Vedle popsání situace okolo stále ještě neexistujícího a takzvaně plnohodnotného pokračování příběhu série Half-Life se aktuálně dozvídáme ještě další zajímavé informace týkající se v sérii nově objevné perspektivy. Řeč je samozřejmě o virtuální realitě a o tom, jak se k této technologii aktuálně ve Valve staví. Z dosavadních informací například víme, že Half-Life: Alyx není poslední hrou z toho univerza, z nových informací už ale vyplývá, že by nemuselo jít o poslední návštěvu City 17 a jeho okolí v podání virtuální reality.
Jednou z možností pro využití virtuální reality byla dokonce i série Portal.
Než se ale podíváme do budoucnosti, tak se možná nejprve vyplatí ohlédnout se na chvíli zpět. Ve Valve totiž virtuální realitě věřili. A věřili této technologii dokonce natolik, že tým v roce 2017 sebevědomě prohlašoval, že má kapacity a ambice vytvořit klidně i tři plnohodnotné tituly. Nakonec z toho ale vzešel jen jeden, dosavadní ohlasy (viz například samotný Steam, ale třeba i Metacritic) ovšem vypovídají o tom, že stačí jednou a pořádně. Nicméně jednou z možností pro využití virtuální reality byla dokonce i série Portal, jak pro web VG247 uvedl programátor a designér Robin Walker: „Cítili jsme se, že vytvářet cokoli multiplayerového by nemělo smysl, ta velikost publika tam ještě není. […] Takže jsme se podívali na věci jako je Portal, což byl obvykle první nápad lidí na to, co by ve VR mohlo fungovat. A my si to mysleli také. Ale jakmile jsme začali zkoušet, co lze z Portalu přenést do VR, tak jsme zjistili, že většina pozdějších úrovní se spoléhá na udržení dynamiky při procházení portály.“ A právě to byl kámen úrazu a něco, co se vývojářům nedařilo do virtuální reality přesvědčivě přenést a od tohoto konceptu bylo následně opuštěno. Zajímavým pojítkem z minulosti až k současným spekulacím je pak potvrzení toho, že ve Valve skutečně koketovali s VR verzí Left 4 Dead, šlo ale tehdy o prosté technologické demo a o interní demonstraci toho, čeho je druhá generace Source enginu ve virtuální realitě schopná.
Nicméně těch opuštěných projektů anebo těch, které ustrnuly v podobě technologického dema, mohlo být v průběhu let více, neboť jak pro UploadVR uvedl další z designérů z Valve, Greg Coomer, žádné další VR tituly ve vývoji aktuálně nejsou a v minulosti se většina dostupných zdrojů beztak přesunula právě k práci na Half-Life: Alyx. Jenže jak pro PC Gamer uvádí level designér Dario Casali, to se do budoucna může hravě změnit: „V tuto chvíli opravdu nevíme, co bude dalším Half-Life titulem a nevíme ani, zda to bude další titul ve VR. […] Nejlepší věcí, kterou můžeme v této chvíli udělat, je posoudit reakci na tento produkt. Jak si ho lidé dokáží užít? Kolik lidí můžeme dostat do virtuální reality? Říkají lidé, že VR je základní součástí Half-Life? A odpovědi opravdu nezjistíme, než hra vyjde a než začneme hráčům naslouchat.“ Z toho by tedy mohlo vyplývat, že pokud se hráčům bude Half-Life: Alyx líbit a jestliže se jim spolu s tím zalíbí i nutnost využití virtuální reality a dostaví se i komerční úspěch, tak to by to třeba mohlo naznačovat další směr, je ale předčasné cokoli předjímat.
Máme spoustu argumentů, kterými můžeme odpovědět na to, proč jsme učinili toto rozhodnutí a proč si myslíme, že VR byla dobrá volba.
A ruku v ruce s nutností existence hry se pojí i další prohlášení jednoho z členů týmu, který jako celek již dříve avizoval možnost přinést plnohodnotné vyprávění příběhu Alyx pouze ve virtuální realitě. Nyní se jedná o rozhovor magazínu Video Games Chronicle s designérem Robinem Walkerem, který mimo jiné odpovídal na otázku týkající se nevyhnutelného – jak se bude dívat na příchod modifikací odstraňujících virtuální realitu ze hry? Svojí odpovědí pak dal opět jasně najevo, že VR je pro Alyx tím nejlepším možným řešením: „Těším se na to a tak trochu jsem s tím ostatní členy týmu škádlil. Moc dobře jsme ještě před oznámením věděli, že nakonec padne otázka, proč právě VR? Jde o zcela racionální otázku a chápu, proč se na to lidé ptají. Máme spoustu argumentů, kterými můžeme odpovědět na to, proč jsme učinili toto rozhodnutí a proč si myslíme, že VR byla dobrá volba. Ale až to sami hráči uvidí nebo si to rovnou zahrají, tak to nakonec bude hra samotná, jež jim nejlépe vysvětlí, proč tomu tak je. Pochopí, proč jsme se tak rozhodli. Myslíme si, že díky této volbě jsme získali obrovské možnosti. Nikdy bychom neučinili takto zásadní rozhodnutí, aniž bychom si byli jisti, že díky tomu spoustu získáme. V důsledku toho se domnívám, že pokud hráči získají takto ořezanou verzi a ztratí všechny ty výhody, které jsme získali přesunem do VR, tak naší volbě velmi dobře porozumí.“
Takže pokud někdy budete zkoušet modifikovanou verzi Half-Life: Alyx , tak vězte, že s nasazenou náhlavní soupravou má ten zážitek být skutečně o něčem jiném. Více se o tom už ale brzy dozvíte v naší recenzi, kterou pro vás chystá Zdeněk.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.