branding
Cyberpunk 2077, CD Projekt, Vývojáři o odkladu Cyberpunku 2077 dopředu nevěděli

Vývojáři o odkladu Cyberpunku 2077 dopředu nevěděli

Vedení jim informaci sdělilo ve stejnou chvíli jako veřejnosti. Náznaky přicházely postupně

21. 1. 2020
Název: Cyberpunk 2077 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , , Žánr: ,
Datum vydání:
10. 12. 2020
Q1 2025 (Mac)

Začátek roku nepřináší pro hráče zrovna veselé zprávy. V rychlém sledu došlo na odklad hned několika velkých titulů, mezi kterými nechybí ani Cyberpunk 2077. Vývojáři z CD Projektu RED pro něj už loni stanovili datum 16. dubna 2020 a po několikerém ujištění jej hráči začali považovat za závazný. Vývoj her ale není činnost, která se dá vždycky do puntíku naplánovat a vzhledem ke své velikosti a očekávané propracovanosti si Cyberpunk 2077 vyžádal dalších pět měsíců práce. Nové datum – 17. září – oznámilo vedení CD Projektu svým investorům minulý čtvrtek, během konferenčního hovoru nicméně rozebíral prezident společnosti Adam Kiciński s obchodním ředitelem Michałem Nowakowskim další detaily a nechali společně nahlédnout za zeď tiskových prohlášení, která stojí mezi vývojáři a hráči. Prostřednictvím odpovědí jednotlivým investorům jsme se tak mohli dozvědět například o tom, kdy informaci o odkladu obdržel tým vývojářů, proč došlo na odklad o dlouhých pět měsíců a v náznacích i to, co za ním doopravdy stálo.

Pokud bychom měli začít odzadu, nejlépe vystihl Kiciński důvody odkladu v odpovědi zástupci PKO Bank Polski, který se konkrétněji ptal, jestli byl posun na září způsoben spíše technickými problémy, nebo celkovou nespokojeností se hrou. Narážel také na to, že vývojáři v minulosti několikrát opakovali, jak si jsou dubnovým termínem jistí a pochvalovali si, že na nich nespočívá žádný tlak. Investor se proto logicky ptal, zda se nepřihodilo něco neočekovaného a co to ve výsledku znamená pro jednotlivé zaměstnance. „Řešíme odstraňování bugů a posledních nedodělků, ale jak jsme řekli – hra je hotová. Celou už si ji můžete zahrát a tenhle stav trvá několik měsíců. Je ale současně velmi komplexní a s přihlédnutím k tomu trvá i finální odlaďování déle,“ vysvětlil Kiciński. Naznačil také, že nejde o velikost či závažnost problémů, ale o jejich množství, kvůli kterému poslední fáze vývoje Cyberpunku 2077 mohou trvat déle než u jiných titulů. „Dále se ptáte, proč [jsme přišli s odkladem] teď, proč tři měsíce před vydáním? Neustále jsme vyhodnocovali, jak na tom hra je a rozhodli jsme se, že pokud máme hru odložit, je právě teď ten nejlepší moment. Jistě, bylo to velmi těžké rozhodnutí, ale my i celý tým – který se to mimochodem dozvěděl před několika minutami – věříme, že pět měsíců navíc nám umožní připravit perfektní hru,“ říká prezident CD Projektu.

Řešíme odstraňování bugů a posledních nedodělků, ale jak jsme řekli – hra je hotová. Celou už si ji můžete zahrát a tenhle stav trvá několik měsíců.

Co se týče náznaků, které ve finále vedly k odkladu, Kiciński v další z odpovědí tvrdí, že nic jako prvotní symptomy ve vývoji her neexistuje. „Dokončit takhle složitou hru je vždycky velká výzva, kdy se některé věci stíhají a jiné zase ne. Zjistit, co by potřebovalo upravit a vylepšit nicméně získáte vždycky až poté, kdy se před vámi objeví hotová hra a vy si ji můžete zahrát. Jasně, můžeme se bavit o chybách, starých i nových, ale až vlastní hraní vám odhalí všechny aspekty a naznačí, do čeho je třeba sáhnout… Takže ne, žádný specifický moment [který by odstartoval myšlenky na odklad] neexistuje,“ odpovídá Kiciński. Přidává pak informaci, která se v posledních dnech hojně rozebírá napříč herními weby, a sice, že v závěrečné fázi bude muset tým pracovat přesčas. Není to něco, na co by bylo vedení hrdé, ale podle šéfa CD Projektu si to vývoj žádá: „Snažíme se přesčasy omezit, jak to jen jde, ale jdeme do finále. Jsme v tomto ohledu shovívaví, ale ano [přesčasy budou]. Bohužel.“

Cyberpunk 2077, CD Projekt, Vývojáři o odkladu Cyberpunku 2077 dopředu nevěděli

K podobnosti s odkladem Zaklínače...

