branding
Battleborn, 2K Games, Střílečka Battleborn skončí začátkem roku 2021

Střílečka Battleborn skončí začátkem roku 2021

2K Games už nechtějí mrtvý projekt financovat. Denně hraje Battleborn na PC jen 20 hráčů

26. 11. 2019
Název: Battleborn Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: Datum vydání: 3. 5. 2016

V noci na dnešek se na oficiálním twitterovém účtu týmové akce Battleborn objevila zpráva, která hráče pravděpodobně nepřekvapí. Neúspěšný projekt vývojářů ze studia Gearbox už 2K Games nechtějí dále financovat a přichází s definitivním datem jeho ukončení. Stane se tak začátkem roku 2021, kdy budou vypnuty servery pro hraní multiplayeru a – co je důležité – znepřístupní se i zbytek singleplayerového obsahu. Příběh jednoho z největších průšvihů AAA produkce moderní historie tím konečně dojde svému konci a vývojáři se budou moci po dlouhých pěti letech posunout dál.

„Dnes spouštíme umrtvovací proces Battlebornu. Od 24. února 2020 už si nebudete moci koupit virtuální měnu pro použití ve hře. Herní servery zůstanou nicméně stále aktivní, a to až do ledna 2021. Až dojde k jejich vypnutí, Battleborn už nebude možné spustit,“ píše se ve zprávě na Twitteru. Vývojáři následně děkují všem oddaným fanouškům za podporu i zájem o hru a vyjadřují hrdost nad prací, která byla do hry vložena. Nic jiného jim už ale v tuto chvíli nezbývá, vezmeme-li do úvahy, že podle dat z portálu Steam Charts hraje Battleborn na PC ztěží 20 hráčů denně. A další už do hry pravděpodobně nepřibudou, vzhledem k tomu, že současně s výše uvedeným oznámením stahují 2K Games hru z digitálních obchodů všech cílových platforem – tedy PC, PlayStation 4 a Xbox One.

Hráči nechtějí po vydavateli, aby hru dále provozoval, stačilo by jim alespoň zpřístupnění hry po lokální síti, čímž by si Battleborn mohl žít svým vlastním životem.

Pokud byste čekali jízlivé komentáře a reakce, ve kterých by si zklamaní či škodolibí hráči chtěli spíše přisadit zejména proto, že hra bude vypnuta včetně obsahu pro jednoho hráče, pak byste je v tuto chvíli čekali marně. Twitter je ze strany hráčů zaplaven slovy podpory, hráči vyjadřují svůj smutek nad potvrzeným koncem dle nich nedoceněné záležitosti, vzpomínají na 4člennou lokální kooperaci ve split-screenu a vyzývají 2K Games, aby ještě přehodnotili své stanovisko. Nechtějí po vydavateli, aby hru dále provozoval, stačilo by jim alespoň zpřístupnění hry po lokální síti, čímž by si Battleborn mohl žít svým vlastním životem po neomezeně dlouhou dobu. I to je ale jeden z nedostatků dnešní online éry, ve které už vývojáři tímto způsobem uvažují jen zřídkakdy.

Co se týče pohnutého osudu Battlebornu, byl do značné míry zpečetěn ještě před tím, než hra vůbec vyšla. V první řadě za to mohly podivně nejasné trailery, které podle nás nedokázaly hru v roce 2015 plnohodnotně představit. Postrádaly jasné vymezení, čím chce Battleborn být, a celé situaci rozhodně neprospělo, že se krátce po uvedení prvních trailerů začalo o Battlebornu mluvit jako o MOBA hře, navíc v kombinaci s plnohodnotnou cenovkou 60 dolarů. Také grafika nepůsobila bůhvíjak uhrančivým dojmem a vzhledem k tomu, že ve stejné době už rozjížděl svou reklamní kampaň Overwatch, hráči začali svůj zájem postupně přelévat k velmi podobné akci od Blizzardu. Poslední ranou pro Battleborn před vydáním pak byl odklad z února 2016 na květen, tedy na stejný měsíc, kdy měl coby největší konkurent vyjít právě Overwatch. A aby toho nebylo málo, v den vydání Battlebornu – 3. května 2016 – odstartovala otevřená beta Overwatche pro hráče s předobjednávkou s tím, že o víkendu už mohli hrát novinku od Blizzardu v betaverzi všichni a zadarmo. Horší načasování si už zkrátka v Gearboxu, potažmo 2K Games nemohli vybrat a od května bylo všechno jen horší.

Pokud bychom měli vzít údaje z již zmiňovaného portálu Steam Charts, v květnu hrálo Battleborn v jednu chvíli přes 12 000 hráčů. O měsíc později to už ale bylo jen 2317 a v prosinci téhož roku se počet aktivních hráčů v jednu chvíli vměstnal pod 500. Zastíněn Overwatchem tak neměl Battleborn ani šanci dokázat, že ne všechno je ve hře špatně, málokdo si vůbec vzpomene na to, že hra nabízí výše uvedený split-screen, a ani přechod k free-to-play platebnímu modelu už nedokázal Battleborn zachránit. Snad si z toho tedy všechny strany vezmou náležité ponaučení a budou moci přistoupit k budoucím projektům s chladnou hlavou a lepším načasováním.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru