Herečka Ashley Burch sdílela na TikToku video, ve kterém vyjadřuje své znepokojení nad uniklým videem od Sony a vývojářů z Guerrilla Games. Jde o záznam prezentace za zavřenými dveřmi, kterou vedl Sharwin Raghoebardajal z PlayStation Studio Advanced Technology Group koncem loňského roku a ve kterém demonstruje napojení umělé inteligence na hru Horizon Forbidden West. Zásahem Raghoebardajala a jeho týmu vznikl ve hře speciální režim pro rozhovor s Aloy a do vlastního hraní pak přibyla možnost pomocí hlasu stále s hlavní hrdinkou komunikovat a rozebírat aktuální dění. Ačkoliv výsledek zejména v režimu pro rozhovory působí nepřirozeně, jak ve smyslu animace, tak ve smyslu herectví, Burch se i v souvislosti s probíhající stávkou SAG-AFTRA kvůli využívání umělé inteligence v herním odvětví obává coby herečka o svou budoucnost.
Herečka potvrdila, že níže přiložené video viděla a že se jí ozvali vývojáři z Guerrilla Games. Ujistili ji, že demo nevychází ze žádného projektu, který by byl aktuálně ve vývoji a že k jeho pořízení nebylo využito nic z předchozí práce herečky na sérii Horizon. „Ale abych tak řekla, cítím obavy. Ne o Guerrillu, Horizon, můj vlastní výkon nebo mojí kariéru, ale o celou tuhle formu umění, herectví,“ řekla Burch. Připomněla, že SAG-AFTRA v těchto chvílích pořádá stávku právě v souvislosti s umělou inteligencí a jejím používáním v herním vývoji, takže právě tento příklad bere jako určitý důkaz, že je třeba ukotvit celou řadu důležitých věcí. Ashley Burch opakuje požadavky odborů, které jsme minulý týden rozebírali v samostatném článku a podtrhuje věci jako férovou odměnu nebo transparentní komunikaci stran toho, jak budou data od herců – ať už jde o hlas nebo třeba o výkon ve studiu pro motion-capture, do budoucna využívány.
Burch ve zbylé části videa varuje před tím, že problém nastane, až někdo v budoucnu podobné demo skutečně spojí s výstupy od herců, kteří tím pádem – bez patřičné ochrany v podobě nových a férových smluv – ztratí jakoukoliv šanci na další honoráře a samotné uplatnění. Dále herečka mluví o tom, že by si přála, aby vyrostla další generace herců, už jen proto, v jak velké oblibě má herní odvětví a jak ráda do něj přispívá. Faktem ovšem zůstává, že herní studia jsou na špičce digitálního audiovizuálního vývoje a je přirozené, že podobné technologie chtějí a budou využívat. Co se týče samotného videa, komentáře spíše směřují k tomu, že rozprava s Aloy je v podstatě jen převlečeným chatbotem v podání „standardní“ umělé inteligence, bez ohledu na to, že je reaktivní a umí zpětně například zrekapitulovat, co se odehrálo během segmentu vlastního hraní. Výstup za pomoci uměle vygenerovaného jazyka – konkrétně došlo na jednoduchý převod z textu na hlas – pak skutečně nepůsobí živě a objevují se i sarkastické poznámky, že hrát za umělou technologií poháněného operátora servisní linky k internetovému připojení není ničím snem.
Není ale sporu, že v podstatě každým dnem jsme blíž k nastavení standardů v používání umělé inteligence a ostřelování etických otázek například v souvislosti s již zesnulými herci, resp. zájmem využít jejich podobu či hlas. Technologie poháněné umělou inteligencí, zejména pak ty generativní, jsou navíc čím dál tím dostupnější a levnější, takže je nepochybně jen otázkou času, než výstupy budou zdánlivě k nerozeznání od práce skutečných lidí, a z toho přirozeně kouká problém významně přesahující segment videoher.
