Už před třemi lety představilo malé bratislavské studio Mad Sheep Games svoji první hru – tahové survival RPG Urtuk: The Desolation. Po usilovném vývoji teď přichází další důležitá fáze, kdy se bude designér David Kaleta snažit se svými spolupracovníky odladit rodící se finální verzi v programu předběžného přístupu a přilákat další fanoušky i potenciální zákazníky. Ambicemi přitom Urtuk nešetří – během tří dnů od svého uvedení na Steamu sesbírala hra velmi kladné hodnocení a jen zlomek z dosavadních 90 recenzí zmiňuje vůbec nějaké výtky. Všichni si naopak pochvalují skvělý výtvarný styl a hlavně skloubení konceptů her jako Darkest Dungeon, Battle Brothers či FTL: Faster Than Light, které mají silnou základnu fanoušků, již by se Urtuk mohl perfektně trefit do vkusu.
„Svět hry je plný lopotné dřiny, utrpení a temnoty. Nejsou tu žádní elfové, trpaslíci, draci ani jiná klasická fantasy stvoření. Před mnoha stoletími se světem potulovali obři, kteří žili s lidmi v míru až do příchodu devastující války, v níž byli obři vyhubeni,“ popisují vývojáři legendu svého světa. Zápletka však nemá s válkou nic společného, byť se obrů přímo týká. Současné vědci totiž vynalezli způsob, jak extrahovat z kostí padlých obrů jejich životní esenci a využít ji k léčení nemocí i stárnutí. Ve všech případech však esence nezafungovala tak, jak lidé zamýšleli a její účinky byly přesně opačné. Z toho důvodu probíhá rozsáhlé testování na lidech, které coby vězeň Sanatoria podstupuje i Urtuk – hlavní hrdina stejnojmenné hry, kterému se však v úvodu podaří ze zařízení uprchnout. „Vystaven účinkům životní esence obrů prodělalo Urtukovo tělo značné mutace a jeho zdraví se každým dnem horší. Nyní putuje světem a hledá lék, bez kterého nevyhnutelně zemře,“ dodávají vývojáři. Tolik tedy k zápletce, která – pravda – není úplně originální, ale v kombinaci se zvoleným žánrem může sloužit jako ona motivace proč se nezdržovat a naopak se řídit kupředu co nejrychleji bez ohledu na chyby a špatná rozhodnutí.
Vizuální styl grafického designéra Lukáše Svrčka pak skutečně nejvíce připomíná Darkest Dungeon a je výrazným lákadlem, proč si hru vyzkoušet už v předběžném přístupu.
Jak už prozrazují obrázky a video, Urtuk na své pouti nezůstane osamocen. Možnost vytvořit si malou armádu mu otevírá možnost účastnit se rozsáhlých bitev, na nichž vývojáři postavili značnou část celého zážitku. Bitvy mají být taktické a dynamické zároveň, kdy budete muset samozřejmě volit vhodný typ útoku, ale využívat i instantní zásahy jako srážení nepřátel z vyvýšených míst, nebo uhýbání smrtícím výpadům a následné protiútoky. Ve hře rovněž fungují nejrůznější komba, pozor si musíte dávat na přírodní překážky přímo na bojišti a samozřejmě během toho vážit, zda některou z jednotek poslat na zteč s vědomím, že ji nepřátelé obestoupí a těžko už ji někdo v průběhu dalších kol zachrání. Jednotlivá bojiště jsou přitom poměrně rozsáhlá a nabízí nespočet taktických možností, které si hráči náležitě pochvalují.
Nedílnou součástí hry pak je samozřejmě i RPG systém, vztahující se jednak k vývoji postav jako takových – za pomoci vyextrahované esence z padlých nepřátel, a jednak k předmětům, které můžete na procedurálně generované mapě najít. Že budou hrát zásadní roli ostatně naznačuje už samotný úvod hry, kde si vybíráte úvodní partu a právě dvojici předmětů, s nimiž do nehostinného světa hry Urtuk vstoupíte. V úvodu zmíněný vizuální styl grafického designéra Lukáše Svrčka pak skutečně nejvíce připomíná Darkest Dungeon a je výrazným lákadlem, proč si hru vyzkoušet už v předběžném přístupu. Zaplatit přitom nemusíte příliš – díky aktuální slevě vás early access vyjde na 17 eur s tím, že plná verze bude logicky dražší. Dříve než v příštím roce bychom se ji ale podle vyjádření vývojářů dočkat neměli – bez ohledu na to, že už nyní je možné utopit v Urtukovi hodiny a hodiny kvalitní zábavy, chtějí vývojáři odladit stěžejní prvky a k plánovanému 30hodinovému zážitku ještě musí nějakou cestu urazit.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.