branding

Budoucí konkurencí Microsoftu nebude Sony ani Nintendo

Phil Spencer věří cloudovému hraní. Značka Xbox se bude potýkat s Googlem a Amazonem

6. 2. 2020

Technologický magazín Protocol přišel s tématem, ve kterém rozebírá možné důvody, vedoucí velké společnosti k aktivitám na poli cloudového, resp. streamovaného hraní. A ačkoliv nepřichází po spíše obecném popisu jednotlivých platforem od Googlu, Facebooku nebo Microsoftu s žádným šokujícím závěrem, podařilo se alespoň redaktorům magazínu oslovit některé osobnosti a získat od nich vyjádření. Phil Harrison, zodpovědný za Google Stadia, tak například mluvil o tom, že podle něj jsou hry zdaleka největším zábavním médiem, což samo o sobě stačí k tomu, aby se o něj zajímaly i neherní společnosti. Viceprezident herní divize Amazonu Mike Frazzini následně uvedl, že se snaží o individuální přístup ke každému jednomu zákazníkovi, ale nepotvrdil množící se spekulace a náznaky, že by měl Amazon v letošním roce spustit vlastní herní streamovací službu. Nejvýraznější prohlášení, citované řadou médií, však učinil Phil Spencer, který s vidinou možností a potenciálu chystaného projektu xCloud přestává za největšího konkurenta pro značku Xbox označovat Sony a Nintendo.

Není to tedy neúcta k Nintendu nebo Sony, ale tradiční herní společnosti jsou zkrátka ze hry. Dokázal bych si představit, že budou chtít napodobit Azure, ale my jsme do něj v uplynulých letech investovali miliardy dolarů,“ vysvětluje Spencer.

Je však důležité znovu podtrhnout, čeho se týkal původní článek a k čemu se Phil Spencer vyjadřoval. Řeč je o streamování her, nikoliv o postavení na tradičním videoherním trhu, kde Xboxu z logiky věci jiné než další herní společnosti konkurovat nemohou. Proto není překvapivé, že Spencer za budoucí souputníky označil právě Google a Amazon, které jdou, resp. s největší pravděpodobností půjdou přímo proti xCloudu. „Není to tedy neúcta k Nintendu nebo Sony, ale tradiční herní společnosti jsou [na tomto poli] zkrátka ze hry. Dokázal bych si představit, že budou chtít napodobit Azure, ale my jsme do něj v uplynulých letech investovali miliardy dolarů,“ vysvětluje Spencer. Nepřímo tím ostatně již poněkolikáté odkazuje na uzavření strategického partnerství Microsoftu se Sony, které bylo uzavřeno v loňském roce a týká se právě serverové infrastruktury Azure. Tu nově může použít Sony pro své vlastní aktivity – nejčastěji spojované s PlayStation Now – což jen dokazuje v tomto ohledu technologickou nadvládu Microsoftu.

Pokud se tedy zdá Spencerovo prohlášení na první pohled jako arogantní, dává po krátkém zamyšlení absolutní smysl. Ostatně, sám Spencer pro Protocol dodal, že konkurenční postavení nevnímá jako automatický souboj platforem a rád by vůči Nintendu i Sony zachoval přátelský přístup: „Nechci válčit s ostatními platformami, když se lidé z Amazonu a Googlu chystají [jednoduchým způsobem] dostat hraní k sedmi miliardám lidí na světě.“ Jeho vyjádření pak jde ruku v ruce s tím, že se Microsoft aktivně snaží o podporu cross-platformového hraní a už v minulosti zaznívaly hlasy, že celý obchodní model kolem her přesouvá od nutnosti prodat co nejvíc konzolí, ale především co nejvíc softwaru. A i když by někdo mohl podotknout, že právě prodej her výrobce konzolí živí, vždy bylo potřeba nejdříve ustavit silnou základnu majitelů daného zařízení. I s příchodem cloudu a možností, které jsou defacto ovlivněny jen rychlostí a stabilitou internetového připojení, se ale tento postoj mění a zdá se, že Microsoft činí velmi odhodlané kroky vstříc budoucímu úspěchu.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru