Informace o sérii Mafia, které minulý týden potvrdily přípravy remaku prvního dílu, zase české a slovenské hráče po letech pořádně rozparádily. Ovšem s přihlédnutím k tomu, že na inovovanou verzi jedné z nejslavnějších českých her musíme čekat až do konce srpna, staly se předmětem aktuálního zájmu zbylé dva díly, které 19. května vyšly ve svých definitivních edicích. A i když se dopředu zdálo, že tím zajímavějším bude HD remaster Mafie II, největší překvapení se nakonec ukrývá ve třetím díle z roku 2016. Mafia III přitom měla být jen znovu uvedenou záležitostí bez výrazných změn, obsahující všechna vydaná DLC, jeden český nadšenec ale v datech hry objevil mnohem víc a prostřednictvím videí na svém youtubovém kanále nechává hráče nahlédnout například na testovací verzi cutscény s hlavním hrdinou Lincolnem, lokaci pro testování všech automobilů a hlavně na nedokončenou verzi mapy Berlína. Ano, čtete správně…
Pokud vás informace o evropské metropoli zaskočila, je nutné vrátit se k článku novináře Jasona Schreiera z roku 2018. Na základě anonymních výpovědí zaměstnanců studia Hangar 13 totiž postupně odhalil, že když vzaly za své plány na další pokračování série, které mělo být mimochodem zasazen do Las Vegas sedmdesátých let, rozhodli se vývojáři pro úplně nový projekt. Tím mělo být osmdesátkové Rhapsody, špionážní akce z pohledu ruského Žida, jehož rodiče podlehli krutým podmínkám gulagu. Zachráněn Američany se měl z hlavního hrdiny stát příslušník tajné organizace Rhapsody, působící hádejte kde. Ano, přesně, v Berlíně. A pokud jste dva roky starým informacím Kotaku nevěřili, pátrání českého fanouška s přezdívkou Sliderv2 v datech Mafie III přináší hmatatelné důkazy.
Doplněno ulicemi, chodníky a hlavně veškerým provozem, mohli jsme se konečně dočkat věrného zpracování evropského velkoměsta ve hře s otevřeným světem.
Ve dvě a půl minuty dlouhém videu se Lincoln Clay vznáší nad Berlínem a krátce se v něm i proběhne. Že jde o zmiňovanou německou metropoli lze poznat díky nezaměnitelné televizní věži, která je nejvýraznějším rysem berlínského panoramatu. Nechybí však ani spoustu dalších budov v centru i na okrajích města, které navíc leží na leteckých snímcích, takže další identifikace není nikterak obtížná. Je však nutné podotknout, že město není funkční a všem modelům chybí nejen další důležité detaily, i když i těch už mají budovy dost, ale především veškeré textury, kvůli čemuž jde jen o nevzhledné šedé krabice. I bez další grafiky je ale hustota objektů impozantní a z ukázky je víc než jasné, že vývojáři rozhodně nemířili nízko. Doplněno ulicemi, chodníky a hlavně veškerým provozem, mohli jsme se konečně dočkat věrného zpracování evropského velkoměsta ve hře s otevřeným světem. O to víc nás proto může mrzet, že byl podle Jasona Schreiera tento koncept zrušen, a pokud se na Rhapsody i nadále pracuje, údajně mělo být zasazení přesunuto z Berlína do San Franciska a příběh měl dostat jinou, odlehčenější zápletku.
Jak se data do hry dostala, resp. proč v ní i nadále zůstávají, není v tuto chvíli jisté, na druhou stranu ale nebývá úplně nezvyklé, že si vývojáři v hráči zdánlivě nedostupných místech něco připravují a zkouší, takže podobné pohrobky nelze označit za vyslovenou zvláštnost. Stále nás ale překvapuje rozměr a míra rozpracovanosti, která doslova sálá masivním potenciálem…
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Mozna by stalo za to se podivat na „demoscenu“. Napriklad co se vejde do 64kB: https://mariuszbartosik.com/revision-2016-pc-64k-intro-competition