A toto je ten problém, kvôli ktorému herci už tak dlho štrajkujú. Využijú ich hlasy a podobizne pomocou AI, a už ich nebudú potrebovať a ani im nemusia zaplatiť. To je fakt mimo. Ja by som spravil kompromis. Môžu využiť herca pre AI, ale nech mu za každý performance zaplatia. Aj keď to zaňho spravila AI
Nevím proč by herci měli mít nějaké zvláštní zacházení. AI nahrazuje různé profese a prostě nahradí i herce ve filmech a hrách. Na rozdíl od jiných profesí se mohu vrátit k divadlu, tam je zatím nahradí těžko. Ale to se jim nechce, tolik to nesype. A co se týká vzhledu a hlasu, každý má na světě několik dvojníků, ty mají také nárok?
@kingstyn Ano, svým způsobem má každý někde nějakého více nebo méně „povedeného“ dvojníka. Ale ať budeš hledat maximálně pečlivě, tak nikdy nenajdeš 2 úplně stejné lidi. Ani jednovaječné dvojčata nejsou 100 % stejné. Takový je prostě zákon lidského genetického kódu. Takže dvojníci nemají nárok.
Možná že pár jedinců (největší herecké hvězdy světa) má větší honorář za dabing, ale v drtivé většině neberou žádné velké částky za dabing ve hře. Každý tvůrce hry se snaží omezit náklady na nutné minimum a jedna z možností kde je to nejschůdnější, tak je právě dabing ve hrách. Kdyby to dabérům „sypalo“ tak ty píšeš (si myslíš), tak by cena her byla o dost vyšší než je.
Až ty někdy v budoucnu ztratíš příjem z práce a tvoje rodina bude živořit protože jinou práci neseženeš jelikož tebe nahradí AI nebo robotické stroje ve fabrikách či kancelářích, potom taky budeš zastáncem AI?
Kultura není zrovna odvětví lidské činnosti kde by každý herec/dabér bral horentní částky. Spousta herců se protlouká jak může, mají tak malý příjem že musí mít třeba i vedlejší práci mimo herectví. Pokud nemají dostatek štěstí že si jich někdo někdy nějak všimne, tak se třeba vůbec nemusí prosadit i kdyby to byl talent. Pokud nevěříš, tak si projdi všechna divadla v ČR a zeptej se tam každého herce (dabéra) jaký má příjem za jeho práci.
Tobě to je možná lhostejné, ale to je tvůj problém. Osobně nechci mít dabované skrz AI, nechci aby AI napodobovala vzhled jakéhokoliv člověka. Možná si to tvým jednoduchým pohledem vůbec neuvědomuješ (?), ale začíná to maličkosti čili nahrazením dabéru nebo herců a někdy v budoucnu to může vygradovat tím, že se AI osamostatní natolik že se vzbouří a začne ničit lidstvo jako celek. Ale tobě by se to asi líbilo až za 50 nebo 100 let AI bude utlačovat nebo eliminovat tvoje děti, vnoučata, pravnoučata.
Takže bych ti doporučil aby jsi se pořádně a dlouze zamyslel než příště něco budeš chtít něco psát a benevolentně schvalovat nahrazování lidí v jakémkoliv oboru tou AI.
Jestli ty rozeznáš jednovaječná dvojčata ve hře či filmu, tak smekám. Jinak stejně jako většina lidí v diskuzích reaguješ na něco co jsem nenapsal. Nikomu nepřeji ztrátu zaměstnání kvůli AI, i mě to brzy čeká. Jen nevidím důvod, proč by herci měli mít výhody nad ostatními.
P.S.: Že ty by jsi v roli AI utlačoval a eliminoval lidi neznamená, že to samé bude dělat AI.
@kingstyn „Jestli ty rozeznáš jednovaječná dvojčata ve hře či filmu, tak smekám“.
