branding
System Shock 3, Fanoušci se ptají, co se stalo se System Shockem 3

Fanoušci se ptají, co se stalo se System Shockem 3

Šéf marketingu OtherSide tvrdí, že firma stále funguje. Pracují na nové hře. Ale kdo vlastně?

Zdroj: OtherSide Entertainment
17. 4. 2020
Název: System Shock 3 Vývojář: , Platformy: Žánr: ,

Co se to děje se studiem OtherSide Entertainment? Tuto otázku si na oficiálním fóru klade stále více fanoušků. Autoři špatně přijaté hry Underworld Ascendant z roku 2018, která navazovala na Ultimu Underworld, v prosinci 2015 oznámili, že dělají vytoužený System Shock 3. Ba co víc, k projektu se v únoru 2016 připojil i slavný designér Warren Spector, takže fanoušci měli i po rozpačitém debutu Paula Neuratha důvod k optimismu. Navíc se ukázalo, že na novém System Shocku nepracují autoři Underworld Ascendant sídlící v Bostonu, ale nový tým založený v texaském Austinu.

Hru měla původně vydat společnost Starbreeze Studios, která se finančně podílela na vývoji. Když se však sama začala potácet nad propastí, vydavatelských práv se zbavila a ta výměnou za předchozí investici putovala zpátky do OtherSide Entertainment.

Práva na značku System Shock ale OtherSide Entertainment nevlastní. Ta patří týmu Nightdive Studios, který je krátce předtím získal, a sám už několik dlouhých let pracuje na problematické vylepšené verzi prvního dílu. Ke trojce se naproti tomu měli vrátit někteří původní autoři a i když se paradoxně remake jedničky vzdal technologie Unity ve prospěch Unreal Enginu, právě Unity má pohánět System Shock 3. První ukázky jsme se pak dočkali na konferenci výrobce enginu loni na GDC. Vše vypadalo jako pohádka. První mráčky už ale ve skutečnosti byly na obzoru.

Hru měla původně vydat společnost Starbreeze Studios, která se finančně podílela na vývoji. Když se však sama začala potácet nad propastí, vydavatelských práv se zbavila a ta výměnou za předchozí investici putovala zpátky do OtherSide Entertainment. Tehdy se studio nechalo slyšet, že přinejhorším je schopné vydat si hru samo, pokud by nenašlo vhodného partnera. Protože ale nechtějí OtherSide tříštit svou pozornost, dávali z pochopitelných důvodů přednost tomu zajistit hře zkušeného vydavatele. Tehdy však ještě Spector říkal, že studio má dost kapitálu na to financovat vývoj.

Loni na jaře na akci Reboot Develop Blue 2019 v chorvatském Dubrovník jsme s Warrenem Spectorem mluvili. I když nám nechtěl o novince skoro nic prozradit, byl optimisticky naladěn. Od té doby ale stíhají projekt samé špatné zprávy. Začalo se proslýchat, že hra má problémy, tým opouští kvůli potížím klíčoví zaměstnanci a titul možná není takový, jak si ho fanoušci představují. Letos v únoru situace vygradovala, když se objevily zvěsti, že na hře nikdo vlastně už nejspíš nepracuje. Podle neoficiálních zpráv malé studio opustilo přinejmenším dvanáct lidí včetně včetně vedoucích. K odchodům mělo dojít na přelomu roku. A mezi řádky vyplynulo, že tým se fakticky rozpadl a projekt je teď bez autorů.

Oficiální web OtherSide Entertainment mlčí od poloviny loňského října. A na jeho fórech není situace o mnoho lepší. Hráči se dožadují odpovědí. Někteří fanoušci se domnívali, že projektu se ujme studio Nightdive, ale toto tyto spekulace letos v únoru rázně popřelo. Jak se navíc zpětně ukázalo, propouštělo se také v centrále v Bostonu, a to opakovaně už v průběhu loňského roku, kdy tým opustila řada lidí. Následně se ale začaly odchody týkat i lidí, kteří podle informací na LinkedIn pracovali právě i na System Shocku 3. Byli mezi nimi vývojáři na všech pozicích a jejich pracovní profily tuto změnu reflektovaly od srpna až do podzimu.

Dělají prý na novém konceptu a jsou z něj podle jeho slov nadšení. Má skvělý a nezaměnitelný výtvarný styl a na rozdíl od předchozích projektů jej pohání Unreal Engine 4.

Nevypadalo to přitom jako tradiční obměna personálu, ale jako pořádný exodus. Odchody pokračovaly až do konce roku i začátkem toho letošního. V únoru Jason Schreier potvrdil, že tým se zmenšil, ale Warren Spector měl na System Shocku 3 stále pracovat. Údajně se snažil hledat způsob, jak hru realizovat. Ani Jason Schreier ale podle svých slov netušil, kolik lidí vlastně na titulu stále pracuje. Uživatelé oficiální fóra se začali domnívat, že Spector i Paul Neurath záměrně podrobnosti tají a skrývají skutečný stav věcí.

Už jsme psali, že se na Twitteru v únoru ozval člověk, který pracuje ve stejné budově, kde měli kanceláře autoři System Shocku 3, s tím, že jsou už nějakou dobu prázdné. Až minulý týden se zničehonic po všech těchto zprávách konečně k celé věci na fóru někdo vyjádřil oficiálně. Walter Somol v OtherSide zjevně stále pracuje – má titul marketing and business development VP. Působí ale v Bostonu. Prozradil, že vývojáři, ale neřekl kteří, teď pracují na dálku jako většina lidí. Dělají prý na novém konceptu a jsou z něj podle jeho slov nadšení. Má skvělý a nezaměnitelný výtvarný styl a na rozdíl od předchozích projektů jej pohání Unreal Engine 4. Víc prý nemůže v tuhle chvíli prozradit a rozloučil se s přáním dobrého zdraví všem.

Jakže? Ve stejném fóru, které se věnuje výhradně propouštění v OtherSide, kde se už půl roku neřeší nic jiného než odchody zaměstnanců… Není třeba dvakrát zdůrazňovat, že fanoušci se nedočkali odpovědí na žádnou z nejpalčivějších otázek. Sice je nadějné, že studio pracuje, ale nadále netušíme, jak je na tom System Shock 3, co se stalo s jeho vývojáři nebo proč se k němu nikdo nehlásí. Ostatně tým prý nereagoval na žádnou z žádostí o vyjádření ostatních médií a samotný Warren Spector byl na Twitteru naposledy aktivní začátkem ledna. Předtím přitom publikoval nové zprávy pravidelně. Jeho profil ale stále tvrdí, že vede pobočku OtherSide Entertainment v Austinu. Oficiální účet OtherSide naposledy ožil koncem loňského roku. Podobně je na tom Facebook i Instagram.

Závěrem jen pro úplnost doplníme, že jeden z vývojářů System Shocku 3 začátkem února anonymně naznačil, že žádný tým už neexistuje. Odešli programátoři, výtvarníci, scénáristé i designéři. Navíc byl prý projekt velmi pozadu a i když byl zajímavý, pracoval na něm podle něj příliš malý tým na to, aby naplnil očekávání, která hráči do nového dílu vkládali. Podle LinkedInu dnes v texaském studiu OtherSide pracují jen čtyři lidé včetně samotného Spectora. Nezbývá než čekat na okamžik, kdy někdo oficiálně prolomí hradu mlčení a řekne pravdu. I kdyby byla sebevíc nepříjemná.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru