branding
Elden Ring, Bandai Namco Entertainment, Elden Ring bude dosud největší hrou od FromSoftware

Nedočkaví fanoušci Elden Ring si domýšlejí příběh hry

Komunita tvoří návrhy bossů, popisuje smyšlené lokace a sepisuje vlastní historky

Zdroj: FromSoftware
11. 3. 2020
Název: Elden Ring Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , Žánr: Datum vydání: 25. 2. 2022

Fanoušci her od mistrů hardcorových RPG FromSoftware jsou zvyklí na poněkud odlišný přístup k vyprávění a k podávání příběhu celkově. U jiných titulů je možná zvykem zásobit hráče filmečky a přemírou informací, ovšem tituly Bloodborne a třeba i celá série Souls jsou v tomto ohledu odlišné a hráči musí příběh objevovat, například skrze rozhovory s NPC, za pomocí hledání uschovaných dokumentů a zejména skrze průzkum herního světa jako takového. Na základě předchozích zkušeností se dá předpokládat, že u chystaného Elden Ring by to nemělo být odlišné, nicméně komunita fanoušků se už nemůže dočkat a začíná aktivně tvořit vlastní příběhové pozadí, a to navzdory faktu, že o hře ještě prakticky nic nevíme a že poslední významná zmínka pochází z loňské E3.

Komunita pojala čekání na hru skutečně po svém a například na Redditu můžete spatřit na první pohled pravdivé příspěvky týkající se hry a jejích dosud pouze smyšlených lokací. Fanoušci kupříkladu nadšeně probírají krásy místa Serpent’s Fjord nebo se zabývají zásekem ve Stonehaven Sanctuary. Někdo by sice mohl namítnout, že tyto lokace neexistují a nikdo na ně ani logicky nemohl ve své (dosud neexistující) hře narazit, to ale přeci nevadí. Hlavní je, když vám někdo dokáže smysluplně poradit, anebo když vám někdo jiný nabídne svůj pohled na odlišná místa ze hry. Smyšleného obsahu je k dispozici velké množství a kromě prostých lokací vznikají už například i obrazy vycházející z neexistujících scén ze hry. Za další lze vypíchnout určitě také seznam bossů seřazený dle obtížnosti, diskuzi na téma hudebního doprovodu a navrch dokonce vzniká i celá řada vtipů odkazujících se na jak jinak než neexistující fakta. Třešničkou na dortu pak může být níže přiložené video, které je výsledkem soutěže pořádané youtuberem VaatiVidya. Ten ve svých příspěvcích pokrývá obsah her právě od FromSoftware a byl v tomto případě zvědav, jak to dopadne, když se dá kreativním fanouškům volné pole působnosti. Cílem bylo navrhnout vlastní protivníky.

VaatiVidya pro web VG247 dodává ke hrám od tohoto studia následující: „Existuje jedna neuvěřitelně vzácná vlastnost, kterou FromSoftware mají – ochota navrhovat a vkládat do her detaily, které 99,9 % hráčské základny během hraní nikdy ani neobjeví. Většina [studií] by to považovala za ztrátu času, to ale pro FromSoftware neplatí a v důsledku toho vypadají jejich světy plně a živě. Od těch nejmenších detailů na jednom konci světa až po ty, které se nacházejí na opačném konci mapy a s těmi předešlými se shodují. Miyazaki jednou zmínil, že ucelený příběh těchto her skutečně existuje a vy jej můžete při prohledávání zanechaných detailů pocítit.“

A právě tento přístup a pečlivost bude zřejmě jedním z těch faktorů, které hráče podněcují ke kreativitě. FromSoftware jsou na první pohled v otázce vyprávění skoupí a těch informací dávají k dispozici méně, o to více se pak ale sami hráči snaží v jednotlivých hrách objevit něco dosud neodhaleného. Důkazem toho může být už roky trvající datamining, díky němuž hráči Bloodborne objevují ukryté bossy či lokace. Jinou demonstrací může být snaha některých fanoušků prozkoumávat japonské originály her ve snaze objevit něco, co se například mohlo ztratit v překladu.

Na něco takového ale mají budoucí hráči Elden Ring tak jako tak ještě čas. Pevné datum vydání ještě nebylo stanovené a celková absence detailů naznačuje, že vydání je ještě minimálně několik měsíců vzdálené, kreativitě se ale meze nekladou. Zajímavé by přitom určitě bylo to, pokud by si této snahy všimli i vývojáři z FromSoftware a některé z povedenějších nápadů do hry zakomponovali.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru