branding
Iron Danger

Chyby v diablovce Iron Danger nemusí být smrtelné

Bývalí vývojáři z Remedy i z Bugbearu dají hráčům do rukou moc nad tokem času

31. 1. 2020
Název: Iron Danger Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr: Datum vydání: 25. 3. 2020

Vzpomínáte na první závodní tituly, do kterých dorazila dle tehdejších tvůrců zcela objevná mechanika vracení času? Pohled na obtížnost ve hrách, které jinak ve vysokých rychlostech neodpouštěly sebemenší chyby, to před několika lety dost proměnilo. A dnes představovaný titul Iron Danger avizuje, že tato mechanika již brzy obohatí i další žánr. Tím jsou akční RPG, do kterých tato fantasy diablovka slibuje vnést netradiční žánrový mix. Nenechte se ale zmýlit, autoři neslibují prosté přidání možnosti převíjení času a spolu s tím i možné zjednodušení herní výzvy. Dle jejich slov se naopak již brzy dočkáme netradiční taktické výzvy.

Největším příznakem onoho taktického přístupu je kombinace klasického akčního RPG s tahovými souboji, jejichž charakter vyplývá ze speciální schopnosti hlavní hrdinky. Tou je Kipuna a nejlépe už její příběh odvypráví například produktová stránka na Steamu: „Kipuna je bystrou vesnickou dívkou, do které vstoupí starodávná síla propůjčující moc nad časem a smrtí. Zatímco jste vtahováni do války mezi městem Kalevala a armádami Seveřanů, kterým velí jejich čarodějná královna Lowhee, musíte k ovládnutí této síly použít vlastní rozum.“ Ona moc nad časem a smrtí znamená schopnost ohýbat čtvrtou dimenzi dle vlastní vůle a z toho vyplývající schopnost vracet čas až o pět sekund nazpět. Narážka na rozum pak znamená to, že v případě této hry skutečně nemá jít o berličku sloužící k nápravě čerstvých chyb, ale o nástroj ke objevení nové a lepší strategie pro nutné pro přežití. Pokud vám totiž někdo zákeřně srazí vaz, tak se budete moci vrátit například o pár kroků zpět, uskočit a hodit po protivníkovi magický projektil.

Iron Danger je ryze singleplayerovou hrou, po vzoru ostatních klasik žánru ale ve hře samozřejmě narazíte i na parťáky a na další známé prvky typické pro diablovky. Nechybí tedy svižná hratelnost, možnost máchat ručními zbraněmi, využívat magii a hráči pochopitelně obdrží i možnost vývoje vlastního avatara i spřátelených postav. Tvůrci navíc slibují, že hra nebude obsahovat pro mnohé otravný grinding a obtížnost by měla být vyvážená a připravená na plynulý postup hrou. Ten přitom čas od času okoření i souboje s bossy.

Z toho vyplývá i celková časová náročnost. V průměru by mělo hlavní hrdince Kipuně toto dobrodružství zabrat alespoň 15 hodin a jak je vidět v traileru výše, určitě bude na co koukat. Hra nejprve dorazí na počítače, a to již 25. března. Později by se ale měla objevit i na konzolích, což autoři slibují například na svém profilu na Facebooku. O vývoj se stará mladý tým Action Squad Studios, který je ale složen například z veteránů z Remedy (Alan Wake, Max Payne) či z Bugbear (série FlatOut). O vydání hry se stará německý tým Daedalic Entertainment, nicméně německou stopu rozhodně přehluší severský původ autorů. Těšit se tedy hráči mohou na přítomnost finského folklóru i severské mytologie.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru