branding
BioShock 4, 2K Games, 2K oficiálně oznamují, že pracují na novém BioShocku

2K oficiálně oznamují, že pracují na novém BioShocku

Pokračování populární série vydavatel svěřil vlastnímu novému týmu

Název: BioShock 4 Vývojář: Vydavatel:

Společnost 2K oficiálně oznámila vývoj dalšího dílu ze série BioShock. Projekt má na svědomí nové studio Cloud Chamber, které sídlí v kalifornském Novatu a v kanadském Montréalu. First party tým už začal na BioShocku dělat, ale vývoj podle tiskové zprávy potrvá několik dalších let. Pokračování ságy bylo oznámeno poté, co v posledních týdnech zesílily spekulace na konto vytouženého dalšího dílu, o kterém se nicméně mluví už dlouhé roky.

Prezident 2K David Ismailer prohlásil, že jeho společnost chce nadále investovat do svých existujících ceněných značek. “BioShock je jedna z nejoblíbenějších a nejlépe hodnocených sérií minulé konzolové generace,” připomněl s tím, že se prý 2K nemohou dočkat, kam se tahle silná příběhová first person akce v budoucnu vyvine.

V novém týmu se nacházejí i lidé, kteří už na BioShocku v minulosti pracovali.

Studio Cloud Chamber povede Kelley Gilmore, která třeba i na svém Twitteru hledala zaměstnance pro nový tým už loni na podzim. I díky starším inzerátům tak můžeme předpokládat, že nový díl nabídne nějakou formu multiplayeru. Kelley Gilmore má na kontě přes 40 vydaných her. Podle jejích slov se v novém týmu nacházejí lidé, kteří na BioShocku v minulosti pracovali, stejně jako vývojáři se zkušenostmi z jiných projektů typu Call of Duty, Battlefield, Star Wars a The Walking Dead. Vzhledem ke stáří inzerátů je pak jasné, že oznámení nového studia je pro 2K spíše formalitou, na což upozorňuje i novinář Jason Schreier na svém Twitteru: „Je legrační, když nějaká společnost oznámí otevření nového studia, jako kdyby už dva roky nefungovalo.“

BioShock 4, 2K Games, 2K oficiálně oznamují, že pracují na novém BioShocku

Profil producentky

Kelley Gilmore strávila v herní branži už více než 20 let a na svém kontě má přes čtyři desítky vydaných titulů. Posledních 18 let pracovala ve studiu Firaxis na sériích jako Civilization a XCOM a potkala se u nich se Stevem Martinem, resp. Sidem Meierem. V tuto chvíli je první ženou, která kdy vedla studio pod hlavičkou 2K Games.

Zpět ale k Kelley Gilmore, s níž už dopředu redakce portálů jako MCV či Games Radar udělaly rozhovor, ze kterých v den oznámení prací na novém BioShocku přichází další zajímavé detaily. V první řadě uklidnění pro fanoušky Irrational Games a původního designéra hry Kena Levina – Kelley Gilmore pro Games Radar potvrdila, že u vývoje čtvrtého dílu série zůstal Hoagart de la Plante, který byl hybnou silou designu úrovní, dále art director předchozích dílů Scott Sinclair a v neposlední řadě také Jonathan Pelling coby design director. Gilmore pak naznačila, že kolem názvu nového studia – Cloud Chamber – panuje jisté tajemství a v rozhovoru na Games Radaru je uvedeno, že by jméno mohlo do určité míry naznačit, o čem bude chystaný čtvrtý díl BioShocku. Sama Gilmore popisuje „cloud chamber“ jako vědeckou pomůcku, která dovoluje vizualizovat neviditelné částice v atmosféře, míchat je s jinými prvky a dávat jim tvar. Je tedy pouze otázkou, zda se opět podíváme do oblak, jako tomu bylo v dosud posledním díle s podtitulem Infinite, nebo zda vývojáři záměrně budují kouřovou stěnu tajemství.

První díl retrofuturistické akce debutoval v roce 2007 a na svědomí jej mělo studio Irrational Games, respektive 2K Boston. O tři roky později vyšlo pokračování od 2K Marin. Irrational Games se k sérii úspěšně vrátili v roce 2013 s BioShockem Infinite a o tři roky později jsme se dočkali vylepšené trilogie pod názvem BioShock: The Collection.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru