branding
Half-Life: Alyx, Valve Corporation, Alyx je nejlepší Half-Life, který jsme vytvořili, říká Valve

Alyx je nejlepší Half-Life, který jsme vytvořili, říká Valve

Gabe Newell připouští, že dělá chyby, VR je ale podle něj pro Half-Life tím nejvhodnějším

Zdroj: Valve
19. 3. 2020
Název: Half-Life: Alyx Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr: Datum vydání: 23. 3. 2020

Do vydání Half-Life: Alyx zbývají pouhé čtyři dny. Necelých sto hodin, než Valve vstoupí do nové éry a splní přání hráčů, kteří se už roky těší na pokračování oblíbené videoherní ságy. Jistě, VR zpracování je pro mnohé překážkou a tím pádem i silným bodem kritiky, vývojáři z Valve ale přistupují k Alyx pragmaticky a jsou ve velkém očekávání. Bez ohledu na to, jestli hra zaboduje, nebo ji kritika strhá – obě eventuality budou pro Valve přínosem a ovlivní fungování společnosti do budoucna. V rozhovoru pro IGN to těmito slovy komentoval spoluzakladatel Valve a šéf vývojářů Gabe Newell, který nechal fanouškům po dlouhé době nahlédnout do vlastní hlavy a poskytl zajímavý komentář k řadě věcí, pojících se s Alyx i se sérií Half-Life jako takovou. Připustil rovněž, že jeho společnost dělá chyby – zde zmínil například Steam Machines či Artifcat – což ho ale na druhou stranu rozhodně neodrazuje od setrvávání ve videoherním odvětví.

Rozhovor s Gabem Newellem a designérem Half-Life: Alyx Robinem Walkerem byl natočení přímo ve studiích Valve a redaktor IGN Ryan McCaffrey se logicky neptal pouze na očekávanou hru. Přesto nemohl začít ničím jiným, než dotazem na Newellovu reakci, když za ním Walkerův tým přišel s tím, že budou dělat další Half-Life. „Připadalo mi to jako scéna v Johnu Wickovi, kde [Keanu Reeves] vysvětluje, že se skutečně vrátil. Ale jinak je to samozřejmě skvělé; pracovat na hře z univerza Half-Life je velká zábava,“ odpovídá Newell. Uvádí také, že série je pro Valve synonymem pokroku a zkoušení nových věcí, čili ho vůbec nepřekvapilo, že se jedná o VR hru. „Když si uvědomíte, že si lidé v souvislosti s Half-Life představí singleplayerovou hru, do které se mohou opravdu ponořit, VR nabízí spoustu výhod, jak takový zážitek ještě zlepšit. Myslím, že lidi tenhle pokrok uvidí a řeknou si – jo, teď už to všechno dává smysl,“ dodává šéf Valve.

Tým, který dělá na Alyx, musí ustát obrovské očekávání, ale jsem opravdu nadšený z toho, co se nám nakonec podařilo dát dohromady a těším se, až si to budou moci lidi vyzkoušet.

Robin Walker na to ze svého pohledu vzpomíná trochu nervózněji a přiznává, že jít za Newellem s novým Half-Life bylo trochu složité. V týmu si ale nakonec řekli, že do konceptu dali maximum, věří, že je dobrý a doufali, že návrh u vedení projde. „Tým, který dělá na Alyx, musí ustát obrovské očekávání, ale jsem opravdu nadšený z toho, co se nám nakonec podařilo dát dohromady a těším se, až si to budou moci lidi vyzkoušet,“ uklidňuje Newell a vyjadřuje projektu naprostou důvěru. Je to dáno i tím, že vývojáři hry pečlivě analyzovali aspekty předchozích dílů, pečlivě z nich vybírali ty nejpovedenější části a nebáli se je změnit, pokud pohledem hráče z roku 2020 nefungovaly. Oba dotazovaní se pak shodují na tom, že Half-Life: Alyx je tak blízko k podobě vymodleného Half-Life 3, jak je to jen možné a částečně s úsměvem, ovšem podle Newella stále dost vážně, jde o ten nejlepší díl, který kdy vznikl.

Ve finále o tom ale samozřejmě budou muset rozhodnout hráči, což Newell respektuje a v několika částech rozhovoru mluvil o tom, jak důležité je zákazníkům neustále naslouchat. V jedné z odpovědí navíc zašel až tak daleko, že v podstatě přiznal, že na finančním úspěchu u Alyx vlastně nezáleží: „Trh s VR hrami je malý, proto se nedá očekávat něco velkého, vše je ovlivněno tím, kolik VR zařízení je mezi lidmi. Pro nás je proto nejdůležitější, co řeknou fanoušci, co se objeví v recenzích, jaké budou reakce dalších vývojářů… V tomhle ohledu je pro nás Alyx nesmírně důležitou hrou, protože na základě toho poznáme, jestli jsme na správné cestě, nebo ne.“ Tím se ale osobitý šéf Valve samozřejmě nesnaží říct, že si nepřeje úspěch – součást celé té zábavy spočívá i v tom, že se něco povede a vývojáři mají na čem stavět svou další práci. „Jak budou hráči reagovat nám hodně napoví, jaké změny a vylepšení přineseme pro novou generaci. Bohužel, neúspěchy jsou poučnější než úspěchy, i přes to ale doufám, že tentokrát nás toho ponaučení příliš nečeká,“ uzavírá Newell.

Nahlásit chybu v článku

9

Napsat komentář

Další články
Nahoru