Start služby Google Stadia nelze označit za úspěšný, ani za bezproblémový. Nestalo se totiž, že by Google ze dne na den změnil způsob hraní videoher a už vůbec se nemůžeme bavit o tom, že by od prvního dne fungovalo všechno bez výhrad a kompromisů. Je však na druhou stranu pochopitelné, že internetový gigant ještě neskládá své zbraně a v letošním roce se bude snažit expandovat nejen ve smyslu podporovaných regionů, ale také dostupných titulů, které jsou – jak je hráčům dobře známo – rozhodujícím faktorem v souvislosti s jakoukoliv herní platformou.
Při pohledu na seznam her, vidíme více než 120 her, které se na Stadii objeví v roce 2020 a je mezi nimi více než desítka titulů, které přijdou v první polovině roku a bude je možné hrát pouze zde.
Současné i budoucí hráče o tom zástupci Googlu informují na komunitní části oficiálních stránek Stadie, kde se už včera objevil příspěvek s výmluvným nadpisem – Stadia v novém roce. První, co provozovatelé streamovací služby popisují, jsou vlastnosti a další bonusy, které přišly v uplynulých dvou měsících po uvedení služby, jako bylo přidání her do knihovny, získání vývojářů z Typhoon Studios do rodiny Stadia Games & Entertainment, spuštění funkce Google Assistant a Stream Connect v Ghost Recon: Breakpoint a pochopitelně i darování druhého bonusového Buddy Passu všem dosavadním uživatelům se „zakladatelskou edicí“. Důležitý ale bude současný rok a troufáme si tvrdit, že pro Google Stadia bude na úspěchu záviset i vlastní přežití.
„Plánujeme toho opravdu hodně a budeme pokračovat v předkládání naší vize všem skvělým hráčům,“ zní proto od zástupců Googlu. „Při pohledu na seznam her, vidíme více než 120 her, které se na Stadii objeví v roce 2020 a je mezi nimi více než desítka titulů, které přijdou v první polovině roku a bude je možné hrát pouze zde,“ dodávají pak provozovatelé služby. Neuvádí však dále, s jakými partnery jednají, případně co za tituly vzejde z vlastních zdrojů, konkrétně tedy interního herního studia, kterému šéfuje Jade Raymondová. O jaké hry jde, je přitom klíčové i z pohledu toho, že by měly být určitým benchmarkem Stadie a demonstrovat všechny přednosti, kterými se tato platforma snaží odlišit od ostatních. Tedy všechny ty slíbené komunitní a sociální funkce, jako je sdílené hraní, spuštění hry doslova přes odkaz, neomezený split-screen a další, které konkrétněji popisujeme v jednom z našich předchozích článků či videu.
I v tomto ohledu si jsou ale lidé v Googlu vědomi toho, že je potřeba neustrnout, a proto nad rámec her mluví o technologickém vylepšování, které bude postupně probíhat už v prvním čtvrtletí roku. V první řadě by měla být zpřístupněna možnost hrát ve 4K i na počítači, dosud to bylo možné jen přes Chromecast Ultra na cílovém 4K displeji. Zároveň s tím by už bylo možné začít používat ovladač k bezdrátovému hraní na PC, do plejády podporovaných telefonů přibudou další zařízení s operačním systémem Android a chybět by nemělo i zlepšené fungování Google Assistant pro rady a tipy bez nutnosti opouštět hru.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.