Nepřekvapuje mne že jsi nepochopil, že to bylo myšleno všeobecně (globálně) – tudíž také (nejen) na herní oblast.
@kingstyn „Jinak stejně jako většina lidí v diskuzích reaguješ na něco co jsem nenapsal. Nikomu nepřeji ztrátu zaměstnání kvůli AI, i mě to brzy čeká“.
Reaguji přesně na to co jsi napsal. Jenom se na to nedívám tvým jednoduchým pohledem, ale vidím věci v souvislostech, v širším měřítku. Nic neexistuje samo o sobě ve vzduchoprázdnu, vždy něco s něčím souvisí. Stačí se podívat do historie lidstva, pochopit jí a poučit se z ní.
@kingstyn „Jen nevidím důvod, proč by herci měli mít výhody nad ostatními“.
Neříkám/nepíšu že herci mají mít výhody na rozdíl od jiných profesí lidského konání. To v mých slovech nikde není. Ale pokud se herci (dabéři) bojí o svojí práci, o budoucnost jejich oboru a hlavně pokud se nebojí ozvat, tak ať mají to co si chtějí vybojovat.
Pokud je to lidem v jiných oborech (jakýchkoliv) lhostejné že je asi bude nahrazovat AI nebo robotizace a tím přijdou o práci, pokud budou tito lidé jenom ovce ve stádu a neozvou se za svoje práva, potom je to jejich problém že jsou/budou lhostejní.
@kingstyn „P.S.: Že ty by jsi v roli AI utlačoval a eliminoval lidi neznamená, že to samé bude dělat AI“.
Nenapsal jsem že bych v roli AI lidi utlačoval nebo eliminoval. Takže se nauč číst a nepřekrucuj význam – tak jak se to tobě hodí – toho co někdo (kdokoliv) píše nebo říká.
Každý vidím – a kdo není s otevřenýma očima slepý – tak to musí vidět taky, jak už v dnešní době je AI snadno zneužitelná. Stačí se podívat na internet, tam je důkazů více než dost.
AI je technologie, pouze 1 a 0 generované strojem – bez citů, bez soucitů, bez emocí, atd. Pokud tato „chytrá“ technologie vytvořená lidmi nebude mít dostatečně tvrdé mantinely jejího užití, potom nikdo nemá nic jistého, potom nelze vyloučit že se taková technologie může za 50 nebo 100 let zvrhnout v něco co převezme kontrolu nad světem a tudíž i lidstvem.
Film, hry, ale i celá reálna lidská historie nabízí dost příkladu jak se něco původně dobře zamýšleného zvrhlo v něco škodlivého nebo ničivého. Každou věc je potřeba vidět v širších souvislostech. Bohatě stačí se podívat na seriál StarGate (1997–2007) – v době kdy se to natáčelo, tak věci tam ukazované byly čistým sci-fi a dnes už jsou některé z nich po cca +/- 20 letech realitou.
Tak či onak a jednoduše/stručně řečeno – nechci aby světu vládla AI. Technologie tvořená strojem, technologie která dělá chyby – viz lidé se 6 prsty a jiné podobné věcí.
Vyplývá z toho všeho že nikdo (ty, já, kdokoliv) není dnes schopný předvídat jak a v co se může AI změnit, co může nebo bude v budoucnu dělat. Takže pokud lidé pracující v kultuře – herci, dabéři, atd. – mají oprávněný pocit že je budoucnost jejich oboru nějak ohrožená, potom jim fandím v tom že se rvou o svoje práva, že chtějí jednoznačné a nepřekročitelné pravidla pro AI.
Prostě se nedívám na věci omezeným a úzkým pohledem, prostě vidím věci v souvislostech.
Bod 1. Já to pochopil, ale ty jsi nepochopil, že tady se bavíme k článku o herečce ve hře, tak jsem se tě k tomu snažil jemně vrátit.
