Na dnešní 21. hodinu připadá očekávané odhalení prvních gameplay záběrů z Baldur‘s Gate III, na kterém již několik let pracují vývojáři ze studia Larian. Naposledy jsme o hře mluvili v souvislosti s předběžným přístupem, do kterého by měla hra ještě v průběhu letošního roku vstoupit a zopakovat tak model, který tým kolem designéra Swena Vinckeho využil u obou dílů uznávaného RPG Divinity: Original Sin. Očekávání jsou tudíž obrovská a vlastně se ani není čemu divit, že část večerního překvapení unikla na veřejnost už nyní. Francouzský portál JeuxActu neuhlídal embargo a na krátkou chvíli vypustil do světa velkorysou sadu screenshotů, kterou následně archivovali ResetEra diskutující na portále .
Jak sami vidíte, jde o záběry z vlastního hraní, na nichž si můžete detailně prohlédnout celé rozhraní hry, včetně dialogů a několika momentů z cut-scén. Právě ty nám dělají největší radost, vzhledem k tomu, že Divinity spoléhalo v příběhových předělech pouze na rozpohybované obrázky nebo in-game scény, které jsme však sledovali pohledem herní, nikoliv filmové kamery. Detailní modely Baldur‘s Gate III ale jasně naznačují, že vývojáři pokročili na další úroveň, a pokud bude stejně propracovaná i celková animace, máme se opravdu na co těšit. Zamlouvá se nám rovněž i styl, který vsadil na značně realistické ztvárnění a perfektně zapadá do linie již vydaných dílů série z let 1998 a 2000. Odráží se to ostatně i v dialozích, které budeme se největší pravděpodobností sledovat prostřednictvím přiblížené kamery, což by mohlo výrazně pomoci celkovému zážitku a vtažení do děje.
Jediné, z čeho máme mírné obavy, je podoba samotného rozhraní, které vypadá jako přímo převzaté z Divinity a působí v porovnání s fantasy světem Baldur‘s Gate až příliš unifromně.
Co se týče pohledů na vlastní hru, obrázky jasně odhalují, že Baldur‘s Gate v podání Larian Studios nabídne tahový systém soubojů, ale i možnost hrát v reálném čase s pauzami. Jde podle nás o skvělý kompromis, který by neměl nikoho urazit, ani zbytečně znechutit, pokud by se někomu zdála úroveň obtížnosti příliš vysoká, nebo naopak nízká. Jediné, z čeho máme mírné obavy, je podoba samotného rozhraní, které vypadá jako přímo převzaté z Divinity a působí v porovnání s fantasy světem Baldur‘s Gate až příliš unifromně. Zvláštní jsou i 3D portréty členů vaší družiny, na kterých se smývají všechny podstatné detaily a jednotlivé hlavy vypadají poněkud zastarale. Pořád se tady ale bavíme o hře, která ještě není hotová a uměli bychom si představit, že přesně takové detaily budou vývojáři schopní během fáze early accessu dotáhnout podle představ hráčů.
Více detailů přineseme po večerní prezentaci na PAX East.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.