíte už 12. června ráno.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Co som videl z videa, tak dava same headshoty. rad by som si pozrel, co sa stane, ked trafi iba trup alebo koncatiny, ze ako sa postava zachova. Inak za mna super. Ked uz dokaze na takuto hru niekto nadavat, tak ja uz neviem ako vypada jeho dokonala hra. Treba sa zamysliet a pochopit, ze vzdy je nieco, co sa nemusi pacit, napriklad, ze trava mohla byt zelensia a obloha viac modra, ale ked je hra ako celok vyborna, tak netreba hladat drobnosti, len aby si clovek pripadal vynimocny, ze zhodil niekoho dielo, aj ked sam nic nedokazal.
K Vortexu, clanky pekne a rozsiahlo rozpisane. Videa, nie je co dodat. Skoro mi to pripada, ze pozeram herne spravy. Vyborny format a prezentacia. Len tak dalej.