Už jen několik měsíců nás dělí od toho, abychom mohli odškrtnout desátý rok bez pokračování série Prince of Persia. Nepočítáte-li remake druhého dílu pro mobily z roku 2013 a runner s podtitluem Escape, který na mobilní zařízení doputoval o pět let později, je posledním regulérním dílem série The Forgotten Sands z května 2010. I z toho důvodu se Prince pravidelně objevuje v seznamech přání a je součástí nejrůznějších předpovědí snad před každou větší herní konferencí, které se účastní Ubisoft. Jak ale sami dobře víte, francouzský vydavatel zůstával v uplynulých letech zarputile netečný a ignorací slavné značky všechny sny fanoušků spolehlivě rozmetával. Včera večer však na krátkou chvilku vysvitla naděje s nečekaným oznámením hry Prince of Persia: The Dagger of Time, aby záhy zhasla rychle jako zápalka, o kterou si navíc v němém úžasu popálíte prsty.
Jak už prozradil titulek, The Dagger of Time nenavazuje na slavný, čas ohýbající artefakt způsobem, který by se zamlouval většině příznivců série. V düsseldorfské pobočce Ubisoftu totiž vzniká úniková hra pro virtuální realitu, ve které s ostatními hráči vyslyšíte volání Kaileeny, budete se snažit dostat z Pevnosti času a zastavit armádu písečných monster. Pro Ubisoft přitom nejde o nový koncept – ve stejném duchu už tým z divize Ubisoft Escape Games vytvořil dvě únikové hry zasazené do světa Assassin‘s Creed – Escape the Lost Pyramid a Beyond Medusa‘s Gate – se kterými jste však s největší pravděpodobností nikdy nepřišli do styku. Proč? Ve všech třech případech totiž nejde o standardním způsobem distribuované hry, určené pro koncového zákazníka a hraní doma. Ubisoft poskytuje licenci pouze VR hernám, zábavním parkům nebo podobným subjektům a za hraní musíte zaplatit vybranému zprostředkovateli. V České republice existují taková místa dvě – TorchVR v Praze a EscapeVR v Ostravě – přičemž za hraní musí minimální počet dvou hráčů zaplatit 1298 Kč. Cena The Dagger of Time není v tuto chvíli známá, dá se však očekávat, že se nebude od dvojic assassínských dobrodružství příliš lišit.
Jen hráč, který drží Dýku času, může čas ovládat, zastavovat a přetáčet ho. Do hry jsme proto přidali vizuální i zvukové prvky, které ostatním hráčům naznačí, že se s časem manipuluje.
Abyste si dokázali představit, co může až čtyřčlenný tým v The Dagger of Time zažít, odpovídal výkonný producent únikové divize Ubisoftu Cyril Voiron na otázky v improvizovaném rozhovoru přímo korporátních stránkách. Důvodem, proč si po Assassin‘s Creed vybrali právě sérii Prince of Persia, je údajně obrovský potenciál v mechanismu ovládání času a vertikalitě, kterou s sebou značka nese od prvních, rotoskopií do hry přenesených pohybů designérova bratra. „Tyto prvky jsme upravili pro použití ve VR – například šplhání funguje skvěle, a pokud jste na výšky trochu citliví, možná i pocítíte závrať,“ říká Voiron. Zároveň také vysvětlil, jak se popasovali se skutečností, že únikovou hru nehrajete sami a manipulace času tak musí působit na víc lidí současně. „Jen hráč, který drží Dýku času, může čas ovládat, zastavovat a přetáčet ho. Do hry jsme proto přidali vizuální i zvukové prvky, které ostatním hráčům naznačí, že se s časem manipuluje. Zároveň také mají všichni hráči Medialon času, a proto se jich samotných časové hrátky netýkají,“ vysvětluje producent.
Výsledkem proto má být plejáda spletitých hádanek, které je nutné v daných částech pevnosti vyřešit a při každé prý bude nutné zapojit týmovou spolupráci. Hra by měla navíc počítat i s tím, zda ji hrají dva, nebo čtyři hráči a složitost puzzlů na základě toho upravovat. Těžko ovšem soudit, nakolik komplexní skutečné budou, když Voiron pouze uvedl, že jednou bude nutné zmáčknout ve správný čas jedno tlačítko a v případě většího počtu hráčů tlačítka dvě. Máme tak obavy, že i slíbená přítomnost Kaileeny vyzní na prázdno a skutečně jen dojde o využití známých kulis bez jakékoliv bližší či logičtější spojitosti s hlavní sérií Prince of Persia.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.