branding
DayZ, Bohemia Interactive, Bohemia Interactive zavřela studio, které vyvíjelo DayZ

Bohemia Interactive zavřela studio, které vyvíjelo DayZ

Jde o pobočku v Bratislavě, asistující hlavnímu týmu v Praze. Podpora DayZ ohrožena není

Zdroj: Bohemia Interactive
29. 4. 2020
Název: DayZ Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: , , Datum vydání: 13. 12. 2018

Čeští vývojáři z Bohemia Interactive oznamují, že již na konci března tohoto roku došlo k uzavření bratislavského studia, které se ve spolupráci s hlavním týmem v Praze staralo v uplynulých letech o vývoj a podporu survivalu DayZ. Informaci předcházel neoficiální příspěvek na Redditu od uživatele s přezdívkou snowbally, který o blížícím se konci mluvil už o minulém víkendu a naznačoval, že tímto krokem končí podpora DayZ a že většina v tuto chvíli již bývalých zaměstnanců zamířila do nedávno otevřeného bratislavského studia THQ Nordic – Nine Rocks Games. To vede slovenský videoherní veterán David Durčák, který stál u zrodu studia Cauldron a od roku 2014 se svým týmem pracoval právě pod křídly Bohemia Interactive. Tuto informaci se zatím nepodařilo ověřit – ačkoliv by šlo o logické vyústění celé situace – s jistotou už nicméně víme, že spekulace o ukončení vývoje a podpory DayZ nebyly pravdivé.

„Na začátku roku se Bohemia Interactive rozhodla uzavřít své studio v Bratislavě ke konci března 2020. Došlo k tomu po vzájemné dohodě vedení Bohemia Interactive a managementu bratislavského studia na základě důkladné analýzy. Uzavření bratislavského studia Bohemia Interactive nijak neovlivní stávající a další vývoj DayZ, který bude pokračovat v roce 2020 podle plánu, který byl zveřejněn již na konci ledna,“ zní stanovisko marketingového ředitele Bohemia Interactive Petra Poláčka. Podle tehdejších informací se tedy budou vývojáři i nadále zabývat opravováním chyb, zajišťováním stability hry i jejích serverů a postupně vylepšovat jednotlivé prvky hratelnosti spolu s občasným vydáváním nového obsahu.

Jako potvrzení, že DayZ po ukončení early accessu nebylo odstaveno od setrvalé podpory, pak vývojáři slibují bližší informace o updatu na verzi 1.08, o kterém prý začnou mluvit v průběhu několika týdnů.

Že se na vývoji hry nic nemění, potvrzují vývojáři také v oficiální diskuzi na stránkách DayZ. V odpovědi na dotaz, týkající se zmiňovaného příspěvku na Redditu, blíže vysvětlují míru zapojení bratislavského studia a upozorňují, že hlavní tým DayZ sídlí v Praze: „Vývoj DayZ není ukončen. Do konce loňského a začátku letošního roku vypomáhali někteří vývojáři v Bratislavě s několika konkrétními věcmi. O podporu se starají jiní lidé a nic se nezměnilo ani v hlavním týmu, který sídlí v pražském studiu.“ Jako potvrzení, že DayZ po ukončení early accessu nebylo odstaveno od setrvalé podpory, pak vývojáři slibují bližší informace o updatu na verzi 1.08, o kterém prý začnou mluvit v průběhu několika týdnů. V mezičase pak dojde na bližší vysvětlení situace v Bratislavě a komentář k možným obavám.

Je však nutné přiznat, že nejistota a obavy se kolem hry točí dlouhodobě, bez ohledu na skvělé finanční výsledky z roku 2019, kterými se Bohemia Interactive pochlubila na konci března. Právě DayZ totiž zažilo spoustu pádů, mezi které z poslední doby patří odchod šéfa vývoje Eugena Hartona a hlavního designéra Petra Nespešného. Velkou radost v řadách hráčů nevyvolalo ani ukončení early accessu, ve kterém si DayZ pobylo dlouhých pět let. Ne všechno totiž s vydáním verze 1.0 fungovalo podle představ a vývojáři naznačili, že šlo spíše o symbolický a psychologický krok, který měl pomoci vnést do vývoje čerstvý vzduch.

Zda se tedy vývojářům podaří dostát vlastním plánům, budeme moci sledovat v průběhu letošního roku, už příští pondělí vám ale přineseme rozhovor s Petrem Poláčkem, ve kterém budeme mluvit o aktuální situaci a rozebírat její možné dopady.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru