Ačkoliv to měla být velká událost, zveřejnění prvního traileru ze čtvrtého Zaklínače mnoho diskutujících hráčů spíše rozlítilo. Těžko říct, jestli si jen nechtěli připustit, kam série očividně spěla, ale vlna kritiky se na vývojáře z CD Projektu snesla v první řadě proto, že budeme hrát za Ciri. Hned vzápětí – podobně jako nedávno u BioWare v souvislosti s Dragon Age: The Veilguard – se pak začaly objevovat názory, že studio už není „tím studiem“, které stálo za fantastickým Zaklínačem 3, protože mnoho vývojářů odešlo a nahradili je ti, kdo časy úspěchu s předchozím dílem nezažili, resp. nevybudovali. Patrně i na to konto se ale ozval jeden ze dvou generálních ředitelů společnosti Michał Nowakowski s uklidněním, že ve studiu zůstala přibližně stovka vývojářů, kteří pracovali na Zaklínači 3 a řada z nich přirozeně pokračuje s prací na čtvrtém dílu. Všechno má ale jistý háček.
The Witcher 3 turns 10 this May. Around 100 of its developers are working with us to this day on our new projects, including The Witcher IV. Some are actually veterans from The Witcher 2 and The Witcher 1, including my esteemed co-CEO, @AdamBadowski , who has been with the… https://t.co/9Sry1S6yh2
— Michał Nowakowski (@michalnowakow) January 9, 2025
Nowakowski sdílel informaci na Twitteru už na konci minulého týdne, a to v souvislosti s připomínkou, že v květnu to bude deset let od vydání Zaklínače 3. „Kolem stovky jeho vývojářů s námi dodnes pracuje na nových projektech, což zahrnuje i Zaklínače 4. Někteří jsou dokonce veteráni, kteří pracovali na Zaklínači 2 i Zaklínači 1 včetně mého kolegy spolu-ředitele Adama Badowského, který je se sérií od jejího uvedení v roce 2002,“ napsal Nowakowski. Hráči na to samozřejmě reagují, ohlasy jsou veskrze pozitivní, někteří se ale ptají, zda by mohl generální ředitel trochu zkonkretizovat, na jakých postech a kteří vývojáři zůstali. V tomto ohledu proto Nowakowski poskytl mírné upřesnění, když doplnil, že režii celého příběhu řídí v Zaklínači 4 stejný člověk, který byl na tomto postu od prvního dílu. Je ale na místě rozhodně upozornit na to, že žádná pozice „Story Director“, jak Nowakowski uvádí, v titulcích předchozích dílů uvedená není, takže by k ní měl zřejmě nejblíž vedoucí designér příběhu, kterým byl u prvního dílu Artur Ganszyniec. Ten ovšem z CD Projektu odešel po vývoji druhého dílu, u kterého už figuroval pouze jako doplňující designér úrovní.
Pokud bychom z titulků prvního dílu měli vybrat někoho, kdo ve studiu zůstal až do vývoje Zaklínače 4 a jeho dřívější práce se týkala příběhu, pak by to nebyl ani Marcin Blacha, který – ano – pozici story directora zajišťoval u obou datadisků Zaklínače 3 a u základní hry byl vedený jako hlavní scenárista. Ovšem u druhého dílu je veden pouze jako designér příběhů a dialogů nebo designér hratelnosti, u prvního dílu se pak staral pouze o přídavné dialogy, a co víc – a to je nejdůležitější – už v CD Projektu nepracuje. Je to tedy creative director třetího dílu Sebastian Stępień, který u druhého dílu figuroval jako vedoucí designér příběhů a dialogů? Asi ne, když měl u prvního dílu na starost pouze dialogy? A takhle bychom mohli pokračovat, ale bezvýsledně Jinak řečeno, Nowakowski sice mluví o tom, že ten, kdo má na starost příběh, je jedna a ta stejná osoba, ale minimálně titulky hovoří proti němu. A podobně je to pak s neurčitou rolí „držitele celé vize“ za sérií, kterým byl u prvního dílu Michał Kiciński, u druhého dílu už ale byl veden jen jako marketingový guru a u třetího dílu vůbec nefiguroval, resp. žádná taková role už v titulcích uvedená není.
Nejde ale ani tolik o to, že by čtvrtý díl nemohli dělat jiní lidé a nedojít k dobrému výsledku, ve světle nejrůznějších nepodložených nařčení internetových diskutérů, že hra nepochybně nenabídne tak syrový příběh a bude se spíše snažit být společensky neutrální, však podobná prohlášení zákonitě působí polovičatě a, upřímně, trochu nešťastně.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
A že na tom nepracuje mnoho ľudí z čias Zaklínača 3? Veď to vôbec neznamená, že to bude zlá hra. Stále je to CD Projekt Red. A myslím, že na hrách si dávajú vo veľkom záležať.
Takze kdyz firma ma 500 zamestnancu, dosahnou neceho a pak jich 450 odejde, stale je to ta sama firma, podle tebe. To je veselé.