Bod 2. Pokud si k tomu co jsem napsal přidáváš cokoliv, ať už si pod těmi širšími souvislostmi představuješ cokoliv, tak vážně nereaguješ přesně na to co jsem napsal, ale na to co sis k tomu přidal ty sám.
Bod 3. Jasně, tuhle moderní blbost vidím všude. Jen podle mě má být člověk hodnocený podle své práce a né podle toho kolik si dokáže vyhádat a urvat.
Bod 4. Tady jsem ti jen předvedl to co tu točíš ty, vzal jsem širší souvislosti a vyvodil tohle.
Já beru, že ty nechceš aby světu vládla AI (za mě osobně lepší jak ti šašci co vládnou teď). Můžeš být v klidu, k tomu ještě schází spousta věcí. V současné podobě je to nástroj, který může být použitý k užitečným věcem stejně jako ke špatným. Podobně jako kladivo.
@kingstyn „Bod 1. Já to pochopil, ale ty jsi nepochopil, že tady se bavíme k článku o herečce ve hře, tak jsem se tě k tomu snažil jemně vrátit“.
Nepochopil jsi to. Co se týká jednoho herce (A.Burch), to se může týkat všech ostatních herců, dabérů, lidí v jakémkoliv jiném oboru. Přesně to je to co říkám, dívat se na cokoliv v širších souvislostech. To je to co ty nevidíš (?) nebo nechceš vidět (?).
Nejednou se již stalo, že nějaký tvůrce hry bez vědomí nebo souhlasu herců (dabérů) použil jejich práci. Podívej se jak Vortex o tom už vícekrát v nějakém článku nebo nějakém videu informoval.
@kingstyn „Bod 2. Pokud si k tomu co jsem napsal přidáváš cokoliv, ať už si pod těmi širšími souvislostmi představuješ cokoliv, tak vážně nereaguješ přesně na to co jsem napsal, ale na to co sis k tomu přidal ty sám“.
Ale ano, reaguji přesně na tvá slova. Bohužel si dosud nechceš uvědomit, že vždy má něco s něčím nějakou souvislost. Prostě že se nelze dívat na jeden článek tvým omezeným pohledem a bez souvislostí, bez širšího kontextu.
@kingstyn „Bod 3. Jasně, tuhle moderní blbost vidím všude. Jen podle mě má být člověk hodnocený podle své práce a nikoliv podle toho kolik si dokáže vyhádat a urvat“.
Ano, souhlasím, člověk má být oceněný podle kvality a množství své práce. Taky neuznávám skupiny lidí které mají platy (mzdy) dost vysoké a je jim to furt málo a vykřičí si ještě více. Ale neuvědomuje si to každý zaměstnavatel, ať už je to firma nebo stát = některým lidem co dřou jako mezek tak těm pořádně nezaplatí a naopak „flákačům“ co se jenom vezou a vykřičí si to, tak ty zbytečně přeplácí přestože si to podle jejich (ne)odvedené práce nezaslouží.
@kingstyn „Bod 4. Tady jsem ti jen předvedl to co tu točíš ty, vzal jsem širší souvislosti a vyvodil tohle.
Já beru, že ty nechceš aby světu vládla AI (za mě osobně lepší jak ti šašci co vládnou teď). Můžeš být v klidu, k tomu ještě schází spousta věcí. V současné podobě je to nástroj, který může být použitý k užitečným věcem stejně jako ke špatným. Podobně jako kladivo“.
Případným negativním věcem (hrozbám) plynoucích z jakékoliv technologie se má předcházet (zabránit) dříve než bude pozdě. Vzhledem k tomu jak rychle se různé technologie rozšiřují, jak rychlý je jejich vývoj – a podle mne nedostatečně kontrolovaný a regulovaný – tak to riziko tu je ačkoliv si to třeba některří neuvědomují.
Mně může uklidňovat to že se toho pravděpodobně asi nedožiju vzhledem k mému vysokému věku. Ale ani tak jakožto starý člověk nechci svět, který by mohl být ovládaný AI, což je hrozba kterou NIKDO dnes nemůže na 100 % vyloučit.
