branding
Teď chci udělat 1666: Amsterdam, říká Désilets

Teď chci udělat 1666: Amsterdam, říká Désilets

Po Ancestors přijde ke slovu ďábelský projekt, který se zrodil před 7 lety v THQ Montreal

31. 10. 2019

Probíhající konference Reboot Develop Red v kanadském městě Banff nepřinesla v souvislosti s designérem Patricem Désilets pouze kritiku některých novinářů, kteří údajně vůbec nehráli či nedohráli Ancestors. Vedle prvotiny studia Panache totiž promluvil jeho zakladatel a šéf také o nadcházejících projektech, a tím nejbližším má být 1666: Amsterdam. Pokud práci autora série Assassin‘s Creed sledujete, název chystané hry vám rozhodně není cizí, ostatní by pak měli vědět, že jde o titul, který v Patricově hlavě vznikl už před více než sedmi lety, když pracoval v THQ Montreal, kam odešel z Ubisoftu. Jak je ale všeobecně známo, s THQ to nedopadlo dobře a co osud nechtěl, montrealskou pobočku i s nadaným designérem koupil právě Ubisoft, projekt zrušil a o několik měsíců Désilets již podruhé z Ubisoftu odešel. Dlouhé tři roky se pak pral o práva na hru, kterou vymyslel v THQ, až ji v roce 2016 konečně získal zpět a po vydání Ancestors se na ni konečně může plně soustředit.

Sám o tom otevřeně hovořil na zmiňované konferenci a nyní je už téměř jisté, že se vývoj hry rozběhne. Désilets v tom navíc vidí samá pozitiva a očividně si užívá pohodlí, které mu nezávislá forma jeho studia poskytuje: „Nejlepší na tom všem je, že to už nebude ta hra, která vyjde po Assassin‘s Creed: Brotherhood, je to hra, která vyjde po Ancestors. Není to hra, na které pracuje THQ Montreal, je to hra od studia Panache. Už jsme našli své vlastní DNA, náš rukopis, a i když vám toho nechci prozradit mnoho, půjde o příběhovou hru o ďáblovi.“ Na tomto místě se sluší poznamenat, že poté, co Désilets získal zpět práva na využití značky 1666: Amsterdam, ji shodou okolností na konferenci Reboot Develop v roce 2016 prezentoval krátkou ukázkou, ze které je jednak vidět určitý assassínský nádech, ale hlavně neotřelé herní mechanismy, které počítají s převtělováním v podobném duchu, jako tomu bylo před lety ve hře Messiah. Samozřejmě s tím rozdílem, že si zahrajeme za příslušníka pekla a náplní hry bude lidem škodit.

Bojoval jsem za Amsterdam – nechtěl jsem, aby měli mojí hru – a získal jsem ho zpět. Musel jsem jej pak prodat sám sobě, to je divné, co? Musel jsem tuhle hru osobně prodat studiu Panache.

„Chci udělat hru o ďáblovi. Nesnáším horory, tenhle žánr prostě z nějakého důvodu nedokážu vystát, takže je to pro mě výzva. Ale miluji Amsterdam, líbí se mi, jak zní rok 1666 a chci to udělat. Chci to udělat,“ dodal pak Désilets na konferenci. Aby jindy spíše rozverně naladěný designér dodal vážnosti svým slovům, připomněl, že kvůli značce před lety málem přišel o střechu nad hlavou a naznačil, že boj s Ubisoftem o práva nevyhrál jen tak pro nic za nic. „Bojoval jsem za to – nechtěl jsem, aby měli mojí hru – a získal jsem ji zpět. Musel jsem ji pak prodat sám sobě, to je divné, co? Musel jsem ji osobně prodat studiu Panache,“ poodhalil Désilets ještě pozadí toho, jakým způsobem se může jeho společnost vůbec pustit do vývoje. Ani tak ale samozřejmě ještě není vyhráno.

I když je na první pohled zřetelné, že některé z prvků Ancestors: The Humanikd Odyssey bude možné využít i v Amsterdamu – zejména převtělování a pohyb po mapě – může se v závěru projevit skutečnost, že nyní za hrou nebude stát velký vydavatel s budgetem pro AAA hru. Sám Désilets se toho ale nebojí, chtěl by Panache nechat narůst ze současného stavu přibližně 35 zaměstnanců na 50 a stále věří, že mohou stvořit tzv. třííčkovou hru, kde ono I symbolizuje termín indie. Držíme palce, tenhle koncept totiž skutečně vypadá opravdu slibně a navíc by 1666: Amsterdam mohl odpovědět i na hypotetickou otázku – jak by asi vypadal Assassin‘s Creed, kdyby Désilets nikdy z Ubisoftu neodešel…

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru