branding
P.T., Konami, Kodžima chce udělat horor, z nějž si „naděláme do kalhot“

Kodžima chce udělat horor, z nějž si „naděláme do kalhot“

Japonský designér by rád vytvořil revoluční strašidelnou hru. Už prý má nějaké nápady

Zdroj: Konami
3. 4. 2020
Název: P.T. Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr: , Datum vydání: 12. 8. 2014

Proslulý japonský herní designér a autor Metal Gearu Hideo Kodžima nás opět láká na svůj potenciální příští projekt, kterým by opravdu mohla být nějaká hororová hra, jak už opakovaně naznačil. V rozhovoru pro oficiální web cen BAFTA prohlásil, že by jednou rád udělal další hororovou hru, když P.T. skončil jen jako experiment.

Kodžima prozradil, že se sám snadno vyděsí

Jeho potenciální budoucí horor by měl využívat nějakou revoluční techniku, jak hráče vyděsit tak, aby si doslova nadělali do kalhot. “Už mám dokonce pár nápadů v hlavě,” prozradil Kodžima. Práskl přitom na sebe, že se sám snadno vyděsí a je si jistý, že by dokázal vytvořit něco ještě strašidelnějšího než ostatní.

“P.T. byl zvláštní. Lidský strach pramení z neznámého,” prohlásil Kodžima s tím, že P.T. byl obrovský úspěch vzhledem k tomu, že šlo jen o hratelný teaser. Byla to tajemná hra od záhadného studia bez předchozího oznámení nebo informací, připomněl slavný vývojář, jak se poprvé P.T. představil nečekaně veřejnosti, aniž by tušila, že jde ve skutečnosti o ukázku z připravovaných Silent Hills.

Už dříve napsal, že chce udělat nejstrašidelnější hru všech dob

I tím podle něj vzbudila větší strach. Ale šlo o jednorázový efekt, stejnou metodu už není možné podle Kodžimy efektivně zopakovat a očekávat identický výsledek. Japonský designér už v posledních měsících opakovaně naznačil, že by se rád k hororu jako žánru vrátil. Na Twitteru například napsal, že aby udělal tu nejstrašidelnější hru všech dob, sleduje různé filmové horory.

V loňském roce v rozhovoru pro Rocket Beans Gaming zase prohlásil, že se chce samozřejmě k hororové hře jednou vrátit, ale ještě si není jistý, kdy se tak stane. Vysvětlil také, v čem se digitální horor liší od toho filmového. „U filmových hororů můžete při sledování něčeho děsivého zavřít oči. Hry jsou ale jiné než filmy. Pokud zavřete oči ve filmu, můžete vše nechat zmizet a film bude pokračovat, ale hry jsou interaktivní. Kupředu se musíte pohnout sami,“ dodal.

Konami + Kodžima, anebo Konami i Kodžima?

V posledních týdnech se také hodně spekulovalo o tom, že Sony pracuje na dvou hrách ze série Silent Hill spolu s Konami a kromě rebootu se údajně snažila usmířit i Kodžimu s bývalým zaměstnavatelem, aby se vrátil právě ke zrušeným Silent Hills. Nicméně zástupce Konami později tyto nepotvrzené zprávy označil za chybné, i když pocházely z důvěryhodných zdrojů. Nezbývá tak než čekat, co Konami a Kodžima kutí. Ať už každý zvlášť, anebo ve vytouženém tandemu.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru