array(47) {
["_edit_lock"]=>
array(1) {
[0]=>
string(12) "1742368673:2"
}
["_edit_last"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "2"
}
["_thumbnail_id"]=>
array(1) {
[0]=>
string(6) "226811"
}
["onesignal_meta_box_present"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "1"
}
["onesignal_send_notification"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["onesignal_modify_title_and_content"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["onesignal_notification_custom_heading"]=>
array(1) {
[0]=>
NULL
}
["onesignal_notification_custom_content"]=>
array(1) {
[0]=>
NULL
}
["nadpis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_nadpis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b768e4aaf081"
}
["podnadpis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(98) "Před vydáním zajistili, aby na nic takového nedošlo. Pro studio šlo o velice depresivní den"
}
["_podnadpis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b768e50af082"
}
["alternativni_vypis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(146) "Pro vývojáře Palworldu byla žaloba od Nintenda šokem. Před vydáním zajistili, aby na nic takového nedošlo. Šlo o velice depresivní den"
}
["_alternativni_vypis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5c87e33428d16"
}
["youtube"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_youtube"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b88296e59a70"
}
["sipka"]=>
array(1) {
[0]=>
string(6) "yellow"
}
["_sipka"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b8ef4780759d"
}
["seznam_rss"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "0"
}
["_seznam_rss"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5e00ae3f6f092"
}
["karta"]=>
array(1) {
[0]=>
string(6) "180289"
}
["_karta"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76921533353"
}
["recenzovana_verze"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_recenzovana_verze"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76931623120"
}
["skore"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_skore"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b7698f3f97ee"
}
["testovana_verze"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_testovana_verze"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b852d98f5dc9"
}
["plusy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_plusy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76966215002"
}
["minusy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_minusy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76968715004"
}
["hodnoceni"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_hodnoceni"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76987c0f80b"
}
["galerie"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_galerie"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76944bc8b60"
}
["galerie2"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_galerie2"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b88191610d51"
}
["galerie3"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_galerie3"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b88192210d52"
}
["boxy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_boxy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b853d1b80254"
}
["_pageview_20250318"]=>
array(1) {
[0]=>
string(3) "999"
}
["response_body"]=>
array(1) {
[0]=>
string(337) "{"id":"e5802259-1815-4767-9997-866a132d8163","external_id":"1f6b2d9e-d435-14ce-d449-2dc1af8dec44","warnings":["You must configure iOS notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to iOS users.","You must configure Android notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to Android users."]}"
}
["status"]=>
array(1) {
[0]=>
string(3) "200"
}
["_pageview_20250319"]=>
array(1) {
[0]=>
string(4) "1106"
}
["_pageview_20250320"]=>
array(1) {
[0]=>
string(3) "110"
}
}
Už po představení Palworldu se mezi hráči i v médiích často mluvilo o podobnosti s Pokémony, leč s jistými vymoženostmi, jelikož nebylo možné podobnost přehlédnout. Později byli vývojáři z Pocketpair konfrontováni s tvrzeními, že mají využívat umělou inteligenci nebo přímo kopírovat modely Pokémonů, proti čemuž se ohrazovali. Sami si navíc byli jistí, že se před vydáním postarali o vše potřebné, aby s jejich hrou bylo vše legálně v pořádku, což se jim v Japonsku povedlo. Přesto se nakonec v září loňského roku ozvalo Nintendo a studio Pocketpair oficiálně zažalovalo. Právě k této události se během svého panelu na GDC 2025 vrátil komunitní manažer John Buckley, podle něhož šlo pro všechny o velice depresivní den a samotná žaloba byla šokem.
Buckley připomněl všechny legální kroky, které učinili, a uvedl, že s ničím takovým díky tomu ani nepočítali. Proto byli po obdržení žaloby velice překvapení a pochopitelně to nebyl dobrý pocit, jak z panelu přepsal například magazín PC Gamer. Následně se tedy museli znovu spojit v právníky, aby se nakonec dozvěděli, že jde o problémy s patenty. S detaily ohledně žaloby a údajně porušených patentů se vývojáři veřejně svěřili v listopadu, přičemž odborníci mluvili o šikaně ze strany Nintenda a poznamenávali, že se často jedná o základní herní prvky. Všechny tři dotčené japonské patenty byly navíc přihlášeny až po vydání Palworldu v předběžném přístupu, což tehdy vývojáři v prohlášení zdůrazňovali. Nálada ve studiu byla toho dne mimořádně pochmurná, navíc se vývojáři zrovna připravovali na vydání hry na PlayStation a na účast na Tokyo Game Show. Zatímco dříve byli velice aktivní například co se týče propagace a vystupování na sociálních sítích, zatímco hlásili, že vše vyřešili, poté se však rozhodli stáhnout, a dokonce se najali ochranku. „Stručná odpověď je, že to nebylo dobré,“ shrnul Buckley.
Buckley se během panelu vyjádřil i k ohlasům po spuštění předběžného přístupu s tím, že tehdy bylo v módě Palworld nenávidět a že ne všichni vývojáři by tento nátlak a negativitu ustáli, zatímco jim se podařilo udržet všechny zaměstnance a nadále pracovat. Znovu navíc zopakoval, že nepoužili generativní umělou inteligenci, ačkoli si to stále spousta lidí myslí. Vzhledem k tomu, že jde o aktivní soudní spor, se však odmítl dále vyjadřovat k jeho průběhu. Nadále by však mělo platit, že až na to dojde, hodlají se v Pocketpair bránit.
A to tady výjimečně vyjádřil svůj (byť nikoliv hluboký) názor a tedy, překvapivě, jen nezopakoval článek, ve třech větách..
Teď ti napíše něco, že se má právo se vyjadřovat k jakémukoliv článku se mu zachce (což je pravda), či něco obdobného..
Ale zase jsem proti šikaně, kór když jeho příspěvky zjevně nemají zlý ani nenávistný úmysl a jsou slušné. Takže mu odepisuji, jen v případech totálních blábolů.