branding
Last Oasis, Donkey Crew, Nadějné MMO Last Oasis je znovu dostupné

Nadějné MMO Last Oasis je znovu dostupné

Vývojáři vysvětlují, proč museli hru odstavit a doufají, že hororový příběh skončil

Zdroj: Donkey Crew
7. 4. 2020
Název: Last Oasis Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr:

Konec března se pro vývojáře ze studia Donkey Crew nenesl ve zrovna šťastném duchu. Bez ohledu na to, že po letech vývoje konečně spustili předběžný přístup do svého ambiciózního MMO Last Oasis, jehož poznávacím znakem jsou kráčející dřevěné základny, museli v podstatě obratem řešit jednu nepříjemnost za druhou. Vlivem okolností, kvůli kterým v těchto dnech zůstává obrovské procento hráčů doma a skáče po čemkoliv, co se na poli her objeví, totiž dostaly servery Last Oasis náklad, který nedokázaly unést a vývojáři byli nuceni po několika marných pokusech o odvrácení apokalypsy třetí den kapitulovat. Hru kvůli problémům s konektivitou odstavili, hráčům se omluvili a celý uplynulý týden pracovali na tom, aby se už nepříjemnosti neopakovaly. Teď, když Last Oasis znovu běží a hráči mohou začít titul nerušeně prozkoumávat, přichází lidé z Donkey Crew s vysvětlením, co se přesně stalo a jakým způsobem byli schopni titul vrátit do sedla.

„Během uvedení hry se toho pokazilo opravdu hodně, a i když bychom dokázali každou jednu věc vyřešit, bohužel se staly všechny najednou. Přitom jsme si byli jistí, že jsme na launch připraveni a hru bychom nikdy nevydali, kdyby tomu bylo naopak,“ říkají vývojáři na úvod zprávy pro hráče na Steamu. Tvrdí, že celý rok průběžně odstraňovali všechny chyby, na které narazili a provedli několik zátěžových testů, které proběhly bez jakýchkoliv náznaků blížících se problémů. „Jak mnoho z vás vidělo, prvních pár hodin běželo všechno zcela plynule. Až po nějaké chvíli jsme začali zaznamenávat první zprávy, že se postavy v herním světě zasekávají, na což se vrhli naši programátoři, ale nepovažovali jsme to vzhledem k malému počtu reportů za plošný problém,“ popisují zástupci Donkey Crew dále. Uvádí také, že plánovali rozběhnout na několik dní směnný provoz a v podstatě nepřetržitě monitorovat stav hry a plynule opravovat všechno, na co si hráči budou stěžovat.

Snažili jsme se přijít s nějakou rychlou opravou, ale v tak krátkém čase jsme jednoduše nemohli problému porozumět.

Krátce na to se ale situace dramaticky zhoršila a chybová hlášení o zamrzání postav se začala násobit. „Stále více lidí se nemohlo připojit a hráči začali tvořit fronty. Snažili jsme se přijít s nějakou rychlou opravou, ale v tak krátkém čase jsme jednoduše nemohli problému porozumět. A aby toho nebylo málo, v ten nejnevhodnější okamžik se servery začaly kaskádovitě vypínat,“ popisují vývojáři. V blogovém příspěvku dále rozvádí, že světy hry jsou rozděleny na jednotlivé oázy, které současně reprezentují jeden server. Všechno je pak napojeno na obrovskou databázi, aby byla zachována kontinuita a hráči, kteří se z jedné oázy odpojí, našli všechno na svém místě, i když se fakticky vzato připojí k jiné. Vývojáři proto záhy pochopili, že problémem nejsou jenom servery, ale právě ona databáze, která nefunguje správně a nutí servery k restartu a tzv. roll-backu, tedy načtení poslední funkční verze.

Zároveň lidé z Donkey Crew připouští, že nebyli připraveni na tak masivní zájem hráčů – bavíme se o desítkách tisíc lidí – a museli tudíž v uplynulých dnech optimalizovat lobby. To v době největší krize doslova zaspamovalo server s žádostmi o verifikaci a připojení do hry, což už tak přetíženému systému, bojujícímu s databází, rozhodně neprospělo. Tím se celá infrastruktura dostala do smrtelné spirály a právě kvůli tomu nakonec vývojáři přistoupili k tomu, že hru odstaví a problém vyřeší bez aktivních hráčů na serveru. Po téhle jízdě na pomyslné horské dráze si ale dali lidé v Donkey Crew volno na vydatný spánek, druhý den přijali skutečnost, že se launch opravdu nezdařil a pustili se do postupného opravování. Pomohla jim v tom údajně i pozitivní a povzbudivá reakce hráčů, kteří sice nebyli spokojení s tím, jak start dopadl, ale vzhledem k možnosti nechat si automaticky vrátit peníze bez ohledu na odehraný počet hodin nevznikl prostor pro vznik nepříjemné kauzy.

Po téhle jízdě na pomyslné horské dráze si ale dali lidé v Donkey Crew volno na vydatný spánek, druhý den přijali skutečnost, že se launch opravdu nezdařil a pustili se do postupného opravování.

„Ani nedokážeme popsat, jak obrovsky to celému týmu zvedlo morálku. Pomohlo nám to dát věci zase do pořádku – lépe všechno zorganizovat, zanalyzovat logy, kód a prověřit, co se pokazilo. Během uplynulých dní jsme toho našli opravdu hodně a některé části hry jsme museli úplně přepracovat,“ říkají vývojáři. Přiznávají ale, že ještě nemají zcela vyhráno a jsou v tuto chvíli hodně nervózní, co je ještě v budoucnu čeká. Přirovnávají situaci k domečku z karet a nutnosti po jeho pádu zjistit, která se složila jako první. Pokud to odhadli dobře a všechny provedené opravy zaručují, že právě tahle karta nespadne, může však nečekaně spadnout úplně jiná…

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru