branding
Sitcom Mythic Quest je Kancl z videoherního prostředí

Sitcom Mythic Quest je Kancl z videoherního prostředí

Nedílnou součástí seriálu je české Kingdom Come. Warhorse pro něj připravili spoustu záběrů

13. 1. 2020

Součástí tiskové konferecne Ubisoftu na loňské E3 bylo představení sitcomu Mythic Quest: Raven’s Banquet od tvůrců seriálu It’s Always Sunny in Philadelphia. Soudě podle reakcí v záznamu chatu živého přenosu mu loni v létě nevěnovali fanoušci příliš velkou pozornost, na druhou stranu by ale napodobenina Kanclu z videoherního prostředí nemusela být úplně marná. Zvlášť, pokud autoři projeví dostatek humoru a satiry, aby se mohli strefovat i do jinak poměrně citlivých témat, která se v souvislosti s vývojářskými společnostmi často probírají. A vzhledem k tomu, že Mythic Quest si svou premiéru odbyde na Apple TV+ už 7. února, není od věci probrat si některé detaily, včetně spolupráce s českým týmem z Warhorse, resp. hrou Kingdom Come: Deliverance, která se pro seriál stala jedním z prostředků promo kampaně.

Jak už padlo v úvodu, Mythic Quest: Raven’s Banquet vzniká ve spolupráci Ubisoftu a seriálových producentů Roba McElhenneyho, Davida Hornsbyho, Megan Gaze a Charlieho Daye. S informací prišel na E3 první zmiňovaný – Rob McElhenney – který rovněž ztvární hlavní roli game directora Iana Grimma. „Začali jsme se o seriálu bavit a velmi krátce poté nám došlo, že jestli ho máme natočit správně, musíme být tak autentičtí, jak to jen jde, protože – jak sami určitě víte – nikdo nevycítí průser tak dobře, jako tahle specifická komunita,“ řekl McElhenney na tiskovce Ubisoftu přítomným novinářům a hráčům. Další detaily už ale nechal na prvním traileru, který jednak odhalil něco z obřího ega Iana Grimma a jednak zaujal české hráče, protože se v něm mihou záběry na Stříbrnou Skalici tak, jak vypadala v KCD.

Nebude to však samozřejmě pouze Grimm, nedílnou součástí bude celá partička nejbližších spolupracovníků, včetně přespříliš snaživé asistentky, ambiciózní programátorku, či mírně šovinistického scenáristy, kterého ztvární oscarový herec F. Murray Abraham.

Začneme-li od postavy šéfa vývoje expanze Raven’s Banquet pro nejpopulárnější MMORPG v historii Mythic Quest, můžeme ještě citovat McElhenneyho slova: „Tenhle chlápek má ego o velikosti školního autbousu.“ A skutečně, když ke konci traileru dojde na odhalení, že nesledujeme ukázku seriálu, ale reklamu na samotného Iana Grimma, všechno do sebe hezky zapadá a věříme, že někteří designéři a kreativci by se mohli v jeho roli spolehlivě najít. Nebude to však samozřejmě pouze Grimm, nedílnou součástí bude celá partička nejbližších spolupracovníků, včetně přespříliš snaživé asistentky, ambiciózní programátorky, či mírně šovinistického scenáristy, kterého ztvární oscarový herec F. Murray Abraham. Z trailerů je jen složité usuzovat, nakolik bude fungovat chemie a zda se vtípky nestočí až k nemístné parodii, ale pokud bychom se vrátili ke slovům tvůrců, snad si jsou vědomi, pro koho seriál tvoří. Ostatně, spolupráce s Ubisoftem by mohla být posílena zrcadlením některých skutečných příběhů z týmů, pracujících na velkých značkách jako Assassin’s Creed, nebo Far Cry. Česká stopa v podobě záběrů z Kingdom Come ale má také své opodstatnění.

Na detaily jsme se zeptali přímo českých vývojářů a vyšlo najevo, že vcelku pochopitelně nešlo o žádnou neplánovanou operaci a s autory Mythic Questu spolupracovali od začátku. „V minulém roce nás souběžně oslovila produkce seriálu a kolegové z Ubisoftu, kteří za seriálem také stojí. Základní otázka byla, zda by mohli použít pár záběrů z Kingdom Come: Deliverance. Samozřejmě nás potěšilo, že část hry se objeví v seriálu Apple TV+, tak jsme si plácli,“ odpovídá marketingový manažer Warhorse Jiří Rýdl. Nad rámec toho, že půjde o komediální seriál, však čeští vývojáři neznali příliš detailů a navíc ještě museli souhlasit s tím, že záběry z Kingdom Come budou použity anonymně: „To jediné nás trochu mrzelo, nicméně hned při uvedení prvního traileru bylo jasné, že naši fanoušci hru neomylně poznali,“ dodává Rýdl.

Seriál je určen širokému publiku, takže jestli je krajinka z jedné hry, postavy z druhé a souboje ze třetí, je asi pro pochopení samotného děje podružné.

Co se týče průběhu spolupráce, ovlivnilo ji zmiňované utajení, kdy se prý musely vybrané záběry ze hry natáčet ve Warhorse několikrát: „Naším úkolem bylo připravit pohledy na krajinu se západem slunce apod., prostě krásnou atmosféru. Připravovali jsme to nicméně naslepo, takže to pár iterací zabralo,“ vysvětlují vývojáři. Ve finále by pak mělo dojít ke spojení záběrů nejen z KCD, ale také z For Honor, což by ale ve výsledku nemělo působit rušivě. „Seriál je určen širokému publiku, takže jestli je krajinka z jedné hry, postavy z druhé a souboje ze třetí, je asi pro pochopení samotného děje podružné,“ dodává Rýdl. A pokud byste se snad ptali, jak významnou se česká krajina pro Mythic Quest stala, pak můžeme potvrdit, že nebude k vidění jen v trailerech: „Nebylo by asi fér prozradit úplně všechno, ale Kingdom Come: Deliverance se samozřejmě ukáže i v seriálu,“ uzavírá Rýdl.

K seriálu se ještě sluší dodat, že zatím byla schválena pouze první sezóna – natáčení skončilo před rokem v březnu a do finále se dostalo devět půlhodinových epizod. Všechny by si pak měly odbít premiéru 7. února exkluzivně na Apple TV+ a stejně jako u veškerého ostatního obsahu na této platformě budou k dispozici v den premiéry také české titulky. Kromě propojení se světem videoher skrze Kingdom Come by vás pak mohlo potěšit, že se o hudební doprovod postaral Takeši Furukava – autor hudby ke hrám jako GoldenEye 007 či The Last Guardian.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru