branding
No Man’s Sky, Hello Games, Do No Man’s Sky přilétají žijící a vnímající lodě

Do No Man’s Sky přilétají žijící a vnímající lodě

Svůj organický koráb si musíte "vypěstovat". Každý má být svým způsobem jedinečný

20. 2. 2020
Název: No Man’s Sky Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , Žánr: , Datum vydání: 9. 8. 2016

Navzdory tomu, že vývojáři ze studia Hello Games už před časem naznačovali, že většina jejich práce na vylepšování a rozšiřování No Man’s Sky se chýlí ke konci, stále nás zásobují novým atraktivním obsahem. Hlavním předmětem nejnovějšího updatu je opět něco, co jsme v tomto virtuálním vesmíru dosud nepoznali – žijící a vnímající loď.

Autoři loni přidali do hry plnou podporu pro VR i znatelně rozšířili možnosti multiplayeru. To všechno jako vždy v případě No Man’s Sky zcela zdarma. Po updatu Beyond přišly další dvě menší expanze a nyní je tu rozšíření s všeříkajícím názvem Living Ship. Nová loď je koráb jako žádný jiný. Je to zvláštní a krásný tvor s vlastním životem, říká Sean Murray z Hello Games. Cestování a průzkum vesmíru máme díky němu poznat z úplně nové perspektivy.

Díky procedurální generaci, která je srdcem celého No Man’s Sky, je každá organická loď částečně unikátní a má spoustu variací.

Těšit se fanoušci vesmírného sandboxu mohou i na novou sérii příběhových misí, jež hráče seznámí s dávnými experimenty, které vedly ke stvoření těchto mezihvězdných bytostí. Kdo bude chtít pilotovat netradiční loď, musí ji nejprve nechat narodit se a vyrůst. Díky procedurální generaci, která je srdcem celého No Man’s Sky, je přitom každá organická loď částečně unikátní a má spoustu variací.

Nelze je ovšem na druhé straně vylepšovat stejným způsobem jako konvenční stroje. Každá má svou vlastní unikátní sadu vnitřních orgánů, která definuje její schopnosti. I tyto organické technologie jsou procedurálně generované. Tyto lodě mají jedinečnou podobu nejen zvenčí, ale také velmi specifický interiér i ovládání a především ve VR prý jde v nezvyklé kabině o neobyčejný zážitek. Pilotovat živého tvora prostě není jen tak.

Novinky však na hráče číhají i ve vesmíru. Cestování mezi hvězdami mají zpestřit nové životní formy a tajemné objekty, na které narazíme v mezihvězdném prostoru. Za jejich odhalení a průzkum se můžeme těšit na další odměny. Ve vesmíru vás navíc mohou nově kontaktovat NPC. Někteří kvůli obchodu, jiní vás třeba požádají o pomoc. Vylepšení se dočkala i správa inventáře nebo multiplayer. Pokud chcete prozkoumávat vesmír s dalšími hráči, společné cestování vesmírem je nyní snazší organizovat.

Tento update má být prvním z mnoha dalších v tomto roce, doufají vývojáři. A Sean Murray vysvětluje, že zatímco dřív se soustředili na masivní expanze jako Beyond nebo Next, které od sebe dělilo mnoho měsíců, nyní chtějí zkoušet vydávat menší aktualizace s jednotlivými vylepšeními, jakmile budou hotová. Na pravidelné bázi vycházejí také mise. Důvodem je skutečnost, že komunita byla podle Hello Games mnohdy zbytečně dlouho v nejistotě, na čem se vlastně pracuje a zda se vůbec titul dočká dalších novinek.

O tom, že se vývojáři “vykoupili” z počáteční kritiky, asi nejlépe svědčí, že aktivní komunita je nyní podle nich početnější než kdy dřív.

To nicméně nevylučuje radikálnější upgrady hry, na kterých se prý stále dělá a budou vznikat déle. Vše tak nasvědčuje tomu, že přísun nového obsahu do No Man’s Sky ani zdaleka nekončí. O tom, že se vývojáři “vykoupili” z počáteční kritiky, asi nejlépe svědčí, že aktivní komunita je nyní podle nich početnější než kdy dřív.

Aktuální update už je k dispozici pro hru na všech platformách. Někomu nové biologické lodě připomínají Reapery z Mass Effectu, ale mě svou barevností a organickým designem asi nejvíc evokují nezaměnitelné koráby britského ilustrátora sci-fi Chrise Fosse.

Nahlásit chybu v článku

7

Napsat komentář

Další články
Nahoru