Podobná situace, která se aktuálně týká Cyberpunku 2077, nastala také v případě Zaklínače 3. Na konci roku 2014 oznámili vývojáři, že ruší plánované datum vydání, nastavené na 24. února 2015 a posouvají hru až na polovinu května. Důvody byly podobné, vývojáři jednoduše chtěli odstranit všechny chyby a upravit titul tak, aby bylo jeho hraní co možná nejpříjemnější, ovšem celková velikost se odrazila i na době, za kterou byli schopní finální fázi dokončit. O porovnávání se tedy přirozeně mluvilo i minulý čtvrtek, Nowakowski však vysvětlil, že tým je mnohem zkušenější a má momentálně věcí lépe pod kontrolou.

Nad rámec situace uvnitř týmu pak vedení společnosti probíralo i svou účast na nejrůznějších herních konferencích a naznačilo i některé části marketingového plánu. V první řadě je nutné připomenout, že se vývojáři ještě nerozhodli, jak přistoupí k E3, ale slíbili, že se jí zúčastní. To samé pak platí o Gamescomu a některých dalších herních akcí, co přesně ale chtějí prezentovat zatím neprozradili. „Samozřejmě vám tady nemohu odhalit celý plán, marketing funguje také proto, že přináší určitá překvapení,“ řekl Michał Nowakowski. Prozradil ale, že by hra měla v dohledné době projít procesem udělení ratingu ESRB a PEGI a Kiciński dodal, že se do září budou vývojáři pravidelně hlásit s novými informacemi. Právě slůvka pravidelně se ale chytil jeden z investorů a chtěl od vedení CD Projektu potvrdit, že půjde alespoň o tři větší updaty, aby se naplnila definice tohoto slova. „Nemyslím si, že to Adam [Kiciński] myslel takhle doslova, ale očekával bych víc než tři větší updaty, které ale zase nemusí být rovnoměrně rozvrstveny v dvouměsíčních intervalech,“ řekl Nowakowski. Obecně pak ještě vysvětloval, že jak se hra bude blížit svému vydání, materiálů začne přibývat, velkou měrou do toho všeho ale vstoupí pauza v období letních prázdnin. Už tradičně jde o období, ve kterém se pozornost hráčů i médií snižuje a léto podle dalších vyjádření vstoupilo i do rozhodování, kam až se datum vydání Cyberpunku 2077 odsune. „Chceme zajistit, aby byla hra kvalitní, takže rozhodování, zda ji vydat v létě, či nikoliv, s tím v zásadě nesouvisí. Přesto ale shledáváme září o trochu atraktivnějším než letní prázdniny, takže to bylo přirozená volba,“ uzavírá obchodní ředitel.

Jak se hra bude blížit svému vydání, materiálů začne přibývat, velkou měrou do toho všeho ale vstoupí pauza v období letních prázdnin.

Jak už jsme navíc uvedli ve speciálním videu, věnovaném popisovanému odkladu, vývojáři neplánovali hru odsouvat až do bodu, kdy by se z ní měl stát titul primárně určený pro nové konzole. V dalších vyjádřeních došlo na potvrzení, že hra míří na PC, Xbox One a PlayStation 4, bez ohledu na to, že CD Projekt logicky o nových konzolích uvažuje a je velmi pravděpodobné, že na ně Cyberpunk 2077 v nějaké formě převede. Týkat by se to pak mělo i dalšího AAA projektu, kterým má být „Cyberpunk Multiplayer“, což je kódové označení multiplayerové složky dokončované hry, o které zatím vývojáři nechtějí mluvit. Není proto jisté, zda půjde o samostatný titul, nebo jen přídavek pro základní hru a do jaké míry je tím ovlivněna další práce studia. Je nicméně bezpečné uvažovat o tom, že se práce na dalším Zaklínači, o kterém se spekuluje i v souvislosti s narovnáním vztahů se spisovatelem Andrzejem Sapkowským, rozběhnou koncem tohoto roku.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru