branding
Nejočekávanější hry roku 2020, část druhá

Nejočekávanější hry roku 2020, část druhá

Další díl našeho výběru největších potenciálních letošních hitů je tady

První část nejočekávanějších her pro rok 2020 máme zdárně za sebou a není proč otálet s částí následující. V kalendáři se prokousáváme dál, tedy od dubna do léta a přinášíme další osmičku titulů, které byste v letošním roce neměli minout. Jedinou změnou oproti prvnímu výběru je fakt, že se už dostáváme za hranice her s pevným datem vydání a v případě Ghost of Tsushima a Grounded od Obsidianu už začínáme trochu věštit.

Resident Evil 3, 3. dubna

Resident Evil 3: Nemesis z roku 1999 patří mezi ty nejlépe hodnocené díly hororové ságy, a tak není divu, že fanoušci dlouho Capcom přemlouvali, aby se pustil do plnohodnotného remaku. Japonský gigant jejich volání nakonec vyslyšel a koncem minulého roku skutečně vylepšenou trojku oznámil. S hrdinkou prvního dílu Jill Valentine se opět pokusíme uniknout z Raccoon City, které ovládli nemrtví, zatímco ji pronásleduje obávaný titulní nepřítel v podobě Nemesis. Kromě kampaně remake nabídne i úplně nový multiplayerový režim Resident Evil: Resistance. Ten Capcom nejprve prezentoval coby experiment a samostatný projekt. V asymetrickém souboji se proti sobě postaví skupinka přeživších na jedné straně a takzvaný mastermind, který se je pokusí zlikvidovat. Jedná se o variaci na populární Dead by Daylight s tím rozdílem, že tady se zloduch nemusí, ale může do akce zapojit přímo. Jinak své potenciální oběti trýzní za pomoci kladení pastí, vysílání nepřátel a líčení dalších překážek. Hru pohání prověřený RE Engine a stojí pochopitelně na základech remaku druhého dílu. Na vývoji se kromě Capcomu podílejí studia M-Two a NeoBards Entertainment. Resident Evil 3 míří na PC, PS4 i Xbox One a vyjde 3. dubna.

Cyberpunk 2077, 16. dubna

Je vůbec potřeba říkat něco obsáhlého na konto dalšího počinu od vývojářů z CD Projektu RED? V uplynulých měsících jsme se vám snažili přinést maximum informací i vlastních dojmů, abyste byli připraveni, až Cyberpunk 2077 16. dubna vyjde, teď už nezbývá než čekat. Z posledních zpráv, které se kolem polského monstrprojektu točí, můžeme samozřejmě vypíchnout diskuzi nad velikostí mapy, jejíž část se objevila na přebalu knihy o světě Cyberpunku. Možná se zdála malá, ale s přihlédnutím k dalšímu zkoumáni, porovnávání a hlavně výrokům autorů je jisté, že co do velikosti zkrátka určitě nepřijdeme. Jisté na druhou stranu je, že s vydáním nedostaneme možnost zahrát si Cyberpunk 2077 v multiplayeru, vývojáři nad ním nicméně přemýšlí a zvažují i způsob monetizace. Na každý pád se ale stejně jako většina z vás těšíme nejen na příběh o čipu nesmrtelnosti, ale hlavně na skladbu misí, detaily kyberpunkové metropole i akční pasáže. Jen kdyby se v krabičce se hrou nacházela i omluvenka do škol a zaměstnání, abychom mohli s hlavním hrdinou a stříbrnorukým Honzou trávit co nejvíc nerušených chvilek.