Tímto tuto debatu s tebou končím. Přeju ti pohodový zbytek roku 2025, měj se fajn.
P.S.: Možná ti to někdy v budoucnu docvakne, že moje argumenty jsou relevantní.
Díky za diskuzi. I když myslím, že utíkáš, protože víš, že mám pravdu a nemáš jak to obhájit. Takže mi asi nic nedocvakne, neb nemá co. Ber to s humorem.
A hlavně fakt se AI zbytečně neboj, je to jen program. Boj se lidí, ti mají motivaci ti uškodit, tomu programu je to jedno.
@Lukáš Kotrus Nech ho žít v jeho jednoduchosti, v neschopnosti si uvědomovat souvislosti. Prostě mu to podle jeho příspěvků nikdy nedocvakne. Vždyť on ani nechápe že někdo ukončuje debatu s ním, protože nechce zbytečně ztrácet čas s tím jak je nechápavý.
Napíše „… fakt se AI zbytečně neboj, je to jen program. Boj se lidí, ti mají motivaci ti uškodit …“, ale už si ani u těch jeho vlastních slov ani na chviličku neuvědomí že tu AI tvoří právě ti lidé. To mluví za vše.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Možná že pár jedinců (největší herecké hvězdy světa) má větší honorář za dabing, ale v drtivé většině neberou žádné velké částky za dabing ve hře. Každý tvůrce hry se snaží omezit náklady na nutné minimum a jedna z možností kde je to nejschůdnější, tak je právě dabing ve hrách. Kdyby to dabérům „sypalo“ tak ty píšeš (si myslíš), tak by cena her byla o dost vyšší než je.
Až ty někdy v budoucnu ztratíš příjem z práce a tvoje rodina bude živořit protože jinou práci neseženeš jelikož tebe nahradí AI nebo robotické stroje ve fabrikách či kancelářích, potom taky budeš zastáncem AI?
Kultura není zrovna odvětví lidské činnosti kde by každý herec/dabér bral horentní částky. Spousta herců se protlouká jak může, mají tak malý příjem že musí mít třeba i vedlejší práci mimo herectví. Pokud nemají dostatek štěstí že si jich někdo někdy nějak všimne, tak se třeba vůbec nemusí prosadit i kdyby to byl talent. Pokud nevěříš, tak si projdi všechna divadla v ČR a zeptej se tam každého herce (dabéra) jaký má příjem za jeho práci.
Tobě to je možná lhostejné, ale to je tvůj problém. Osobně nechci mít dabované skrz AI, nechci aby AI napodobovala vzhled jakéhokoliv člověka. Možná si to tvým jednoduchým pohledem vůbec neuvědomuješ (?), ale začíná to maličkosti čili nahrazením dabéru nebo herců a někdy v budoucnu to může vygradovat tím, že se AI osamostatní natolik že se vzbouří a začne ničit lidstvo jako celek. Ale tobě by se to asi líbilo
až za 50 nebo 100 let AI bude utlačovat nebo eliminovat tvoje děti, vnoučata, pravnoučata.
Takže bych ti doporučil aby jsi se pořádně a dlouze zamyslel než příště něco budeš chtít něco psát a benevolentně schvalovat nahrazování lidí v jakémkoliv oboru tou AI.
P.S.: Že ty by jsi v roli AI utlačoval a eliminoval lidi neznamená, že to samé bude dělat AI.
Nepřekvapuje mne že jsi nepochopil, že to bylo myšleno všeobecně (globálně) – tudíž také (nejen) na herní oblast.
@kingstyn „Jinak stejně jako většina lidí v diskuzích reaguješ na něco co jsem nenapsal. Nikomu nepřeji ztrátu zaměstnání kvůli AI, i mě to brzy čeká“.
