Ačkoliv většina světové populace oslavila 1. ledna vstup do nového roku, účetní oddělení velkých firem teprve uzavřela druhé, či třetí čtvrtletí. Obvyklý posun finančního roku vůči standardnímu kalendáři tak v závěru ledna zpravidla přináší výsledky prodejů v období od října do prosince, což je pro herní firmy – jak sami jistě víte – nejexponovanější období. A zatímco v Microsoftu se mohou pochlubit klesajícím zájmem o Xbox One, způsobeným očekávaným příchodem nové generace, v Nintendu slaví. Hybridní konzole Switch totiž dokázala v historickém žebříčku přeskočit konzoli SNES a dostala se ve smyslu prodaných kusů na třetí místo za NES a Wii. Jen pro upřesnění se ale sluší dodat, že pokud bychom do žebříčku zahrnuli i handheldy, připadlo by Switchi místo sedmé.
Největší úspěch zaznamenal Pokémon Sword and Shield s více než 16 miliony prodanými kusy.
Teď už ale ke konkrétním číslům – ve zmiňovaném období prodalo Nintendo 10,8 milionů kusů Switche a s celkovým počtem 52,48 milionů konzolí v oběhu tak překonává SNES s 49,1 miliony prodanými kusy. Zasazeno do kontextu se stejným obdobím, ovšem v roce 2018, si navíc Nintendo polepšilo o necelý milion a právě odsud pramení přesvědčení, že i poslední čtvrtletí fiskálního období bude úspěšné. Nintendo dokonce upravilo svou předpověď a tvrdí, že v dohledné době nebudou ustávat, čili namísto očekávaných 18 milionů prodaných kusů za celý rok (momentálně 17,74 milionů) překonají prý prodeje do konce března hranici 19,5 milionů.
Dařilo se nicméně i na poli prodeje her, kde počet prodaných kusů jednotlivých titulů vzrost v porovnání s rokem 2018 o rovných 30 procent na hodnotu 123 milionů kusů. Největší úspěch zaznamenal Pokémon Sword and Shield s více než 16 miliony prodanými kusy a stranou nesmí stát ani Luigi‘s Mansion s 5,37 miliony nebo The Legend of Zelda: Link‘s Awakening s 4 miliony. Ještě zajímavější je pak úhrn tržeb, které v součtu za uplynulých devět měsíců do konce prosince loňského roku činily přes 9 miliard dolarů. Ve smyslu výnosu si pak Nintendo přišlo na necelé 2,5 miliardy dolarů a potvrdilo tím svou silnou pozici, kterou z České republiky nemusíme vnímat tak silně jako v případě Sony a Microsoftu.
V souvislosti s aktuálními trendy pak pochopitelně vzrůstá i zájem o digitální distribuci, odrážející se i zde ve vyšších tržbách nežli v roce 2018. Na druhou stranu je ale nutné zmínit, že bez ohledu na snahu Nintenda vstoupit také do prostoro mobilních her, zůstávají Switch a hry pro tuto konzoli 95procentím strůjcem veškerých příjmů Nintenda.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Gamefreak a Pokémoni jako by k Nintendu nepatrili. Stylem jakým dělají pokémoní hry a monetizují je. A ty prodeje Sword/Shield jsou fascinující. Taková srágora.