Už v loňském roce mluvil japonský designér Hidetaka „Swery“ Suehiro o tom, že by rád jednou spolupracoval s Goičim „Sudou51“ Sudou. Oba slavní vývojáři – které pojí i vášeň pro přezdívky – se potkali na konferenci PAX, sdíleli půlhodinový blok otázek a odpovědí a následně se spolu fotili jako staří známí. Redaktorům magazínu Destructoid to proto nedalo a autora hororové hry Deadly Premonition se zeptali, co tedy spolupráci brání: „Pokud se naskytne příležitost, velmi rád bych do toho šel. Jediná věc, která ale stojí v cestě, jsou naše vlastní hry, na kterých momentálně děláme,“ řekl Suehiro loni v lednu. On sám v té době dokončoval hru The Missing, přičemž jeho kolega Suda měl plné ruce práce s dalšími No More Heroes. A ačkoliv už mají oba vývojáři rozpracovány další tituly, dokázali najít dostatek prostoru k tomu, aby se mohli nad společným projektem bavit konkrétněji. Vybrali si pro to stream na japonské mutaci IGN a během něj se dohodli, že jejich hrou bude horor, který pracovně označují Hotel Barcelona.
Příležitost chytila za pačesy vydavatelská společnost Devolver Digital, která oběma vývojářům poskytne rovný milion dolarů na vývoj a obstará záležitosti spojené s vydáním hry. Všechno ostatní pak už zřejmě bude na Swerym se Sudou51, kteří během streamu nešetřili zajímavými nápady. V první řadě se shodli na tom, že by hra měla být jednoduchá a přístupná, z čehož lze usoudit, že možná přemýšlí nad titulem pro mobilní zařízení, nebo platformy jako Google Stadia. Co se týče atmosféry a žánrových aspektů, mělo by jít sice o horor, ale oba vývojáři k němu chtějí přistoupit podobně jako ke svým filmům přistupuje David Lynch. Zároveň pak mluvili o možnosti, že hráči nebudou hrát za kladného hrdinu, ale hra po nich bude chtít dělat věci, které obvykle nedělají, nebo dělat nechtějí. Pokud vás zaujal název hry, Suda51 během streamu potvrdil, že tím automaticky nepotvrzuje, že se nový horor bude odehrávat ve Španělsku, sám s úsměvem dodal, že by se díky tomu mohli do Barcelony se Swerym alespoň podívat.
Jestli se vám zdá podobný start spolupráce trochu zvláštní, je zřejmě nutné poukázat na to, že zmiňovaní designéři spolu chtěli pracovat již dřív, a to na VR hře s tematikou jídla. Během probírání nápadů se ale prý opili a následně úplně zapomněli, co že to vlastně vymysleli, takže pro jistotu další schůzku udělali před lidmi a nechali si ji natočit pro pozdější použití. Překladatel, který byl rozšafné debatě přítomen, nicméně v závěru upozornil, že pořád jde jen o prvotní nástin konceptu a oba vývojáři se o projektu budou dál bavit a své myšlenky upravovat. A když odhlédneme od způsobu, jakým ke spojení došlo, mohlo by jít skutečně o zajímavou záležitost. Jak už padlo v úvodu, Deadly Premonition i No More Heroes jsou výrazní zástupci svých žánrů a logicky nejde o jediné tituly, na kterých v průběhu let pracovali. Suda51 se pohyboval kolem vývoje Wiičkového Fatal Frame, Lollipop Chainsaw nebo Killer is Dead, zatímco Swery má na kontě vedle Deadly Premonition také Lord of Arcana či D4: Dark Dreams Don‘t Die.
Příslib je to tedy poměrně velký, za všechny ale musíme doufat, že ne větší než lahev saké, kterou by se chtěli oba pánové potěšit…