Se stávající situaci nejen u nás ale i ve světě začíná být nad slunce jasné, že kvalitní internetová přípojka je základem. To platí nejen pro práci z domova, ale samozřejmě i pro zábavu a konkrétně videoherní průmysl je na internetu zcela závislý. Datové sítě dostávají patřičně zabrat a úřady se s tímto náporem snaží všemožně zápasit. Minulý týden se k situaci vyjádřil například i CEO Sony Interactive Entertainment Jim Ryan a slíbil zpomalení služby PlayStation Network. To se týkalo původně pouze Evropy, nicméně omezení se pár dní poté rozšířilo i na Spojené státy. Sony v tomto případě pouze následovalo příklad ostatních a zároveň není také posledním, kdo se k podobnému kroku odhodlal. Nejnověji tak můžeme informovat o Valve a o platformě Steam, která drží většinový podíl na poli hraní na počítačích.
Ve Valve ale na to šli od lesa a tam, kde Netflix zavádí vyšší kompresi, YouTube snižuje rozlišení a PSN zpomaluje, tam Valve jednoduše neposílá data vůbec. Nemusíte se ale bát o to, že byste o své hry přišli, to samozřejmě vůbec nehrozí, v tomto případě jde pouze o odložení aktualizací těch titulů, které hráči nespustili v posledních několika dnech. V příspěvku na komunitních stránkách Steamu k tomu Valve dodávají následující: „Už dříve bylo aktivní opatření, že pro hry, které jste delší dobu nehráli, plánoval klient služby Steam aktualizace vždy až na příští období mimo špičku (tzn. mimo časy, kdy je internet ve Vaší zemi nejvíce vytížen). Od tohoto týdne budou aktualizace podobných her rozplánovány mezí více dní a pouze hry hrané v posledních 3 dnech budou aktualizovány okamžitě. Nadále však bude platit, že spuštění dané hry zahájí stahování aktualizací a v klientu budete moci ručně zahájit, nebo naopak pozastavit vybraná stahování. Na další pomoci z naší strany ještě pracujeme.“
Příspěvek nadále připomíná možnosti dalšího nastavení, kam patří například zakázání automatických aktualizací pro konkrétní tituly či nastavení vhodné denní doby pro stahování dat. To všechno už ale hráči znají delší dobu a jsou v tuto chvíli spíše zvědaví na to, kdy podobná opatření poleví. Stejně tak budí otazníky i prohlášení Valve, že na další pomoci zamířené na odlehčení infrastruktury se ještě pracuje.
Dosud platilo, že rekordy týkající se maximálně naráz připojených hráčů většinou padaly v čase vánočních slev a obecně o svátcích, uzavřené školy ale tento trend obrací naruby a Steam nyní láme rekordy prakticky každý den. Konkrétně včera bylo na Steamu například naráz připojených dokonce přes 23,5 milionů hráčů a více než jeden milion z nich pravidelně tráví svůj čas v Counter-Strike: Global Offensive. A Valve samozřejmě není jedinou společností, která dopad domácích karantén pociťuje. Microsoft například na svém blogu Azure uvedl, že ve sledovaném měsíci v Itálii zaznamenal nárůst zájmu o své cloudové služby rovnou o 775 %. V tomto případě jde zejména o služby určené profesionálům a firmám, to má ale pochopitelně vliv i na hráče a na dostupnost a rychlost přenosu dat na konzole Xbox.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.