Jenom se na to nedívám tvým jednoduchým pohledem, ale vidím věci v souvislostech, v širším měřítku. Nic neexistuje samo o sobě ve vzduchoprázdnu, vždy něco s něčím souvisí. Stačí se podívat do historie lidstva, pochopit jí a poučit se z ní.
Reaguji přesně na to co jsi napsal.
@kingstyn „Jen nevidím důvod, proč by herci měli mít výhody nad ostatními“.
Neříkám/nepíšu že herci mají mít výhody na rozdíl od jiných profesí lidského konání. To v mých slovech nikde není. Ale pokud se herci (dabéři) bojí o svojí práci, o budoucnost jejich oboru a hlavně pokud se nebojí ozvat, tak ať mají to co si chtějí vybojovat.
Pokud je to lidem v jiných oborech (jakýchkoliv) lhostejné že je asi bude nahrazovat AI nebo robotizace a tím přijdou o práci, pokud budou tito lidé jenom ovce ve stádu a neozvou se za svoje práva, potom je to jejich problém že jsou/budou lhostejní.
@kingstyn „P.S.: Že ty by jsi v roli AI utlačoval a eliminoval lidi neznamená, že to samé bude dělat AI“.
Nenapsal jsem že bych v roli AI lidi utlačoval nebo eliminoval. Takže se nauč číst a nepřekrucuj význam – tak jak se to tobě hodí – toho co někdo (kdokoliv) píše nebo říká.
Každý vidím – a kdo není s otevřenýma očima slepý – tak to musí vidět taky, jak už v dnešní době je AI snadno zneužitelná. Stačí se podívat na internet, tam je důkazů více než dost.
AI je technologie, pouze 1 a 0 generované strojem – bez citů, bez soucitů, bez emocí, atd. Pokud tato „chytrá“ technologie vytvořená lidmi nebude mít dostatečně tvrdé mantinely jejího užití, potom nikdo nemá nic jistého, potom nelze vyloučit že se taková technologie může za 50 nebo 100 let zvrhnout v něco co převezme kontrolu nad světem a tudíž i lidstvem.
Film, hry, ale i celá reálna lidská historie nabízí dost příkladu jak se něco původně dobře zamýšleného zvrhlo v něco škodlivého nebo ničivého. Každou věc je potřeba vidět v širších souvislostech. Bohatě stačí se podívat na seriál StarGate (1997–2007) – v době kdy se to natáčelo, tak věci tam ukazované byly čistým sci-fi a dnes už jsou některé z nich po cca +/- 20 letech realitou.
Tak či onak a jednoduše/stručně řečeno – nechci aby světu vládla AI. Technologie tvořená strojem, technologie která dělá chyby – viz lidé se 6 prsty a jiné podobné věcí.
Vyplývá z toho všeho že nikdo (ty, já, kdokoliv) není dnes schopný předvídat jak a v co se může AI změnit, co může nebo bude v budoucnu dělat. Takže pokud lidé pracující v kultuře – herci, dabéři, atd. – mají oprávněný pocit že je budoucnost jejich oboru nějak ohrožená, potom jim fandím v tom že se rvou o svoje práva, že chtějí jednoznačné a nepřekročitelné pravidla pro AI.
Prostě se nedívám na věci omezeným a úzkým pohledem, prostě vidím věci v souvislostech.
Bod 2. Pokud si k tomu co jsem napsal přidáváš cokoliv, ať už si pod těmi širšími souvislostmi představuješ cokoliv, tak vážně nereaguješ přesně na to co jsem napsal, ale na to co sis k tomu přidal ty sám.
Bod 3. Jasně, tuhle moderní blbost vidím všude. Jen podle mě má být člověk hodnocený podle své práce a né podle toho kolik si dokáže vyhádat a urvat.
Bod 4. Tady jsem ti jen předvedl to co tu točíš ty, vzal jsem širší souvislosti a vyvodil tohle.
