Představení Baldur’s Gate III na konci února rozvířilo mezi fanoušky série silné emoce. Přílišná podobnost s Divinity, tahové souboje a výrazně barevnější stylizace není po chuti všem, bez ohledu na to, že zřejmě nikdo nepochybuje o obrovském úsilí, které studio Larian do vývoje hry vkládá. Snad i proto nechtějí vývojáři nechat ležet tíhu jistého zklamání a velkého překvapení na Baldur’s Gate III příliš dlouho a o víkendu podrobně odpovídali na otázky hráčů a milovníků D&D v obligátním AMA na Redditu. Dotazy směřovaly například k příběhu a jeho provázanosti s předchozími hrami. Vývojáři rovněž odpovídali, jak se bude Baldur’s Gate III lišit v porovnání se zmiňovaným Divinity. A došlo i na probírání soubojového systému, dabingu hráči vytvořených postav či pravidel D&D a jejich přenesení do hry.
Pokud bychom měli začít postavami, možnost jejich detailní tvorby je jedním z klíčových aspektů zábavy, hratelnosti a celkové atmosféry. Týká se to většiny RPG a obzvláště těch, které staví na pravidlech D&D, přesto musí vývojáři zajistit rovnováhu mezi postavami, které sami pečlivě vytvoří se všemi detaily, příběhem i dabingem a těmi, které si budou chtít hráči naházet sami. V porovnání s Divinity: Original Sin totiž předpřipravené postavy nabídly o trochu hlubší prožitek díky nejrůznějším dialogovým volbám a tím pádem i části obsahu. Vývojáři nicméně uvádí, že právě tady se můžeme s klidem začít bavit o tom, že Baldur’s Gate není Divinity. „Postavy jsou [v BG III] mnohem těsněji provázány s herním světem a hlavním příběh. Kampaň citlivěji reaguje na vaše rozhodnutí, a když říkáme, že s sebou přinesou skutečné následky, myslíme to vážně. V průběhu hrou proto narazíte na vedlejší úkoly, které se budou přímo týkat vaší postavy a činů, které jste vykonali,“ vysvětlují vývojáři.
Řekněme, že se příběhu prvního a druhého dílu významně dotýkáme, vrátí se některé dřívější postavy a všechno, co se stalo dříve, ovlivňuje i aktuální dění.
Vrací se tím ke svým dřívějším vyjádřením, že Baldru’s Gate III má skutečně působit jako D&D, které hrajete s přáteli kolem stolu, a pokud si jsou opravdu jistí tím, že svět bude adekvátně reagovat, obavy rozhodně necítíme. Aby podpořili celkovou atmosféru, zástupci studia Larian také slíbili, že všechny postavy – tedy i hráči vytvořené – budou mít dabing, takže prožitku snad nebude stát nic zásadního v cestě. Fanoušky série pak určitě potěší i zpráva, že třetí díl logicky vychází z toho, co se stalo v druhém i prvním a vývojáři si jsou moc dobře vědomí, s jakou látkou pracují. „Nechceme prozradit víc, než je nezbytně nutné, ale nemohli bychom hru pojmenovat Baldur’s Gate III, kdyby neexistovala [směrem dozadu] žádná spojitost. Řekněme, že se příběhu prvního a druhého dílu významně dotýkáme, vrátí se některé dřívější postavy a všechno, co se stalo dříve, ovlivňuje i aktuální dění. Ze začátku to možná nebude tak zřejmé, ale hned, jak se do hry ponoříte, pochopíte [co tím máme na mysli],“ říkají lidé z Larianu.
Další podstatnou složkou hrou na hrdiny je už několikrát zmiňovaný herní svět, nejen ale pohledem možností a postav, ale také svou rozlohou, pestrostí a stran množství zajímavých míst k prozkoumávání. Ani v tomto ohledu by ale neměli přijít milovníci RPG zkrátka a vývojáři mluví o několika obrovských regionech, z nichž jsme dosud viděli jen část a které nebude možné prozkoumávat najednou. Úvod hry se odehrává v oblast vinoucí se kolem řeky Chionthar, v předělech mezi jednotlivými akty připraveného příběhu ale budete cestovat do jiných míst a postupně tak prozkoumávat další a další regiony. Do výčtu lokací pak samozřejmě spadá i samotné město Baldur’s Gate a další zajímavá místa, o nichž ale vývojáři z pochopitelných důvodů nechtěli blíže mluvit.
Poslední významnou částí AMA byl již vzpomínaný souboj, který sice věrně kopíruje aktuální pravidla D&D, ale předchozí díly série nepřipomíná. Nejde však jenom o tahové zpracování a utrácení akčních bodů, ale také o iniciativu, kterou má podle ukázky z PAX skupina jako celek, nikoliv jednotlivé postavy vtažené do souboje. I to by se ale mohlo do finále změnit, což Swen Vincke v jedné z odpovědí připustil. „Zvažovali jsme několik možností, jak se s tímhle vypořádat – každá z nich byla komplexnější než předchozí – a nakonec jsme se rozhodli využít v předběžném přístupu skupinovou iniciativu. Nicméně na všem, o čem dnes mluvíme, ještě usilovně pracujeme a neustále experimentuje. Pokud zjistíme, že něco nefunguje tak, jak jsme doufali, pozměníme to,“ říká designér hry. Dít by se tak mohlo právě po vydání early accessu, který ale momentálně nemá žádné pevné datum vydání. Vývojáři otevřeně říkají, že bude k dispozici, až všechno podstatné dokončí, a že toho není málo potvrdili v další z odpovědí. Obsahem předběžného přístupu totiž bude celý první akt s hodinami obsahu a pevně věříme, že stejně jako v případě Divinity pomůže komunita tenhle rodící se klenot pořádně vybrousit.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.