V neděli to byly přesně dva roky, kdy se v předběžném přístupu na Steamu objevily Mashinky. Projekt českého vývojáře Jana Zeleného se nezalekl obrovské konkurence na poli přepravních tycoonů a už v první fázi early accessu představil funkční, pěkně vypadající a hlavně odladěnou hru, ve které bylo možné utápět desítky hodin volného času. Postupem dalších měsíců navíc díky píli a zodpovědnosti autora do hry neustále přibýval nový obsah a kolem Mashinek se i soudě dle komentářů vytvořila početná a hlavně šťastná komunita, která ke druhým narozeninám obdržela významný update. Vedle vlaků, na které se dosud Mashinky výhradně zaměřovaly, je konečně možné do přepravního soukolí zapojit i silniční vozidla.
„Když jsem dva roky nazpět vydával Mashinky do programu předběžného přístupu, dal jsem vám několik slibů co bude ve hře před jejím plným vydáním zahrnuto. Nastínil jsem vizi, na které se toho mnoho nezměnilo a ty dva roky se ji snažím plnit do posledního puntíku,“ píše Jan Zelený v příspěvku na Steamu. Vyjmenovává pak, že silniční doprava se momentálně týká jen prvních tří etap a bude do hry implementována postupně. Už nyní je ale možné jednak využít hromadnou dopravu ve městech, navíc s využitím automaticky generované infrastruktury, nebo vlastními silnicemi, mosty a tunely spojovat jednotlivá města a vesničky. Pokud však něco skutečně zdobí Mashinky, jsou to nenápadné detaily, na které mnohdy zapomínají i velké týmy kolem ještě rozsáhlejších projektů. Proto nás vlastně ani nepřekvapuje, že se vozidla v Mashinkách umí předjíždět, počítají s výmoly či setrvačností, nebo umí couvat, aby nedocházelo k „magickému“ otáčení v depech.
Silniční doprava je pak samozřejmě navázána na tu železniční, takže už nyní je možné sdílet zastávky a doplňovat jeden typ přepravy druhým, je-li to vhodnější. Přispívá to i celkovému realismu, protože ani ve skutečnosti nejezdí vlaky do všech míst a silniční dopravou můžete velkým uzlům významně ulehčit. Již brzy bychom se navíc měli dočkat také vozidel pro převoz jídla a drobného zboží, což opět odpovídá skutečnosti a pomůže vám to při efektivním plánovaní celé transportní transportní sítě. A když už budete mít hotovo, stejně jako v případě vlaků, také ve vozidlech se budete moci svézt a podívat se na svět hry zase z jiné perspektivy.
„Protože jsou silniční vozidla skutečný game changer, doufám, že jim dáte šanci, pošlete mi zpětnou vazbu a hlavně si je zamilujete tak jako já,“ říká autor hry. Dodává však, že silniční doprava je zcela volitelnou součástí, a pokud pro vás dosud byly Mashinky synonymem vlaků, nemusíte na tom nic měnit. Faktem totiž je, že kromě vlastního přidání nových vozidel bude nutné ještě postupně odladit další věci, jako je například velikost map, nebo vlakové přejezdy, které mohou momentálně působit dosti nebezpečně. Systém automatické závory zafunguje, je-li v bloku ohraničeném návěstidlem vlak, pokud však umístíte návěstidlo příliš blízko přejezdu, nemusí závora spadnout včas a dojde ke katastrofě. I to se tedy stane tématem budoucích updatů, pomocí kterých se hra bude posouvat vstříc svému vydání, které Jan Zelený momentálně odhaduje na rok 2020.