branding
Beyond Good & Evil 2, Ubisoft, Beyond Good & Evil 2 je další hrou, která nebude na E3

V Cyberpunku 2077 budete moci zničit tři čtvrtiny města

Z komunitní akce přichází detaily o délce příběhu, zpracování vozidel i modifikacích

Zdroj: CD Projekt Red
27. 11. 2019
Název: Cyberpunk 2077 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , , Žánr: ,
Datum vydání:
10. 12. 2020
Q1 2025 (Mac)

V sobotu 23. listopadu proběhlo ve Varšavě každoroční setkání vývojářů ze studia CD Projekt RED s fanoušky jejich her. A zatímco v uplynulých letech se celá party nesla ve fantasy duchu Zaklínače, od oznámení Cyberpunku 2077 se dekorace a celková atmosféra značně proměnila. Podle účastníka letošního setkání, který na Redditu vystupuje pod přezdívkou Shavod, bylo na místě přichystáno tematické jídlo i pití s roztodivnými názvy jako Nomada, Blood Razor nebo Debugger, pozvaní hráči obdrželi od vývojářů tašku plnou kyberpunkových dárků a na místě se mohli zúčastnit vědomostního kvízu, ve kterém se Shavod umístil na třetím místě. Hlavní částí večera ale přes to všechno byla moderovaná diskuze s vývojáři, kteří byli poměrně sdílní a odhalili na konto Cyberpunku 2077 spoustu zajímavých detailů, o kterých se na konferencích a v návazných rozhovorech příliš nemluvilo.

Vzhledem k tomu, že debata byla poměrně výživná, rozdělil Shavod svůj příspěvek na Redditu do několika sekcí, v nichž se věnuje příběhu, hratelnosti, technickému zpracování i tvz. cyberware, tedy mechanickému vylepšení hlavního hrdiny, které bude nedílnou součástí celého zážitku. Dozvěděli jsme se tak například, že příběh Cyberpunku bude v porovnání s dějem třetího Zaklínače kratší, vývojáři však naznačili, že tenhle fakt vyvažuje znovuhratelnost, která bude naopak v případě Cyberpunku 2077 hlubší. Úzce by to mělo být spojeno se systémem questů, které ve smyslu vedlejších úkolů nevystřelují z hlavní linie, aby se k ní po splnění zase vrátily, ale všemožně se kroutí, propojují a jdou si vstříc tak, aby měl hráč pocit, že všechno, co ve hře zažije, tvoří příběh a je pro děj důležité. Na základě svých činů a rozhodování v dialozích ale nemusí prožít všechny verze připravených událostí, což by mělo podtrhovat zmiňovanou znovuhratelnost a zážitek podpořit.

Z užitečných předmětů bude možné na něco vytvořit a pomoct si tak v průchodu hrou, nevztahuje se to ale na oblečení ani cyberware, které najde hráč výlučně v obchodě.

Neznamená to ale, že by si měli hráči v souladu se svým vystupováním některé části Night City úplně zamknout a při druhém průchodu nacházet místa, která dosud neviděli. V tomto ohledu je kybeprunkové město kompletně otevřené a lišit se bude pouze v reakcích NPC, případně světa jako takového. S ním se rovněž pojí informace ohledně lootu, kterého má být ve hře opravdu hodně, ovšem ne vždy půjde o něco skutečně užitečného. Vývojáři to vysvětlují tím, že by nedávalo příliš smysl, kdyby například všechny nehratelné postavy měly u sebe pouze takové věci, které mohou být hrdinovi prospěšné, a proto se bude ve hře nacházet dostatek (zpeněžitelného) harampádí, které má sekundovat diverzitě a pestrosti Night City. Z užitečných předmětů bude možné na druhou stranu něco vytvořit a pomoct si tak v průchodu hrou, nevztahuje se to ale na oblečení ani zmiňovaný cyberware, které najde hráč v obchodě, případě se k nim dostane postupem příběhu.

Jedním z dalších okruhů byla vozidla, konkrétně automobily, na které láká Cyberpunk 2077 od prvního traileru a navíc půjde o jedno z mála míst, kde si budeme moci hlavního hrdinu hry omrknout ve third person zobrazení. Vývojáři potvrdili, že důležitost tohoto aspektu vnímají a slíbili, že již brzy odhalí, co si ve smyslu úpravy aut připravili. Zároveň také dodali, že si pohráli s jízdním modelem, který sice zůstane arkádový, ale měl by být propracovanější nežli například v GTA 5. Co to přesně znamená, je zatím těžké soudit, vzhledem k tomu, že všechny dostupné pasáže, v nichž hrdina/hrdinka V jede na motorce, či řídí auto, vypadají jako jízda po kolejích a až dosud jsme měli o jízdu spíše obavy. Přesto vývojáři slibují si aut opravdu užijeme, a to i během závodů s kyberpunkovým twistem, byť ani ten blíže nespecifikovali.

I za dne však budete moci v podstatě beztrestně někoho na ulici jen tak zmlátit – policie prý bude brát menší přestupky jako něco, co se v Night City děje běžně.

Co se týče hratelnosti, za zmínku ještě stojí střídání dne a noci, které s sebou samozřejmě přinese i odlišné chování NPC. Čili zatímco ve dne jen těžko zamaskujete nějakou loupež, v noci vás bude sledovat méně potenciálních svědků a nelegální činnost bude jednodušší. I za dne však budete moci v podstatě beztrestně někoho na ulici jen tak zmlátit – policie prý bude brát menší přestupky jako něco, co se v Night City děje běžně – vytáhnete-li však zbraň a začnete do lidí střílet, strážci zákona už adekvátně zareagují. Chápeme to jako snahu vybalancovat celkový zážitek a nedostat se v Cyberpunku 2077 do situací, kdy vás kvůli krádeži jablka s téměř nulovou hodnotou honí celé město, jako se tomu nezřídka v RPG s otevřenými světy děje. Ani to ale neznamená, že byste mohli přestat dávat pozor, kdo vás při nekalostech sleduje, protože vedle policistů se v Night City potulují lidé, kteří – stejně jako hlavní hrdina – nemají daleko ke zbraním a v kombinaci s jejich patřičným výcvikem vás mohou nepříjemně potrápit. Vaším cílem ale nakonec nemusí být jen ostatní lidé ve městě, mluvilo se také o zničitelnosti prostředí, kde vývojáři počítají s tím, že rozmlátit, rozstřílet a jinak zničit budete moci tři čtvrtiny připravených „assetů“. Neznamená to tedy, že do základů shodíte dům nebo dokonce zničíte některý z distriktů města, i tak by ale měla být destrukce uspokojivá a všudypřítomná.

Poslední ze zajímavostí se týká technického zpracování, resp. funkce ray tracingu, kterou Cyberpunk 2077 využije. Ovšem nikoliv pouze ve smyslu líbivé grafiky, ale také pro ztvárnění audia. Vzhledem k tomu, že ony „paprsky“ nemusí nést pouze informaci o světle, rozhodli se vývojáři napojit na ně zvukový systém, aby měli hráči lepší přehled o situaci a linutí zvuku prostředím dávalo patřičný smysl i se všemi matoucími odrazy či zesílením. O něco takového se zatím žádná větší hra nepokusila a jde o systém, který si rádi poslechneme v akci. Stejně jako bychom si už opravdu rádi jen tak zahráli.

Nic se ale bohužel (bohudík?) na plánovaném datu vydání nemění a čekat proto musíme i nadále až do 16. dubna příštího roku. Pozitivní na tom všem ale je, že jsme neustále vydání blíž. A blíž. A teď taky!

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru