branding
EA spustilo testování cloudové služby Project Atlas

EA spustilo testování cloudové služby Project Atlas

Prvními hratelnými tituly jsou Titanfall 2, FIFA 19, Need for Speed Rivals a Unravel

11. 9. 2019

Když loni v říjnu CTO Electronic Arts Ken Moss představoval myšlenky a pozadí vývoje ambiciózního projektu jménem Atlas, tak si pravděpodobně ještě většina hráčů nedokázala představit nic konkrétního. Nyní se ale karta obrací a přímý konkurent služeb Project xCloud, PlayStation Now a především Google Stadia vstoupil do první alespoň částečně veřejné fáze testování a první z hráčů mají možnost testovat vybrané tituly od EA i bez nutnosti vlastnit drahý hardware. A díky tomu se také dozvídáme o nových detailech služby pojmenované Project Atlas.

Současný test pro vybrané hráče odstartoval včera a potrvá celkem dva týdny. Jako ochutnávku nabízí tituly Titanfall 2, FIFA 19, Need for Speed Rivals a Unravel. V rámci plné verze této služby slibuje vydavatel kromě širokého portfolia titulů možnost hrát takřka kdykoli, kdekoli a hlavně na čemkoli. Současný test ale probíhá pouze na PC. V budoucnu ale dorazí podpora mimo jiné i pro mobilní zařízení a dokonce i pro chytré televize a další zařízení. Možnost přihlášení se do testu naleznete na této adrese, kde po ověření účtu EA musíte klepnout na tlačítko „Zapojte se do komunitního testování EA“. Mějte ale na paměti, že registrace automaticky neznamená vstup do programu a Electronic Arts si účastníky testování programu pečlivě vybírají. Další pochopitelné omezení pak spočívá v tom, že jeden účet pochopitelně znamená také jediné přihlášení.

Na vývoji cloudové služby stále pracuje i tisíc vývojářů naráz.

Celkovou budoucnost služby sdílel Ken Moss s magazínem Medium: „Budete moci například streamovat Madden přímo do chytré televize v obývacím pokoji, nebo dokonce v hotelovém pokoji na cestách. Můžete i pokračovat ve stejné relaci na cestách, přímo na smartphonu.“ Na ohlasy týkající se současné kvality a dostupnosti si ještě budeme muset chvíli počkat, nicméně již loni Moss avizoval, že na vývoji jejich cloudové služby pracuje i tisíc vývojářů naráz. V kontextu dalších projektů ostatních vydavatelů a technologických společností pak nelze než dodat, že budoucnost patrně přeci jen vězí v cloudu a ve hraní zprostředkovávaném ve formě služby. Jak moc je to ale hudbou budoucnosti, či zda již není přechod do kompletního on-line prostředí za rohem, to lze nyní jen těžko odhadovat. V naší krajině je ale nutné počítat s tím, že nejsme prioritním trhem a kupříkladu Stadia od Googlu k nám dorazí zcela jistě s určitou prodlevou. A to samé se pochopitelně může týkat i projektu Atlas.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru