branding
World of Airports, Haug.land, V nové české hře budete řídit letiště i aerolinky

V nové české hře budete řídit letiště i aerolinky

Manažer World of Airports vychází už příští týden a nebude v něm chybět pražské letiště

17. 10. 2019
Název: World of Airports Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr: , Datum vydání: 22. 10. 2019

V roce 2017 zamířila na iOS a Android velmi pěkná česká hra AirportPRG, v níž jste se stali letištním dispečerem na starém ruzyňském letišti. Titul vás provedl historií první poloviny 20. století, odbavovali jste skutečná stará letadla, řídili provoz na ploše, tankování paliva, nakládání zavazadel i výstup a nástup cestujících. Jedná se o velmi příjemný manažer, který řadě hráčů bohužel unikl. Jeho autoři v úterý 22. října vydají duchovního nástupce původní hry pod názvem World of Airports. Novinka je po všech stránkách větší a ambicióznější. Trestuhodně se jí ovšem nedostává pozornosti, a to jsme se rozhodli změnit, abyste měli o důvod víc se na úterý těšit.

Jakub Kadlec je letecký nadšenec a navíc aktivní pilot, takže od první chvíle podle svých slov věděl, že by jeho hra měla čerpat z tohoto prostředí.

Než se ale dostaneme k World of Airports, musíme si trochu zrekapitulovat předchozí počin od stejných autorů. Za bezplatnou autentickou hrou bez reklam i mikrotransakcí stojí společnost Haug.land. To však rozhodně není primárně herní studio. “Jako firma se převážně pohybujeme v abstraktním vývoji firemních aplikací určených pro kontrolu a řízení logistických operací v automotive. U takovýchto aplikací je největší úspěch, když je uživatel přijme a aktivně využívá. Nikdy to není ale o zábavě a radosti z používání. Takže to, že uděláme hru, byla taková interní potřeba vytvořit něco, co bude mít měřitelné parametry úspěchu. Pro kluky v týmu to byla taková odpočinkově motivační aktivita,” prozradil nám majitel firmy a designér obou her Jakub Kadlec.

Jakub je letecký nadšenec a navíc aktivní pilot, takže od první chvíle podle svých slov věděl, že by jeho hra měla čerpat z tohoto prostředí. “Historická letadla, třicátá léta a určitý typ vlastenectví mne postupně nasměroval k ruzyňskému letišti a jeho příběhu,” vzpomínal s tím, že se ale nespokojil s přibližnou podobou a variací na skutečnost. “Vzhledem k tomu, že jsem chtěl mít hru co nejautentičtější, bylo potřeba několik schůzek přímo na letišti s pamětníky, kteří měli jakékoliv povědomí o původním chodu letiště. Až téměř před dokončením hry jsem ji prezentoval pražskému letišti, abych získal povolení k použití značky a jména. Prezentace vyvolala velmi pozitivní reakci a letiště nám pomohlo s marketingem při spuštění hry,” vysvětlil autor, jak je možné, že hra nese oficiální zaštítění.

Na druhé straně partnerství přineslo i další tlak na autory. “Vydání muselo proběhnout ještě v roce 2017 v rámci oslav 80 let vzniku letiště. To znamenalo dost výrazné zkrácení příběhové linky,” povzdechl si. A odtud možná pramení i nápad na rozšířenou verzi původního projektu. “Vývoji předcházelo velmi intenzivní historické pátrání, tak abychom dosáhli co možná nejvěrnějšího zpracování. Ve hře je spousta detailů, kterých si 99 procent hráčů vůbec nevšimne, například autentické typy a volačky letadel, přesná kopie budovy letiště, nápisy na hangárech, světelný maják, zadržovací nádrž, Gonio budova před ranvejí, styl odbavování a použitá technika, vývoj a rozježdění travnatých ranvejí a stovky dalších,” vyjmenovává Jakub Kadlec poctivé maličkosti AirportPRG. “Také bylo zajímavé vymyslet jak začlenit historické události, aby nedošlo ke zkreslování a hra zůstala zábavná,” doplňuje.

Pokud vás dosud povídání nenalákalo, utíkejte si AirportPRG vyzkoušet. Jak už bylo řečeno, hra nic nestojí, nabízí chytlavou hratelnost, má příjemnou stylizovanou 3D grafiku a pyšní se výbornými hodnoceními od uživatelů na iOS i Androidu. Nejenže se stanete šéfem letiště, ale budete moci obdivovat i jeho proměnu a rozvoj v letech 1937 až 1947. Fanoušky historie i letectví potěší skutečné stroje, zajímavé detaily a různé maličkosti. Třeba skutečnost, jak se autoři vypořádali s okamžikem, kdy jsme se stali protektorátem. Navíc si tak uděláte lepší představu o tom, co můžete očekávat od chystané novinky.

Nově budou k dispozici hned tři mezinárodní letiště – Praha, Innsbruck a Bari. A další mají časem přibýt.