Gears Tactics, 28. dubna

Gears Tactics je nová tahová strategie od studií Splash Damage a The Coalition. Exkluzivní titul Microsoftu nás zavede do období 12 let před prvním dílem Gears of War na planetu Sera, jejíž města čelí invazi Locustů. Skupinka přeživších je poslední nadějí lidstva a odolávají drtivé přesile. Autoři slibují propracovaný příběh a zajímavou hratelnost. Budeme upravovat naši jednotku a její vybavení, zlepšovat schopnosti našich svěřenců a doplňovat jejich výzbroj. Gears Tactics mají nabídnout rychlou a agresivní hratelnost, která navzdory tahové podstatě rozhodně nezapře originál. Součástí hry budou samozřejmě také obří bossové, kteří jsou dalším poznávacím znamením série. Kampaň nás prý zabaví přibližně na 40 hodin. PC verze vychází 28. dubna a k dispozici bude kromě Steamu také v Game Passu. Už dříve se ale mluvilo o tom, že by se hra mohla objevit také na Xboxu.

Marvel’s Avengers, 15. května

Zatímco filmoví Avengeři dali fanouškům komiksů od Marvelu v loňském roce sbohem, hráči příchod těchto superhrdinů teprve očekávají. Po obrovském úspěchu Spider-Mana od Insomniac Games dostanou svou šanci lidé z Crystal Dynamics a na základě dosavadních ukázek a našich dojmů se máme v případě jejich projektu na co těšit. Zajímavě se tváří zejména příběh, kdy budou muset Avengeři získat zpět ztracenou reputaci a během toho se nesnažit o nic menšího, než je záchrana celé planety. Hráče by nicméně mohlo lákat i střídání jednotlivých postav, díky čemuž by ryze příběhová hra nemusela nikdy začít nudit. Slíbení jsou všichni staří známí od Thora, přes Iron Mana až po kapitána Ameriku a chybět samozřejmě nebude ani ženská část osazenstva. Musíme nicméně dodat, že naše dojmy z loňské E3 i Gamescomu byly výrazně ovlivněny tím, že úvodní pasáž hry, sloužící tradičně jako tutoriál, působila naskriptovaně a veškeré dění se odehrávalo takřka bez našeho přičinění. I tak ale vkládáme do hry coby celku nemalé ambice a těšíme se, jestli je i po desítkách superhrdinských her možné přijít s něčím skutečně originálním.

Wasteland 3, 19. května

Brian Fargo nás 19. května prostřednictvím RPG Wasteland 3 vezme do postapokalyptického mrazivého Colorada. Hra od studia inXile Entertainment míří na PC, Mac, Linux, PlayStation 4 i Xbox One a kromě příběhového singlu nabídne i multiplayer. Wasteland slibuje komplexní příběh i strategické souboje, nebezpečné prostředí a k dispozici budete mít také vlastní dopravní prostředek. Ať už se do hry pustíte sami, nebo v kooperaci, čekají na vás podle autorů náročné morální volby a budeme muset činit oběti, které ovlivní celý herní svět. Vývojáři nás lákají i na nový systém rozhovorů, které budou kompletně nadabované. Stejně jako předchozí díl i novinka prošla úspěšně crowdfundingovou kampaní. Výrazným vylepšení by oproti předchůdci měla projít i audiovizuální stránka, ale i Wasteland 3 pohání engine Unity. I když tým inXile slíbil fanouškům, že si i pod křídly Microsoftu zachová svou autonomii, jde docela dobře možné, že další případný díl v této sérii už se v budoucnu objeví jen na Xboxu a PC. Příznivci RPG a jiných platforem by tak určitě měli novinku bedlivě sledovat.

