branding
Nezávislé týmy se mohou dočkat kompenzace za GDC

Nezávislé týmy se mohou dočkat kompenzace za GDC

Zrušené setkání je finanční přítěží. S tou chtějí pomoci velká studia. Mezi nimi je i Warhorse

Zdroj: Game Developers Conference
4. 3. 2020

Z důvodu šíření koronaviru došlo k odložení celé řady společenských akcí a stranou pochopitelně nezůstal stát ani herní průmysl. Jednou z dosud největších obětí je v tomto ohledu každoroční setkání vývojářů Game Developers Conference, neboli GDC. Pořadatelé po zrušené účasti celé řady velkých jmen herního průmyslu raději přistoupili na odložení setkání až na léto a přislíbili vrácení peněz za vstupné i poplatků za hotely zamluvené skrze ně, i tak je ale jasné, že některé firmy se finančním ztrátám určitě nevyhnou. Velkým a již dříve odhlášeným společnostem typu Microsoft, Sony, Facebook, Kojima Productions, EA a dalším nějaké velké komplikace pravděpodobně nehrozí, ve zcela opačné situaci se ale ocitají malá nezávislá studia, která mnohdy na cestu do San Francisca šetří klidně i roky a chystají se na ni jako na obrovskou událost a na jedinečnou příležitost prezentovat svoji práci. Pro ně může mít odložení nedozírné následky, díky solidaritě ostatních by to ale nemuselo být nakonec tak zlé.

Cassia Curran z Wings Interactive dodává, že český tým Warhorse přispěl do fondu velmi štědrým darem.

Nejviditelnější akci spustila společnost Wings Interactive, která spustila  veřejnou sbírku s názvem GDC Relief Fund. Brzy po startu se ke sbírce připojila celá řada větších vydavatelů a studií, mezi nimiž nechybí ani nám velmi dobře známý tým Warhorse Studios. Konkrétně k tomuto studiu Cassia Curran z Wings Interactive dodává, že český tým Warhorse přispěl do fondu velmi štědrým darem. Jednou z dalších podporujících společností je například i platforma on-line vývojářských konferencí Gamedev.world, za kterou stojí Rami Ismail. O něm jste mohli slyšet zrovna nedávno, kdy se vyjadřoval k problematice úpravy pravidel pro vracení peněz v obchodě GOG. Na adresu zrušené konference dodává následující: „GDC je vytoužená akce mnoha nezávislých vývojářů. To z toho činí událost, na kterou lidé vsadí všechny své peníze. A teď ty finance nemají, což je činí zjevně nejvíce zasaženými, ovšem nikoli pouze kvůli penězům, ale také kvůli ztrátě příležitosti, jež mohla být dalším zdrojem finančních prostředků.“

Jedním z takto dotčených vývojářů je například Goutham Dindukurthi z indického týmu Holy Cow Productions. Dindukurthi a jeho tým měli být se svým logickým titulem Mystic Pillars součástí sdílené expozice jménem Indie Megabooth. Čtveřice tvůrců z indického Bengalůru se chtěla se svým titulem ukázat veřejnosti, ale cesta do San Francisca je má dle jejich odhadů a dokonce bez letenek vyjít v přepočtu na necelých 140 tisíc korun. To pro ně samozřejmě není málo a těžko mohou něco plánovat jen tak v kteroukoli roční dobu. Letošní ročník GDC měli v plánu navštívit zejména proto, že původně březnové datum konání akce mělo korespondovat s vydáním hry a mělo jít o formu reklamy. Jenže v letním termínu už nikdo na několik měsíců starý titul nemusí být příliš zvědavý.

Sám Dindukurthi k tomu pro magazín Polygon řekl následující: „Zrušení je pro nás obrovskou ránou. Hlavní důvod, proč jsme hru plánovali vydat právě nyní, bylo i to, že jsme o ní chtěli rozšířit povědomí. To se ale už nestane a my jen přemýšlíme o dalších krocích. Jedna věc je ale jistá, dopad na úspěch naší hry to mít bude. […] Být malým nezávislým studiem z Indie a vydávat hru vlastními silami je výzvou již samo o sobě. Tohle pro nás mělo být velkou příležitostí a možností, jak k naší hře přilákat více pozornosti.“

Alternativně mohou ti dotčení vývojáři, kteří se nechtějí vzdát takzvaných slotů a chtějí své hry za každou cenu prezentovat, využít například náhradních setkání.

Dindukurthi a další vývojáři by tak mohli díky snaze ostatních a větších hráčů dosáhnout alespoň na částečné finanční kompenzace. Nevíme o jaké částky by se mohlo jednat ani jaké budou přesné podmínky, zástupci Wings Interactive ale slibují k žádostem týmů přistupovat individuálně a dle doložených prostředků. Kompenzace by se mohly následně týkat například nevratných letenek či ubytování bez možnosti storna. Alternativně se pak mohou ti dotčení vývojáři, kteří se nechtějí vzdát takzvaných slotů a chtějí plody své práce za každou cenu prezentovat, využít například náhradních setkání jménem #notGDC a altGDC. Ta budou mít podobu osobních setkání i on-line webinářů a svými myšlenkami se shodnou v tom, že zde bude možné tituly a s nimi spojené prezentace sdílet i sledovat. A to stále není vše, neboť v San Franciscu se například odehraje ještě akce Plan B Project, kde opět dostanou vývojáři slovo. K dispozici je pak dokonce i aplikace, která sdružuje informace o všech osobních i on-line setkání probíhajících na pozadí zrušené GDC. Nakonec ještě stojí za zmínku, že další podobnou alternativu pak ještě před koncem března nabídne i zmiňovaná platforma Gamedev.world Ramiho Ismaila. Ta navrch přinese i prodej balíčku několika her a k tomu také vývojářský game jam, jehož výsledky poté bude server Itch.io prodávat. A všechny touto formou získané finanční prostředky opět mají mít jít do podpory studií dotčených zrušením GDC.

Jak je tedy vidno, těch příležitostí k prezentaci bude nakonec možná přeci jen dostatek, je ale pravda, že setkání GDC je jen jedno a je unikátní. Právě proto může některým menším týmům alespoň nějaká finanční injekce určitě přijít vhod. Jak velká, to se samozřejmě teprve uvidí. Autoři sbírky se každopádně krátce po spuštění pochlubili v oficiálním příspěvku tím, že velmi rychle stihli vybrat přes 76 tisíc dolarů, což v přepočtu činí zhruba 1,75 milionu korun.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru