Společnost Ubisoft představila nový titul Rabbids Coding. Není to však klasická hra v pravém smyslu, ale nástroj s jehož pomocí si můžete osvojit základy programování. To se podle Ubisoftu stává v digitálním věku jednou ze elementárních dovedností, přičemž výuka a osvojení si těchto znalostí bude podle autorů čím dál důležitější. Nebyl by to ale Ubisoft, aby k problému nepřistoupil hravou formou a nevyužil jedné ze svých populárních značek.
Počin Rabbids Coding má nabídnout zábavný i vzdělávací rozměr. Úkolem hráčů bude vyčistit vesmírnou loď zamořenou králíky. Toho půjde dosáhnout tak, že budete udílet instrukce jednomu z nich za pomoci speciálního ovládacího zařízení. Podle autorů hra nevyžaduje žádnou předchozí znalost programování. Pokyny budou jednoduché, půjde je vybírat z menu, řetězit a snadno testovat stisknutím příslušného tlačítka. Neúspěch přitom nebude titul nijak trestat a naopak hráče povzbudí, aby se opravil, pokud nedosáhne očekávaného výsledku.
V každé úrovni je vaším úkolem dosáhnout pokud možno co nejjednodušší možné instrukce, s níž lze zadání splnit.
Smyslem Rabbids Coding je obeznámit zájemce s konceptem programování, aniž by na něj musel někdo dohlížet a instruovat jej. Každý může s tímto nástrojem pochopit základy vlastním tempem bez ohledu na věk a skutečnost, jak rychle si učení osvojuje. V každé úrovni je vaším úkolem dosáhnout pokud možno co nejjednodušší možné instrukce, s níž lze zadání splnit. Jakmile hráč pochopí základy, k dispozici mu je snadboxové prostředí umožňující volně zkoumat a hrát si s dalšími možnostmi.
Titul Rabbids Coding bude k dispozici zdarma od 8. října na platformě Uplay. Stačí na něj prý každý, kdo umí číst. Ubisoft navíc doufá, že se nástroj ujme i ve vyučovacích hodinách na školách a kurzech po celém světě. Celkem hra nabídne 32 úrovní a každá z nich přitom zřejmě prověří trochu jinou oblast logiky a základů programování.
Game director Olivier Palmieri věří, že zábavnost a přístupnost titulu osloví všechny a že novinka dokáže, že programování není ve skutečnosti zase tak složité. “Vytvořili jsme příručku, aby bylo možné hru využít ve školách, dětmi i dospělými. S její pomocí si můžete udělat kurz ve škole i doma s dětmi. Je to velmi jednoduchý a přístupný způsob, jak prozkoumat logiku programování,” dodal Palmieri pro magazín Video Games Chronicle.
Musím říct, že se mi nápad velmi zamlouvá. Samozřejmě zatím netuším, jak povedené bude zpracování nástroje, ale samotná myšlenka stojí za pochvalu a s trochou štěstí by gigant formátu Ubisoftu mohl přijít s něčím povedeným, co se mu podaří rozšířit díky oblíbené značce v podobě Rabbids.
Poslední dva díly Origins a Odyssey se navíc rozrostly o takzvaný Discovery Tour mód, v němž můžete bez boje jen prozkoumávat svět a obeznámit se hravou formou s jeho historií.
Rabbids Coding bude nepochybně mnohem jednodušší nástroj než Super Mario Maker nebo Dreams, ale je také určen pro úplné začátečníky, a to i ty nejmladší. S ohledem na svou jednoduchost by také mohl hypoteticky zamířit na dotyková zařízení, tedy mobily a tablety, které jsou mezi dětmi nejrozšířenější platformou.
Nejde navíc o jedinou aktivitu Ubisoftu na poli vzdělávání. Stačí se podívat na sérii Assassin’s Creed. Ta má sama o sobě edukativní rozměr. Poslední dva díly Origins a Odyssey se navíc rozrostly o takzvaný Discovery Tour mód, v němž můžete bez boje jen prozkoumávat svět a obeznámit se hravou formou s jeho historií. Vedle toho je pro Odyssey k dispozici i Story Creator Mode, v němž si lze vytvořit svůj vlastní příběhový quest.