Poslední díl populární závodní série Trackmania s podtitulem Turbo vyšel v roce 2016 a podle mě byl skvělý. Po čtyřech letech se talentovaný francouzský tým Nadeo vrací se hrou Trackmania Nations. A jak už někteří z vás pravděpodobně jen z názvu vytuší, jedná se o remake stejnojmenné hry z roku 2006. Ubisoftu titul představil prostřednictvím rozhovoru s šéfem studia Florentem Castelneracem na svém webu.
Od vydání prvního dílu už skoro uteklo neuvěřitelných 17 let a tým vývojářů se pětkrát zvětšil.
Trackmania Nations byla oznámena na akci Grand League Finals ve francouzském Lyonu. Od vydání prvního dílu už skoro uteklo neuvěřitelných 17 let, od té doby se tým vývojářů pětkrát zvětšil a leccos se změnilo, připomíná Florent Castelnerac. “Na začátku jsme měli jednoduchý přístup. Pak jsme se posunuli k bohatším, krásnějším a komplexnějším výtvorům, včetně tvorby map, ale během tohoto procesu jsme přišli o jednoduchost. Dnes bych rád zkombinoval hloubku, krásu a lehkost,” říká s tím, že lidé podle něj očekávají sílu, ale i jednoduchost.
Autoři oceňují také komunitu, její zpětnou vazbu, která pomáhá utvářet sérii, a její vliv na celkovou evoluci hry. Trackmanii podle Castelneraca hrají nejrůznější lidé a autoři se snaží vyhovět přáním a očekáváním svátečních hráčů i hardcore fanoušků. Digitální závodníci přímo inspirují změny a novinky, které vývojáři do hry implementují.
I nová Trackmanie stojí podle Castelneraca na třech základních pilířích. Prvním je zábavné a intuitivní závodění, které se spoléhá na jednoduché ovládání a umožňuje rychle zopakovat neúspěšný pokus. Do novinky prý autoři přidali nenápadná, ale důležitá vylepšení hratelnosti, který lidem umožní se snáze zlepšovat. Když se kupříkladu budeme respawnovat na nejbližším checkpointu, uchováme si nyní svou původní rychlost.
Druhým pilířem je editor tratí, který ze hry dělá v podstatě nevyčerpatelnou studnici závodů. V novince budou možnosti tvorby opět ještě širší. Nové povrchy a speciální bloky mohou modifikovat chování aut. Autoři, kteří rádi sdílí a streamují své výtvory, dostanou do rukou nové zvláštní efekty. Jako příklad Castelnerac uvádí takzvaný slow motion blok, jehož umístění těsně před cílem může závod pořádně okořenit. To mi trochu připomíná různé bláznivé modifikace, které si člověk dříve mohl odemknout za pomoci “cheatů”. A byly parádní!
Třetí pilíř pak tvoří soutěže, denní výzvy a mezinárodní ligy. Nový díl má tuto rovinu ještě víc akcentovat. Autoři budou pořádat pravidelné turnaje a velké šampionáty. Komunitní i profesionální akce bude tým propagovat na tratích a má být snadné se do nich přihlásit. Díky své povaze si Trackmania nikdy nemohla stěžovat na nedostatek obsahu, ale autoři si všimli, že po vydání hry někteří zákazníci prosvištěli kampaní a pak přestali hrát. Rozhodli se proto upravit titul tak, že se bude průběžně rozšiřovat o oficiální nové závody. Tým také zamýšlí updatovat pravidelně Trackmanii a rozšiřovat ji o nové funkce.
Trackmania Nations vyjde už 5. května, ale po multiplatformním posledním dílu míří bohužel jen na PC. Na zmíněné akci v Lyonu autoři předvedli trailer, který ale zatím Ubisoft nezveřejnil oficiálně, takže se musíme spokojit s nepříliš kvalitní nahrávkou a třemi oficiálními screenshoty. Stejně jako původní hra bude zřejmě i remake k dispozici zdarma, i když to rozhovor výslovně nezmiňuje, jinak však není obtížné vycítit, že se titul přiklání k live service pojetí.
Ubisoft chystá ještě jednu sportovně zaměřenou on-line hru. Loni na E3 oznámil free-to-play počin Roller Champions. Už v červnu si lidé mohli hru vyzkoušet prostřednictvím alfa dema. Stejně jako nová Trackmania i tato variace na roller derby míří jen na PC a vyjít by měla v prvním pololetí letošního roku. Už přibližně půl roku je ale okolo kompetitivního multiplayerového titulu překvapivě ticho.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.