Ačkoliv už PUBG netrhá divácké rekordy – momentálně ho na Twitchi sleduje přibližně 6500 lidí – v zájmu o hru jako takovou se titulu od PUBG Corporation stále velmi daří. Za posledních 30 dnů zaznamenal oblíbený battle royale na Steamu více než 6procentní nárůst průměrného denního počtu hráčů, konkrétně na číslo přesahující 242 tisíc, a ve smyslu nejvyššího součtu souběžně hrajících atakoval v posledních 28 dnech čísla z loňského března, od kdy zájem s drobnými výjimkami setrvale klesal. Bezmála milion hráčů na PC přitom není odrazem celé komunity, vzhledem k tomu, že je PUBG dostupné také na PlayStationu 4 a Xboxu One, úspěch s sebou ale v tomto konkrétním případě přináší i velmi delikátní problém. Podle vývojářů totiž tvoří značnou část aktuálních hráčů nováčci, kteří se nemohou rovnat starým harcovníkům a zápasy bývají poněkud nevyvážené. PUBG Corporation proto přidá do konzolových verzí umělou inteligencí ovládané boty, kteří budou snadnější kořistí a noví hráči budou mít na osvojení základů více prostoru.
„Jak se tomu děje v mnoha dalších titulech, i schopnosti našich hráčů se v průběhu uplynulých třech let znatelně zlepšily. Jenže zatímco se veteráni PUBG snaží posouvat vlastní hranice, mnoho nových hráčů končí [v zápasech] velmi brzy, bez jakéhokoliv zabití a mnohdy i bez jediného uděleného poškození,“ píší vývojáři na úvod nového blogového příspěvku na oficiálních stránkách hry. Dále uvádí, že hráči už dlouhou dobu mluví o tom, že se pomyslné nůžky stále otevírají a začít hrát PUBG coby nováček je nesmírně náročné. Proto přichází s výše uvedeným plánem, zapojit na konzolích do hry boty, a to od updatu 7.1, který by měl být dostupný od zítřejšího rána. „Boti mohou mít pozitivní i negativní dopad na hru, v závislosti na tom, jak jsou naprogramováni,“ vysvětlují pak vývojáři a pouští se do podrobnějšího představení toho, co si pro hráče přichystali.
Důraz se kladl na to, v jaké fázi rotace probíhají, o jakou jde mapu, kde leží bezpečná zóna a spoustu dalších záležitostí, které hráči vyhodnocují v podstatě neustále.
S přihlédnutím k tomu, že vývojáři pochopitelně znají zákonitosti vlastní hry a mají potřebná data, sesbíraná v milionech odehraných zápasů, vyjmenovávají tři stěžejní body, které jsou pro battle royale podstatné – pohyb, střelba a postupné sbírání výbavy. Na tohle vše prý neustále mysleli a naznačují, že běh po mapách bude připomínat pohyb skutečných hráčů a týmů, střelba bude fungovat v souladu s balistickou křivkou zbraně tak, jako při hře živých hráčů a vybavenost botů se bude v čase měnit a zlepšovat, jak se přiblíží závěr hry. Samozřejmě vše v závislosti na tom, co bude na mapě k dispozici, tedy žádné podvádění a umělé změny obsahu batohů. Aby toho mohli boti v PUBG docílit, začali je vývojáři krmit pečlivě strukturovanými daty, které by mělo do budoucna vystřídat nebo alespoň doplňovat strojové učení. Důraz se přitom kladl na to, v jaké fázi rotace probíhají, o jakou jde mapu, kde leží bezpečná zóna a spoustu dalších záležitostí, které hráči vyhodnocují v podstatě neustále.
Co se týče střelby, boti budou umět předsazovat i kompenzovat vzdálenost k cíli. Na druhé straně ostřelovaní hráči budou moci využít všechny triky pro krytí, které využívají proti živým hráčům a balistickou křivku tudíž využívat ve svůj prospěch. To stejné nakonec bude platit také o lootování, vzhledem k tomu, že boti budou sbírat lepší výbavu, a pokud některého hráč pošle k zemi, může logicky počítat s důležitou odměnou. „Obecně se tu bavíme o plnohodnotném zážitku z battle royale,“ říkají vývojáři a slibují také úpravu hodnocených (ranked) zápasů a další vylepšování matchmakingu. Je navíc pravděpodobné, že pokud se funkce na konzolích osvědčí, pravděpodobně si najde své místo i v PC verzi, vše ale stejně vychází z verze pro mobilní zařízení, která s boty v rámci PUBG přišla jako první.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.