O odkladu The Last of Us Part II toho už bylo řečeno hodně. Informovali jsme vás nejen o samotném posunu z května na neurčito, ale rozebírali jsme i řadu další návazných vyjádření o možném digitální vydání a vyvraceli některé spekulace. Divit byste se neměli tomu, že hra zmizela z PS Storu – nenajdete tam žádný titul, který nemá pevné datum vydání a jde pravděpodobně i o věc legislativy států, v nichž je PS Store dostupný. Zároveň byste neměli vnímat odklad vydání jako signál, že se s The Last of Us Part II počítá až na PlayStation 5. A určitě by vás měla uklidňovat slova šéfa vývoje Neila Druckmanna, který minulý pátek znovu uklidňoval fanoušky, že dělají maximum proto, aby mohli očekávanou hru vydat co nejdříve. Ale co Ghost of Tsushima? Druhá velká exkluzivita letošního roku a pravděpodobně poslední velký titul, který na současné generaci PlayStationu vyjde. Její vydání je naplánováno na 26. června, zaznívají však spekulace, že dříve nebo později dojde k zopakování stejného postupu jako v případě TLOU 2 a i na ducha Džina Sakaje z Cušimy budeme muset čekat déle. Pokud chcete zůstat optimisticky naladění, poskytujeme informaci z Oficiálního PlayStation Magazínu, který datum v nejnovějším vydání potvrzuje a navíc předkládá i střípky zajímavých informací, o nichž se dosud tolik nemluvilo.
První z nich se týká otevřené povahy ostrova, na němž se budete s hlavním hrdinou pohybovat. Z preview vyplývá, že vás Ghost of Tsushima nebude vodit za ruku a neposkytne nápovědu ve formě tradičních waypointů. Není sice specifikováno, zda absence ukazatelů bude závislá na nastavení či zvolené obtížnosti, vývojáři ze Sucker Punch ale budou po hráčích chtít, aby se s ostrovem skutečně sžili. Podobně jako například v Kingdom Come: Deliverance tak budete muset určovat pozice nepřátelských jednotek pomocí výrazných a zapamatovatelných bodů v samotné krajině a být pozorní, když se vás bude někdo snažit vyslat na konkrétní místo. V kombinaci s předchozím tvrzením Sony, že Ghost of Tsushima je opravdu velká hra, by mohlo dojít k přirozenému zpomalení tempa a dosažení vyšší míry realismu, než jakou mohou někteří hráči od obyčejné akční adventury očekávat.
Ne všichni ovšem zůstanou přáteli navždycky, což by mělo přímo ovlivňovat Džinovo chování, resp. dílčí rozhodování každého z hráčů.
Další bod preview se týkal vedlejších spřátelených postav, na které Džin Sakaj během příběhu narazí a bude je moci požádat o pomoc. Ze zveřejněných materiálů víme, že vedle hlavního hrdiny bude proti Mongolům bojovat také jeho mentorka Masako, pán Cušimy a další samuraj Šimura, nebo mnich Ippej. Ne všichni ovšem zůstanou přáteli navždycky, což by mělo přímo ovlivňovat Džinovo chování, resp. dílčí rozhodování každého z hráčů. Ostatně, v traileru z E3 2018 jsme mohli sledovat Džinův souboj s Masako, který však nemusel být jediným vyústěním vzájemného vztahu. Podle popisu v Oficiálním PlayStation magazínu je možné, že byla ve videu zachycena jen jedna z několika možných příběhových eventualit a ty ostatní budeme muset teprve sami prozkoumat.
Poslední zajímavá informace z dvoustránkového preview se pak týká přepadů a útoků ze zálohy, k nimž se budou muset Džin a jeho společníci uchýlit pod tíhou obrovské početní převahy Mongolů. Pod vedením chána Khotuna totiž nebudou nájezdníci rozbíjet jenom menší tábory, na které zřejmě nebude tak složité zaútočit třeba pod rouškou noci, ale zajímat i nejrůznější opevnění a hrady, které se na Cušimě nachází. I z toho důvodu budou muset hráči využít všechny Džinovy schopnosti i vybavení a počítat s tím, že ani to nemusí vždycky stačit. Jak uvádí redaktoři OPM – Ghost of Tsushima bude především o vnitřním souboji a neustálém vyvažování toho, co je v zájmu obyvatel ostrova a kde mohou ke slovu přijít oběti ve jménu vyššího dobra…
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.