branding
Prince of Persia: The Dagger of Time, Ubisoft, Prince of Persia se konečně vrací, radost mít ale nebudete

Prince of Persia se konečně vrací, radost mít ale nebudete

Vytoužené pokračování ságy se nekoná. Nová hra je únikovka ve VR pro čtyři hráče

13. 2. 2020

Už jen několik měsíců nás dělí od toho, abychom mohli odškrtnout desátý rok bez pokračování série Prince of Persia. Nepočítáte-li remake druhého dílu pro mobily z roku 2013 a runner s podtitluem Escape, který na mobilní zařízení doputoval o pět let později, je posledním regulérním dílem série The Forgotten Sands z května 2010. I z toho důvodu se Prince pravidelně objevuje v seznamech přání a je součástí nejrůznějších předpovědí snad před každou větší herní konferencí, které se účastní Ubisoft. Jak ale sami dobře víte, francouzský vydavatel zůstával v uplynulých letech zarputile netečný a ignorací slavné značky všechny sny fanoušků spolehlivě rozmetával. Včera večer však na krátkou chvilku vysvitla naděje s nečekaným oznámením hry Prince of Persia: The Dagger of Time, aby záhy zhasla rychle jako zápalka, o kterou si navíc v němém úžasu popálíte prsty.

Jak už prozradil titulek, The Dagger of Time nenavazuje na slavný, čas ohýbající artefakt způsobem, který by se zamlouval většině příznivců série. V düsseldorfské pobočce Ubisoftu totiž vzniká úniková hra pro virtuální realitu, ve které s ostatními hráči vyslyšíte volání Kaileeny, budete se snažit dostat z Pevnosti času a zastavit armádu písečných monster. Pro Ubisoft přitom nejde o nový koncept – ve stejném duchu už tým z divize Ubisoft Escape Games vytvořil dvě únikové hry zasazené do světa Assassin‘s Creed – Escape the Lost Pyramid a Beyond Medusa‘s Gate – se kterými jste však s největší pravděpodobností nikdy nepřišli do styku. Proč? Ve všech třech případech totiž nejde o standardním způsobem distribuované hry, určené pro koncového zákazníka a hraní doma. Ubisoft poskytuje licenci pouze VR hernám, zábavním parkům nebo podobným subjektům a za hraní musíte zaplatit vybranému zprostředkovateli. V České republice existují taková místa dvě – TorchVR v Praze a EscapeVR v Ostravě – přičemž za hraní musí minimální počet dvou hráčů zaplatit 1298 Kč. Cena The Dagger of Time není v tuto chvíli známá, dá se však očekávat, že se nebude od dvojic assassínských dobrodružství příliš lišit.

Jen hráč, který drží Dýku času, může čas ovládat, zastavovat a přetáčet ho. Do hry jsme proto přidali vizuální i zvukové prvky, které ostatním hráčům naznačí, že se s časem manipuluje.

Abyste si dokázali představit, co může až čtyřčlenný tým v The Dagger of Time zažít, odpovídal výkonný producent únikové divize Ubisoftu Cyril Voiron na otázky v improvizovaném rozhovoru přímo korporátních stránkách. Důvodem, proč si po Assassin‘s Creed vybrali právě sérii Prince of Persia, je údajně obrovský potenciál v mechanismu ovládání času a vertikalitě, kterou s sebou značka nese od prvních, rotoskopií do hry přenesených pohybů designérova bratra. „Tyto prvky jsme upravili pro použití ve VR – například šplhání funguje skvěle, a pokud jste na výšky trochu citliví, možná i pocítíte závrať,“ říká Voiron. Zároveň také vysvětlil, jak se popasovali se skutečností, že únikovou hru nehrajete sami a manipulace času tak musí působit na víc lidí současně. „Jen hráč, který drží Dýku času, může čas ovládat, zastavovat a přetáčet ho. Do hry jsme proto přidali vizuální i zvukové prvky, které ostatním hráčům naznačí, že se s časem manipuluje. Zároveň také mají všichni hráči Medialon času, a proto se jich samotných časové hrátky netýkají,“ vysvětluje producent.

Výsledkem proto má být plejáda spletitých hádanek, které je nutné v daných částech pevnosti vyřešit a při každé prý bude nutné zapojit týmovou spolupráci. Hra by měla navíc počítat i s tím, zda ji hrají dva, nebo čtyři hráči a složitost puzzlů na základě toho upravovat. Těžko ovšem soudit, nakolik komplexní skutečné budou, když Voiron pouze uvedl, že jednou bude nutné zmáčknout ve správný čas jedno tlačítko a v případě většího počtu hráčů tlačítka dvě. Máme tak obavy, že i slíbená přítomnost Kaileeny vyzní na prázdno a skutečně jen dojde o využití známých kulis bez jakékoliv bližší či logičtější spojitosti s hlavní sérií Prince of Persia.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru