Čeští vývojáři z Bohemia Interactive oznamují, že již na konci března tohoto roku došlo k uzavření bratislavského studia, které se ve spolupráci s hlavním týmem v Praze staralo v uplynulých letech o vývoj a podporu survivalu DayZ. Informaci předcházel neoficiální příspěvek na Redditu od uživatele s přezdívkou snowbally, který o blížícím se konci mluvil už o minulém víkendu a naznačoval, že tímto krokem končí podpora DayZ a že většina v tuto chvíli již bývalých zaměstnanců zamířila do nedávno otevřeného bratislavského studia THQ Nordic – Nine Rocks Games. To vede slovenský videoherní veterán David Durčák, který stál u zrodu studia Cauldron a od roku 2014 se svým týmem pracoval právě pod křídly Bohemia Interactive. Tuto informaci se zatím nepodařilo ověřit – ačkoliv by šlo o logické vyústění celé situace – s jistotou už nicméně víme, že spekulace o ukončení vývoje a podpory DayZ nebyly pravdivé.
We recently closed our Bratislava studio. It was a mutual decision between management and studio leads, and we want to thank all team members for their contribution.
This decision won’t affect the future dev. of DayZ, which will continue as outlined here: https://t.co/iXt1gntkTa pic.twitter.com/Ca6nKH4KcW
— Bohemia Interactive (@bohemiainteract) April 27, 2020
„Na začátku roku se Bohemia Interactive rozhodla uzavřít své studio v Bratislavě ke konci března 2020. Došlo k tomu po vzájemné dohodě vedení Bohemia Interactive a managementu bratislavského studia na základě důkladné analýzy. Uzavření bratislavského studia Bohemia Interactive nijak neovlivní stávající a další vývoj DayZ, který bude pokračovat v roce 2020 podle plánu, který byl zveřejněn již na konci ledna,“ zní stanovisko marketingového ředitele Bohemia Interactive Petra Poláčka. Podle tehdejších informací se tedy budou vývojáři i nadále zabývat opravováním chyb, zajišťováním stability hry i jejích serverů a postupně vylepšovat jednotlivé prvky hratelnosti spolu s občasným vydáváním nového obsahu.
Jako potvrzení, že DayZ po ukončení early accessu nebylo odstaveno od setrvalé podpory, pak vývojáři slibují bližší informace o updatu na verzi 1.08, o kterém prý začnou mluvit v průběhu několika týdnů.
Že se na vývoji hry nic nemění, potvrzují vývojáři také v oficiální diskuzi na stránkách DayZ. V odpovědi na dotaz, týkající se zmiňovaného příspěvku na Redditu, blíže vysvětlují míru zapojení bratislavského studia a upozorňují, že hlavní tým DayZ sídlí v Praze: „Vývoj DayZ není ukončen. Do konce loňského a začátku letošního roku vypomáhali někteří vývojáři v Bratislavě s několika konkrétními věcmi. O podporu se starají jiní lidé a nic se nezměnilo ani v hlavním týmu, který sídlí v pražském studiu.“ Jako potvrzení, že DayZ po ukončení early accessu nebylo odstaveno od setrvalé podpory, pak vývojáři slibují bližší informace o updatu na verzi 1.08, o kterém prý začnou mluvit v průběhu několika týdnů. V mezičase pak dojde na bližší vysvětlení situace v Bratislavě a komentář k možným obavám.
Je však nutné přiznat, že nejistota a obavy se kolem hry točí dlouhodobě, bez ohledu na skvělé finanční výsledky z roku 2019, kterými se Bohemia Interactive pochlubila na konci března. Právě DayZ totiž zažilo spoustu pádů, mezi které z poslední doby patří odchod šéfa vývoje Eugena Hartona a hlavního designéra Petra Nespešného. Velkou radost v řadách hráčů nevyvolalo ani ukončení early accessu, ve kterém si DayZ pobylo dlouhých pět let. Ne všechno totiž s vydáním verze 1.0 fungovalo podle představ a vývojáři naznačili, že šlo spíše o symbolický a psychologický krok, který měl pomoci vnést do vývoje čerstvý vzduch.
Zda se tedy vývojářům podaří dostát vlastním plánům, budeme moci sledovat v průběhu letošního roku, už příští pondělí vám ale přineseme rozhovor s Petrem Poláčkem, ve kterém budeme mluvit o aktuální situaci a rozebírat její možné dopady.