Ale teď už konečně honem rychle k World of Airports. Hra vychází 22. října a znovu míří na iOS i Android. I když tentokrát autoři uvažují také o dalších platformách. “Je pravděpodobné, že uděláme port na Windows a macOS, ale není to teď úplně priorita,” prozradil nám Jakub Kadlec. Nově budou k dispozici hned tři mezinárodní letiště – Praha, Innsbruck a Bari. A další mají časem přibýt. Mělo by jich prý být až několikanásobně víc. Nejde už jen o chod letiště, ale celých aerolinek. Vybudujete své vlastní, budete rozvětvovat svou síť o nové destinace a upravíte si i design letadel, respektive jejich barevné provedení. Současně ale půjde vylepšovat zázemí samotného letiště. Svou flotilu budete postupně rozšiřovat od menších vrtulových letadel až po velké širokotrupé proudové stroje a můžete hrát on-line se svými přáteli napříč platformami.

“WoA je logickým navázáním na AirportPRG, kdy jsme vyslyšeli přání komunity a udělali hru z moderní éry. Nadstavbou je to, že je hra on-line a hráči si mohou posílat letadla mezi sebou. WoA je založena na podobném principu jako AirportPRG, tedy že základní gameplay je o včasném a efektivním odbavování letadel,” říká Jakub Kadlec s tím, že jednotlivá letiště si hráč rozšiřuje a vylepšuje tak, aby zvyšoval kapacitu a zrychloval jednotlivá odbavení. Dále si může hráč nakupovat letadla do vlastní flotily a ty posílat na jiná letiště,” upřesňuje, v čem se novinka liší od debutu.

Autoři se svou hrou dokonce vstoupili na crowdfundingovou platformu Indiegogo, ale bohužel nezaznamenali výraznější ohlas. “Obecně je u nás trochu problém s marketingem a PR. Není na to čas a ani na to nejsme úplně stavěni, takže marketingové výstupy nejsou vždy na top úrovni,” připouští sebekriticky Jakub. To ale neznamená, že by tým fanoušky přehlížel. “O komunitu z předchozí hry i z neúspěšné kampaně se snažíme starat co nejlépe, protože od nich máme spousty nápadů a připomínek a hlavně nám pomáhají s testováním,” vysvětlil Jakub Kadlec. S ohledem na neúspěch na Indiegogo ale není možné teď naplnit vizi World of Airports v celém původním rozsahu. “Protože kampaň nebyla úspěšná, musíme i nadále náš čas primárně věnovat komerčním projektům a WoA děláme v podstatě jen ve volném čase. Na druhou stranu je ve hře spousta mechanik, které nás při spuštění kampaně vůbec nenapadli a teď se jeví jako velmi zábavné,” vysvětlil Jakub.

O ta největší lákadla však tak jako tak určitě hráči nezůstanou ochuzeni. Tyká se to namátkou třeba obsažených letounů, kde se můžete těšit na všechny nejběžnější typy, které dnes potkáte na nebi. “Co bylo slíbeno v kampani, ve hře bude. Celá flotila se pak bude dále rozšiřovat o jak běžné kousky, tak o unikátní stroje – historické i koncepty budoucnosti,” naznačil Jakub Kadlec. Potenciál pro další rozvoj je přitom téměř nekonečný. Stačí se jen zasnít. Na letišti se děje tolik věcí, o které se musí někdo starat. Pracují na něm tisíce lidí všech možných profesí a specializací. Přes den i v noci, v létě i v zimě.

Hra bude oficiálně vydána příští úterý během akce, která se uskuteční symbolicky na Letišti Václava Havla Praha.

Stejně jako v případě první hry i World of Airports si budete moci stáhnout zdarma, tentokrát je však titul podpořen mikrotransakcemi. “Na rozdíl od první hry mají, hráči možnost si vypomoci nákupem zlatých letadel, která následně mohou vyměnit za in-game peníze nebo použít k odemykání nových typů letadel a letišť,” popsal princip autor myšlenky. “Snažili jsme se, aby hra byla plnohodnotně hratelná i bez in-appů, což se dle mého názoru povedlo. Na druhou stranu pro další rozvoj hry by nám občasný hráčský nákup pomohl, protože dosavadní styl vývoje je dlouhodobě neudržitelný. Alespoň to říká moje manželka,” směje se Jakub.

Malý a nepochybně talentovaný tým prokázal velké nadání už při práci na první hře a novinka vypadá, že by mohla být po dlouhé době skutečně povedeným manažerem vzdušného přístavu. O tuto disciplínu se totiž během let pokusili leckdo, ale jen minimum her a autorů v ní nakonec skutečně uspělo. Držíme palce, aby titul World of Airports byl jedním z těch vyvolených. Hra bude oficiálně vydána příští úterý během akce, která se uskuteční symbolicky na Letišti Václava Havla Praha, a my budeme samozřejmě u toho.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru