branding
Old World, Mohawk Games, Civilizace může mít již toto léto slibnou konkurenci

Civilizace může mít již toto léto slibnou konkurenci

Vývoj strategie Old World vede jeden z designérů slavné série. Hra klade důraz na příběh

Zdroj: NME.com
15. 4. 2020
Název: Old World Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr:

Hlavní designér čtvrtého dílu Civilizace, Soren Johnson, odhalil a částečně i připomněl svůj další projekt, který je i tentokrát tahovou 4X strategií. Ta by díky mapě rozdělené na hexagony mohla zmíněnou sérii na první pohled připomínat, nicméně dnes blíže představený projekt Old World se od slavnější strategické série bude lišit hned v několika klíčových vlastnostech. Hra samotná přitom není kdovíjaká novinka – nový je totiž jen název. Soren Johnson se svým týmem na hře pracoval již dříve, tehdy ale nesla jméno 10 Crowns a byla součástí portfolia týmu Starbreeze, ten však práva na hru v rámci boje o vlastní záchranu prodal.

Předně lze poukázat na to, že v Old World se hráči nevžívají do role všemocného a hlavně nesmrtelného vládce. Podobně jako v Civilizaci je sice na začátku nutno zvolit konkrétní postavu, ta ale v průběhu hry zestárne a nakonec zemře. Tím ale samozřejmě hra nekončí a na místo zesnulého usedá dědic trůnu, který může mít nejen zcela jiné ambice, ale může ovládané říší přinést také zcela nové výhody, a to samé lze samozřejmě dodat i k výběru národa. Ony výhody jsou však ovlivněné nejen výběrem postavy a národa, ale také děním ve světě.

Ne vše bude stoprocentně ovlivnitelné, což by mohlo o hry vnášet zajímavý element nepředvídatelnosti.

Každý průchod hrou totiž bude ovlivněn řadou příhod, které jsou často inspirovány skutečnými historickými událostmi. Těch je už nyní připravena více než tisícovka a na starost je má další klíčová osoba vývojářského studia – Sorenova manželka Leyla. Ta strávila velké množství času studováním historických pramenů a kromě soupisu oněch herních událostí (kterých má být v době vydání až trojnásobek) se také zaměřila i na vytváření detailních rodokmenů. Ty sice nebudou stoprocentně historicky přesné a ponechají prostor pro autorskou fikci, nicméně právě fantazie by v tomto ohledu mohla být velkou výhodou. Ovšem Leyla jedním dechem pro Polygon dodává, že příliš mnoho jí zapotřebí určitě nebude: „Psaní této hry nevyžaduje, abych měl fantazii. Historie je plná šílených politických rozhodnutí, která byla učiněna na základě věcí, jež vládce osobně trápily.“ Vliv na fungování světa a kupříkladu na chod diplomacie tak má mít například i vztah příbuzných hráčovy postavy s okolními dynastiemi. Z toho vyplývá, že ne vše bude stoprocentně ovlivnitelné, což by mohlo do hry vnášet zajímavý element nepředvídatelnosti. V rámci každé říše navíc bude muset hráč umět ovládat i interní diplomacii, jež bude spočívat v uspokojování potřeb více rodů.

Dalším poměrně unikátním prvkem je pro tuto tahovou strategii to, že být na tahu neznamená mít v daný moment neomezené možnosti. Naopak – hráči na základě stupně rozvoje svého národa a jeho kultury obdrží určitý počet příkazů, které pak mohou dělit mezi boj, vyřizování herních událostí, budování měst a diplomacii. Všechny tyto příkazy přitom lze přidělit klidně i jen jedné z vybraných kategorií. Hra zároveň umožní i plánovat na několik tahů dopředu v tom smyslu, že ne všechny příkazy je nutné využít. Ze začátku hry se ty nevyužité mohou směňovat na zlato, v pozdějších fázích ale bude možné příkazy kupit i na budoucí tahy a chystat se například na velké a koordinované přesuny armád. Tento princip, jak Soren Johnson uvedl pro magazín Polygon, pochází z inspirace hrami, které dřív vznikaly na Facebooku: „Byl to způsob, jak přimět hráče, aby zaplatili za více akcí. A mě zajímalo, co by se stalo, kdybych ten systém vzal a prostě ho vložil do formátu 4X her. Tahy se stávají zdrojem. Ukázalo se, že v mnoha strategických hrách děláte mnoho rozhodnutí jen proto, že musíte, a ne proto, že chcete.“ Dalším méně tradičním prvkem je i to, že v případě budování měst pak mohou hráči vybírat pouze z předem určených lokací. To vytváří předpoklad pro potyčky o prostor pro expanzi impéria, jehož životnost bude mít trvání maximálně několik stovek let ve starověku. Tento údaj zároveň určuje zasazení a rozsah hry.

Až potud to rozhodně zní zajímavě a nalákat by nadšené stratégy mohlo i to, že již brzy bude hra k vyzkoušení. Prozatím to sice bude jen v rámci předběžného přístupu a pouze na platformě Epic Games Store, nicméně mělo by tomu tak být ještě do začátku letošního léta.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru