array(45) { ["_edit_lock"]=> array(1) { [0]=> string(12) "1734449155:2" } ["_edit_last"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } ["onesignal_meta_box_present"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["onesignal_send_notification"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["onesignal_modify_title_and_content"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["onesignal_notification_custom_heading"]=> array(1) { [0]=> NULL } ["onesignal_notification_custom_content"]=> array(1) { [0]=> NULL } ["nadpis"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_nadpis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b768e4aaf081" } ["podnadpis"]=> array(1) { [0]=> string(96) "Remedy není první, kdo staví update pro výkonnější PS5 na hlavu. Avatar je na tom stejně" } ["_podnadpis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b768e50af082" } ["alternativni_vypis"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_alternativni_vypis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5c87e33428d16" } ["youtube"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_youtube"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88296e59a70" } ["sipka"]=> array(1) { [0]=> string(6) "yellow" } ["_sipka"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b8ef4780759d" } ["seznam_rss"]=> array(1) { [0]=> string(1) "0" } ["_seznam_rss"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5e00ae3f6f092" } ["karta"]=> array(1) { [0]=> string(5) "96132" } ["_karta"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76921533353" } ["recenzovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_recenzovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76931623120" } ["skore"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_skore"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b7698f3f97ee" } ["testovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_testovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b852d98f5dc9" } ["plusy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_plusy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76966215002" } ["minusy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_minusy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76968715004" } ["hodnoceni"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_hodnoceni"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76987c0f80b" } ["galerie"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76944bc8b60" } ["galerie2"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie2"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88191610d51" } ["galerie3"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie3"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88192210d52" } ["boxy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_boxy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b853d1b80254" } ["_pageview_20241217"]=> array(1) { [0]=> string(3) "553" } ["_thumbnail_id"]=> array(1) { [0]=> string(6) "217428" } ["response_body"]=> array(1) { [0]=> string(337) "{"id":"237308a6-c118-482b-9d10-db336cf383bd","external_id":"617d054d-7c57-4f0e-72d8-a4b28b35c877","warnings":["You must configure iOS notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to iOS users.","You must configure Android notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to Android users."]}" } ["status"]=> array(1) { [0]=> string(3) "200" } }
Alan Wake 2, Epic Games, Alan Wake 2 umožní na PS5 Pro vypnout PSSR

Alan Wake 2 umožní na PS5 Pro vypnout PSSR

Remedy není první, kdo staví update pro výkonnější PS5 na hlavu. Avatar je na tom stejně

Zdroj: Remedy Entertainment
17. 12. 2024
Název: Alan Wake 2 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: , Datum vydání: 27. 10. 2023
Alan Wake 2

Krátce po uvedení PlayStationu 5 Pro se začaly ve větší míře objevovat updaty pro již dostupné hry, které měly za cíl umožnit plného využíti výkonu nového modelu konzole a přinést hráčům další grafické režimy. Ne u všech titulů se ale snahy vývojářů střetly s očekáváním, když hned několik větších her vypadalo na PS5 Pro paradoxně hůře než na základním modelu PS5. Šlo například o Silent Hill 2 nebo Star Wars Jedi: Survivor, o nichž se mluvilo v první vlně, her ale nakonec bylo víc a jednotliví vývojáři se snažili prostřednictvím updatů vše opravit tak, aby hraní na PS5 Pro skutečně přinášelo vyšší kvalitu. U titulů jako Alan Wake 2 nebo Avatar: Frontiers of Pandora, se ale nakonec autoři uchýlili k trochu nečekanému kroku a jednu z největších proklamovaných předností PS5 Pro – systém pro upscale obrazu PSSR – je v nich možné potlačit. Tím sice hraní na PS5 Pro nepozbývá smysl zcela, ale jde o částečné omezení a hlavně důkaz, že ne všechno kolem PSSR je v tuto chvíli zcela odladěno.

Pokud bychom měli vzít oba konkrétní případy popořadě, začít můžeme s čerstvějším updatem pro hru Alan Wake 2. Vývojáři z Remedy jej vydali včera, týká se všech cílových platforem, ale právě na PS5 Pro došlo k úpravě grafických režimů i zmíněného zapojení PSSR. V první řadě se ve hře objevuje nový režim Balanced, který je však dostupný pouze těm hráčům, kteří disponují televizí či monitorem s obnovovací frekvencí 120 Hz. Pak dojde ke zkombinování prvků z režimu kvality včetně raytracingu s rozlišením z režimu výkonu a hra by měla běžet ve 40 fps.

Dále vývojáři uvádí, že mírně upravili grafické nastavení pro režim výkonu, aby bylo dosaženo konzistentní frekvence snímků a v režimu kvality pro změnu upravili raytracing, aby byl výsledkem čistší obraz. Pak přichází ono potvrzení, že na PS5 Pro mohou hráči podle svého uvážení vypnout, či zapnout PSSR s tím, že po vypnutí bude hra využívat dosavadní formu upscalování obrazu. Remedy ale bohužel neuvádí, jaký dopad to bude mít na výkon, pokud budeme i nadále počítat s tím, že PSSR je na míru ušité právě pro PS5 Pro a mělo by tudíž fungovat efektivněji než upscalery využívané vývojáři či jednotlivými enginy.

Druhým případem je Avatar: Frontiers of Pandora, který byl minimálně v prostoru velkých AAA her prvním, který nabídnul vypnutí PSSR. Stalo se tak už před týdnem, když vývojáři vydali hotfix, který měl reagovat na přetrvávající problémy s obrazem na PS5 Pro. Vývojáři vydali 10. prosince oznámení, ve kterém potvrzují, že po vypnutí PSSR bude hra přirozeně využívat vlastní upscaler jako na základním modelu PS5 s tím, že hráči budou moci využít základní režimy výkonu pro 60 fps a kvality pro 30 fps s větším množstvím grafických detailů. Ubisoft se rovněž zavázal, že se bude snažit i nadále zlepšit kvalitu speciálního režimu pro PS5 Pro, tedy vyšší grafické nastavení a 60 fps, ale žádné bližší informace ani před týdnem, ani teď pro hráče nemá.

Samozřejmě je na místě uvést, že využití PSSR či dalších funkcí PS5 Pro, jde primárně za vývojáři, ovšem s přihlédnutím k tomu, že se případů objevilo více, leží část problému nepochybně i na vlastním řešení od Sony. Může jít rovněž jen o dočasnou záležitost, než si technologie sedne a vývojáři ji budou moci plně využít, stále ale platí, že uvedení mezigeneračního modelu konzole znepřehlednilo celou situaci kolem obrazových či grafických režimů a určitá výhoda konzolí v porovnání s PC se tím vytrácí.

# horor # mysteriózní # survival

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Další články
Nahoru