Já beru, že ty nechceš aby světu vládla AI (za mě osobně lepší jak ti šašci co vládnou teď). Můžeš být v klidu, k tomu ještě schází spousta věcí. V současné podobě je to nástroj, který může být použitý k užitečným věcem stejně jako ke špatným. Podobně jako kladivo.
Nepochopil jsi to. Co se týká jednoho herce (A.Burch), to se může týkat všech ostatních herců, dabérů, lidí v jakémkoliv jiném oboru. Přesně to je to co říkám, dívat se na cokoliv v širších souvislostech.
Nejednou se již stalo, že nějaký tvůrce hry bez vědomí nebo souhlasu herců (dabérů) použil jejich práci. Podívej se jak Vortex o tom už vícekrát v nějakém článku nebo nějakém videu informoval.
@kingstyn „Bod 2. Pokud si k tomu co jsem napsal přidáváš cokoliv, ať už si pod těmi širšími souvislostmi představuješ cokoliv, tak vážně nereaguješ přesně na to co jsem napsal, ale na to co sis k tomu přidal ty sám“.
Bohužel si dosud nechceš uvědomit, že vždy má něco s něčím nějakou souvislost. Prostě že se nelze dívat na jeden článek tvým omezeným pohledem a bez souvislostí, bez širšího kontextu.
Ale ano, reaguji přesně na tvá slova.
@kingstyn „Bod 3. Jasně, tuhle moderní blbost vidím všude. Jen podle mě má být člověk hodnocený podle své práce a nikoliv podle toho kolik si dokáže vyhádat a urvat“.
Ano, souhlasím, člověk má být oceněný podle kvality a množství své práce. Taky neuznávám skupiny lidí které mají platy (mzdy) dost vysoké a je jim to furt málo a vykřičí si ještě více. Ale neuvědomuje si to každý zaměstnavatel, ať už je to firma nebo stát = některým lidem co dřou jako mezek tak těm pořádně nezaplatí a naopak „flákačům“ co se jenom vezou a vykřičí si to, tak ty zbytečně přeplácí přestože si to podle jejich (ne)odvedené práce nezaslouží.
@kingstyn „Bod 4. Tady jsem ti jen předvedl to co tu točíš ty, vzal jsem širší souvislosti a vyvodil tohle.
Já beru, že ty nechceš aby světu vládla AI (za mě osobně lepší jak ti šašci co vládnou teď). Můžeš být v klidu, k tomu ještě schází spousta věcí. V současné podobě je to nástroj, který může být použitý k užitečným věcem stejně jako ke špatným. Podobně jako kladivo“.
Případným negativním věcem (hrozbám) plynoucích z jakékoliv technologie se má předcházet (zabránit) dříve než bude pozdě. Vzhledem k tomu jak rychle se různé technologie rozšiřují, jak rychlý je jejich vývoj – a podle mne nedostatečně kontrolovaný a regulovaný – tak to riziko tu je ačkoliv si to třeba některří neuvědomují.
Mně může uklidňovat to že se toho pravděpodobně asi nedožiju vzhledem k mému vysokému věku. Ale ani tak jakožto starý člověk nechci svět, který by mohl být ovládaný AI, což je hrozba kterou NIKDO dnes nemůže na 100 % vyloučit.
Tímto tuto debatu s tebou končím. Přeju ti pohodový zbytek roku 2025, měj se fajn.
P.S.: Možná ti to někdy v budoucnu docvakne, že moje argumenty jsou relevantní.
A hlavně fakt se AI zbytečně neboj, je to jen program. Boj se lidí, ti mají motivaci ti uškodit, tomu programu je to jedno.
Napíše „… fakt se AI zbytečně neboj, je to jen program. Boj se lidí, ti mají motivaci ti uškodit …“, ale už si ani u těch jeho vlastních slov ani na chviličku neuvědomí že tu AI tvoří právě ti lidé. To mluví za vše.