The Last of Us Part II, 29. května

Podobně jako v případě většiny her tohoto výčtu, ani na konto druhého dílu The Last of Us není potřeba dodávat nic obsáhlého. Na hru s napětím čekáme už od konce jedničky, oficiálně pak od prosince 2016 a naše očekávání ještě loni přiživila možnost vyzkoušet si část hry na preview eventu v Los Angeles. Je nicméně důležité trochu krotit očekávání, protože ani The Last of Us II dozajista nebude tou nejdokonalejší hrou historie. Vývojáři z Naughty Dog pokračují v duchu prvního dílu, soustředí se převážně na příběh a obalují ho standardní hratelností akčních adventur, samozřejmě obohacenou o působivě fungující umělou inteligencí a řadu dalších novinek a vylepšení. V kůži Ellie se navíc znovu podíváme do zbídačeného světa zmítaného apokalypsou, ve kterém se lidé ze všech sil snaží žít pokud možno normální život. Že to ale nepůjde podle představ, vám musí být jasné. Tím nejdůležitějším by tak měla znovu být celková atmosféra, vztahy mezi jednotlivými postavami a samozřejmě i vliv Joela, kolem jehož zasazení panuje spoustu nejasností a dohadů. Je nicméně zřejmé, že se následky příběhu prvního dílu do hry silně promítají a budou zdrojem očekávaného napětí. Ve smyslu grafického podání a stylizace pak na konci května nečekáme od Naughty Dog nic jiného, než absolutní vrchol možností PlayStationu 4. Tedy samozřejmě, pokud se vydání znovu neposune…

Ghost of Tsushima, léto

Autoři Infamous a Slye Coopera ze studia Sucker Punch Productions nás v létě konečně vezmou na dlouho očekávaný výlet do historického Japonska v akční adventuře Ghost of Tsushima. V kůži posledního samuraje na ostrově Cušima se roku 1274 postavíme mongolské invazi. Exkluzivní počin pro PlayStation 4 sice vyvíjí americké studio, ale vývojáři na něm spolupracují s odborníky ze země vycházejícího slunce. Jeden z posledních velkých titulů od Sony pro PlayStation 4 nabídne velký otevřený svět, který budeme prozkoumávat pěšky i na koni, a kromě hlavních misí se dočkáme rovněž vedlejších úkolů. Vývojáři nás nechtějí vodit za ručičku, ale dopřát nám svobodu i volnost objevovat ostrov po svém. Vedle otevřených soubojů nás čekají také pasáže plné plížení. Ghost of Tsushima je ve vývoji od roku 2014 a autoři se netají inspirací filmy Akiry Kurosawy. Titul navíc slibuje krásnou stylizaci a neméně působivé technické zpracování. Mohl by se tak docela dobře stát jedním z posledních triumfů na PS4 ještě předtím, než se pozornost hráčů upne ke konzolím nové generace.

Grounded, jaro

Výběr poslední hry vás možná trochu překvapí, ale stejně jako u Wastelandu je třeba věnovat pozornost i titulům, které nutně nespadají do mainstreamu a každý jejich příchod očekává. Proto jsme sáhli po Grounded – čerstvě oznámené survival hře od Obsidianu, která byla odhalena na loňské konferenci XO19 v Londýně a měla by ještě na jaře vyjít v Game Passu pro PC i Xbox One. Namísto dalšího fantasy RPG od vývojářů, kteří dali světu Pillars of Eternity, Fallout: New Vegas nebo druhý KOTOR, nás nicméně čeká pestrobarevný survival, umístěný na zahradu typického amerického domku. Háček spočívá v tom, že postavy byly zatím z neznámých důvodů zmenšeny na velikost mravenců, a ačkoliv nejde o vysloveně originální námět, jeho pojetí a zpracování by mohlo hráče bavit. Vývojáři z Obsidianu, kteří se už předloni stali součástí Xbox Game Studios, navíc nechtějí úplně ignorovat svůj odkaz a slíbili, že čtyřčlenná kooperace nabídne řadu RPG mechanismů, které by měly samotné hraní ozvláštnit. A pokud vás snad znepokojuje, že s žánrem survivalů nemají vývojáři příliš zkušeností, jen si pěkně vzpomeňte na hardcore obtížnost New Vegas. To byla panečku hra o přežití!

Máme za sebou druhý díl našeho výběru nejočekávanějších titulů pro rok 2020. Naše mise ale stále nekončí. V příští části se konečně vrhneme na všechny ty netrpělivě očekávané novinky, o nichž předpokládáme, že vyjdou ještě letos, ale neznáme jejich přesnější termín. Určitě si proto nenechte ujít nadcházející díl.

Nahlásit chybu v článku

5

Napsat komentář

Další články
Nahoru