branding

Na konzolích budeme hrát do roku 2030, říká Phil Spencer

Propagátor streamování mírní očekávání. Odvětví prý poroste díky propracované monetizaci

25. 2. 2020

Na začátku ledna jsme podrobně psali o vývoji Star Wars Jedi: Fallen Order, problémech, kterým byli vývojáři vystaveni i napjatých chvílích, kdy se museli takřka okamžitě rozhodnout, zda hru vůbec chtějí vytvářet. Zdrojem těchto zajímavých informací byl creative director Stig Asmussen, který odpovídal na dotazy šéfa Insomniac Games Teda Price v podcastu Game Maker‘s Notebook, zaměřeným právě na vývojáře a jejich příběhy. Další epizoda, která přichází po necelých dvou měsících, je opět v Priceově režii, hostem ale byl Phil Spencer, který neváhal během hodinového povídání rozvíjet myšlenky týkající se streamování, herních konzolí, obecné budoucnosti hraní a také monetizace, která je podle šéfa Xboxu klíčovým aspektem v růstu celého herního odvětví.

Musíme hledat nové formy monetizace, abychom přilákali další hráče a našli nové způsoby, jakými se dají tvořit hry, tudy vede cesta k růstu.

„Měli bychom aplikovat propracované formy monetizace, které podle mě nejlépe rozvíjí kreativitu,“ říká Spencer. Vzpomíná tím na svoji nedávnou cestu do Afriky, kterou podnikl coby zástupce Microsoftu. Všiml si, že místní obyvatelé před použitím internetu třeba v taxi nebo autobusu zhlédnou několik reklam, získají kredit a ten následně použijí na surfování. „Model jako tento by mohl fungovat ve hrách, kdy by hráči sledovali reklamy a vydělali si tím kredit ke hraní,“ vysvětlil Spencer. Nemluvil však o žádném konkrétním či vznikajícím plánu, příklad uváděl jako jednu z možných cest, která by vhodné implementace a využití zajímavého nápadu mohla vývojářům či vydavatelům přinést peníze. „Musíme hledat nové formy monetizace, abychom přilákali další hráče a našli nové způsoby, jakými se dají tvořit hry. Tudy vede cesta k růstu,“ dodává. Sám je ostatně hybatelem toho, jak funguje služba Game Pass, na přímou Priceovu otázku ohledně toho, jak je předplatné finančně udržitelné, však Spencer neodpověděl.

Střídmě se pak šéf Xboxu staví ke streamovanému hraní – zatímco Google na vzletných slovech a příslibech revoluce postavil kampaň, která v uplynulých týdnech splaskává, Spencer otevřeně přiznává, že tradiční hraní nezmizí ještě dlouho. „Hraní na Xboxu nebo jiné konzoli bude nejlepším způsobem přibližně do roku 2030. Síla streamovacích služeb jako je xCloud spočívá v tom, že umožňují zahrát si i ve chvílích, kdy nesedíte u svého monitoru,“ vysvětluje Spencer. Přesto ale doufá, že hry budou následovat trendy v hudebním odvětví a hráči nebudou muset přemýšlet nad tím, kde a jak si hru zahrát. Jistě, pokud se člověk rozhodne poslouchat hudbu z mobilního telefonu po cestě z práce, nedostane takovou kvalitu, jako kdyby si stejnou skladbu spustil na velké hudební aparatuře ve studiu, lidé jsou ale ochotní tyto ústupky dělat a využívat všech možností, které se nabízí. „Chtěl bych proto něco podobného umožnit i hráčům, aby si hráli kdykoliv, kdekoliv a jakkoliv sami chtějí, přeje si Phil Spencer.

Během rozhovoru bohužel nepadne ani slůvko o tom, zda Microsoft stále chystá méně výkonnou verzi nového Xboxu, o které se spekuluje v podstatě pořád, i to by ale nakonec mohl být jeden ze způsobů, který by hráči mohli ke hraní využít a tudíž něco, o co se Spencer dle svých slov snaží. Je ovšem jisté, že momentálním číslem jedna je Xbox Series X, který se navíc včera dočkal upřesnění výkonu, několika nových technologií a hlavně zpětné kompatibility, na které chce Microsoft v nadcházející generaci postavit svůj úspěch.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru