Prakticky hned po vydání Half-Life: Alyx se začala část komunity pídit po tom, zda bude možné hru někdy pustit i bez virtuální reality. A popravdě to netrvalo vůbec dlouho – první alespoň částečně hratelné pokusy vznikly již pouhé tři dny po vydání hry, a to formou objeveného debug režimu. O jeho odhalení veřejnosti se postaral například Tyler McVicker z Valve News Network. A jen o dalších pár dní později už byla na světě první veřejně dostupná modifikace, v tomto případě však šlo vyloženě o pokus, v rámci kterého ani nebylo možné hru dohrát. Nicméně teď už si můžeme představit další podobný projekt, který posouvá zážitek hry bez náhlavní soupravy na další úroveň a který už zároveň umožňuje absolvovat celý příběh hry.
Do puntíku se tak naplňují slova designéra Robina Walkera, který před koncem března předpovídal, že na sebe tyto pokusy určitě nenechají dlouho čekat. A k nim mimo jiné i dodával, že teprve až hráči uvidí Half-Life: Alyx bez VR, tak komunita naplno pochopí, proč ve Valve po virtuální realitě v první řadě vůbec sáhli. A vypadá to, že se bezezbytku naplňují i tato slova, neboť i tato verze modifikace zdaleka není z pohledu zprostředkovaného zážitku stoprocentní. Ukazuje ale, jak by to teoreticky mohlo vypadat.
Kromě nutné instalace SteamVR and TrueOpenVR je zapotřebí provést řadu dodatečných kroků.
Pokud byste si chtěli tuto aktuální modifikaci vyzkoušet, tak soubory nutné ke stažení hry lze nalézt na webu GitHub, kde je nadále k nalezení i rozpis ovládacích prvků hry a popis problematických pasáží. Ty například jinak nepředstavují ve VR jakýkoli problém, s předělaným ovládacím schématem pro klávesnici a myš je ale situace poněkud odlišná. Postup instalace nicméně zcela jednoduchý není, a kromě nutné instalace SteamVR and TrueOpenVR je zapotřebí provést řadu dodatečných kroků. Autor s přezdívkou r57zone jejich popis sdílí v tomto videu. Jím vytvořené druhé video je přiložené níže a vedle ukázky z už fungující hry slouží zejména pro popis dodatečného nastavení. Tam spadá například konfigurace myši i klávesnice, zprovoznění režimu celé obrazovky, úprava zaměřování a další funkční detaily. Tvůrce r57zone si zkrátka do detailu vyhrál i s podporou komunity a jeho snahu lze ocenit například na platformě Patreon.
Projekt je to bez pochyb zajímavý a nejlépe dokládá kreativitu komunity, nicméně určitě od něj a ani od jemu podobných nelze očekávat plnohodnotné přenesení zážitku ze zmíněné hry na ploché monitory. Tak to ve Valve zkrátka nechtěli a návrh nového dílu Half-Life s tím do detailu počítá. Ostatně své o tom jistě ví každý, kdo už si Alyx ve VR zahrál. A zda bude série v tomto duchu pokračovat i nadále, to se teprve ukáže. Zástupci Valve ale již dříve naznačovali, že pro toto rozhodnutí bude směrodatná odezva komunity.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.